Miljöuppvisning från Might & Magic: Heroes VI

Robot
Miljöuppvisning från Might & Magic: Heroes VI

Vilken fraktions område passar dig bäst? Välj själv efter en mysig stund i vårt filmarkiv.

#might-magic-heroes-vi-1


Medlem
Miljöuppvisning från Might & Magic: Heroes VI

Ska bli riktigt kul att spela igenom det här sen i september!

sanctuary? Sylvan då :P? och fortress...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

sanctuary? Sylvan då :P? och fortress...

sorry de tyckte det var en bra idé att helt förstöra loren till fördel för en jävla weeboo ras.

Förövrigt så är spelet totalt skit, betan är nått av det sämsta jag varit med om och utvecklarna skiter totalt i feedbacken. Avbokade min förbokning ganska snabbt när jag insåg att spelet vart utan tvekan på väg att bli det sämsta HoMM spelet i serien

Medlem

spelade betan (iofs bara en beta) men blev riktigt besviken på spelet... solklart de sämsta spelet som dom gjort! blir utantvekan inget köp för min del.

Moderator | Testpilot

VARFÖR HETER DET MIGHT AND MAGIC HEROES VI OCHI NTE VARA HEROES OF MIGHT AND MAGIC VI?

Stör mig så jävla hårt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser roligt ut! Dock hade jag velat se fler factions....


signatur

Everybody needs help.

Medlem

R.I.P. Heroes of Might and Magic

1995-2000

Skribent
Skrivet av KatOne:

R.I.P. Heroes of Might and Magic

1995-2000

Håller med. Synd men sant.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

VARFÖR HETER DET MIGHT AND MAGIC HEROES VI OCHI NTE VARA HEROES OF MIGHT AND MAGIC VI?

Stör mig så jävla hårt.

Upptäckte det just och reagerar likadant >:(


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

VARFÖR HETER DET MIGHT AND MAGIC HEROES VI OCHI NTE VARA HEROES OF MIGHT AND MAGIC VI?

Stör mig så jävla hårt.

Upptäckte det just själv! Reagerar likadant >: (


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ni som är negativa samt har spelat tidigare spelen. Varför verkar detta vara så dåligt?

Funderar nämligen på ett köp, men jag kanske skall plocka upp ett av de äldre spelen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Ni som är negativa samt har spelat tidigare spelen. Varför verkar detta vara så dåligt?

Funderar nämligen på ett köp, men jag kanske skall plocka upp ett av de äldre spelen?

Kan bara säga vad jag själv tycker suger med HoMM6 än så länge efter att spelat betan.

1. Ingen Town screen som i tidigare spel. Alltså du kan inte se din stad och hur den byggs upp när du bygger nu byggnader.

2. Du har 3 olika tiers av units nu, core, elite och champion. Problemet är att core är absolut överlägsna och det finns liten anledning att använda sig av champion. 10 champions klarar inte av en 150 stack utav core units ( tänk om t.ex. 150 peasents skulle döda 10 angels).

3. Du har en massa core units som kan heala OCH ressurecta vilket gör att striderna blir fruktansvärt utdragna och du förlorar sällan några units av att döda neutrals

4. Man levlar nu genom ett talent tree liknande system där du även lär dig alla magierna så det finns ingen mage tower att bygga. Detta leder till att du mer eller mindre alltid kör på samma skills då det finns en optimal build och du bestämmer precis vad du vill bli bättre på så det blir lätt repetivt.

5. Få factions, finns bara 5 factions och de har skurit ner på en hel del lore viktiga factions/units. Räkna inte med några Drakar eller Titans.

6. Möjlighet att teleportera mellan alla dina städer samt möjligheten att köpa alla dina units från samma stad vilket gör att det finns ingen anledning att ha mer än en hero och splittra upp dina units.

7. Möjligheten att konvertera en viss faction town till din egen alltså om du tar över en fiende nectro stad så kan du konvertera den till din egen faction t.ex. inferno

Finns mycket mer att klaga på men vart ett tag sen jag spelade betan så har glömt en del men hur som så i nu läget ser det ut att bli ett fruktansvärt dåligt HoMM spel.

Medlem

Jag gillar de tidigare spelen och tänker iaf testa detta innan jag börjar skrika och gorma på div. forum. Jag har mina tvivel, men som sagt, vill gärna testa innan jag blir ännu en "det var bättre förr"-fanboy.

Medlem

Får tacka Cane för det detaljerade svaret.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blev sjukt besviken på HOMM 5, lär nog inte ens testa det här spelet.

Skribent
Skrivet av Tybalt:

Ni som är negativa samt har spelat tidigare spelen. Varför verkar detta vara så dåligt?

Funderar nämligen på ett köp, men jag kanske skall plocka upp ett av de äldre spelen?

http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=158...

Där, Heroes 3 complete som är det överlägset bästa och sedan följer även Heroes 4 complete med så du kan jämföra själv hur kasst det är

49:- plus frakt.

Medlem

FY så sugen och taggad på det här spelet !! Hot seat nights hela veckan ;D

Medlem

Tycker den där cane bara klagar så gå tillbacks till ditt heroes 3 eller 1:an du.

Heroes V var inte bra förns efter första och andra expansion tycker jag, och ja det finns alltid saker som folk stör sig på eller fattas osv dock är det också bara beta fortfarande och beta 2 kommer börja om 1-2 veckor.

Klart dom kan ju inte ha typ 13 factions från börjar det förstör ju lite av grejen också tycker jag hellre typ 4-5 bra hyfsat balanserade än 10 där alla utom ett är bra ( Lite som Heroes V först där dungeon ägde allt )

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:
Skrivet av uberpwnage2.0:

VARFÖR HETER DET MIGHT AND MAGIC HEROES VI OCHI NTE VARA HEROES OF MIGHT AND MAGIC VI?

Stör mig så jävla hårt.

Upptäckte det just själv! Reagerar likadant >: (

ELLER HUR, menar var är poängen? Har dom ett jävla forum där man kan fråga eller?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Håller med Cane till 100%! hade väldigt höga förväntningar på spelet men ne fyfan vad dåligt allt va när man spelade de... i princip allt som man INTE vill ha i spelet finns med... när man körde betan och byggde så man kunde få sina sista units(även upgraderade) så förlorade man stenhårt även mot en EASY datorn för den byggde bara första, andra och tredje unitsen. så finns absolut ingen anledning till att ens ha med fler units i spelet än de 3 första.

Medlem

Heregud Yeah för det är ju helt klart spelet också eller dom kanske har beta till för å testa just sånt här. Men det verkar vara för jobbigt tänka så långt.

Medlem

Hoppas att det inte ser så "barnsligt" och "kurvigt" it som i Heroes 5. Störde mig något ENORMT!

Medlem

Det var bättre förr? Är det verkligen FZ jag är inne och läser kommentarer på? Eller vänta nu...

Jag tycker mycket om spelet än så länge i betan - en av årets höjdpunkter för min del. Och, ja, jag har spelat och tyckt om de gamla spelen med.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Tybalt:

Ni som är negativa samt har spelat tidigare spelen. Varför verkar detta vara så dåligt?

Funderar nämligen på ett köp, men jag kanske skall plocka upp ett av de äldre spelen?

Kan bara säga vad jag själv tycker suger med HoMM6 än så länge efter att spelat betan.

1. Ingen Town screen som i tidigare spel. Alltså du kan inte se din stad och hur den byggs upp när du bygger nu byggnader.

2. Du har 3 olika tiers av units nu, core, elite och champion. Problemet är att core är absolut överlägsna och det finns liten anledning att använda sig av champion. 10 champions klarar inte av en 150 stack utav core units ( tänk om t.ex. 150 peasents skulle döda 10 angels).

3. Du har en massa core units som kan heala OCH ressurecta vilket gör att striderna blir fruktansvärt utdragna och du förlorar sällan några units av att döda neutrals

4. Man levlar nu genom ett talent tree liknande system där du även lär dig alla magierna så det finns ingen mage tower att bygga. Detta leder till att du mer eller mindre alltid kör på samma skills då det finns en optimal build och du bestämmer precis vad du vill bli bättre på så det blir lätt repetivt.

5. Få factions, finns bara 5 factions och de har skurit ner på en hel del lore viktiga factions/units. Räkna inte med några Drakar eller Titans.

6. Möjlighet att teleportera mellan alla dina städer samt möjligheten att köpa alla dina units från samma stad vilket gör att det finns ingen anledning att ha mer än en hero och splittra upp dina units.

7. Möjligheten att konvertera en viss faction town till din egen alltså om du tar över en fiende nectro stad så kan du konvertera den till din egen faction t.ex. inferno

Finns mycket mer att klaga på men vart ett tag sen jag spelade betan så har glömt en del men hur som så i nu läget ser det ut att bli ett fruktansvärt dåligt HoMM spel.

Hm dessa features verkar väldigt negativa tycker jag med! Men vill nog ha det testat själv innan jag stämplar det som kasst


signatur

Everybody needs help.

Medlem

inget homm kommer leva upp till nr 3 så är det så sluta gnälla och försök att vara öppna...det är en beta vi kör just nu för övrigt så har dom gått tillbaka "lite" till rooots.. vist finns det mycket jag stör mig på men vafan klaga på att dom kasta runt namnen det köper jag ju int...alla homm jag har köpt har varit solida, har dock inte köpt ettan utan tvåan var mitt första homm.

*disclamer med solida menar jag att XxX timmar att mitt liv har försvunnit spårlöst.

Medlem
Skrivet av Shadee:
Skrivet av Tybalt:

Ni som är negativa samt har spelat tidigare spelen. Varför verkar detta vara så dåligt?

Funderar nämligen på ett köp, men jag kanske skall plocka upp ett av de äldre spelen?

http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=158...

Där, Heroes 3 complete som är det överlägset bästa och sedan följer även Heroes 4 complete med så du kan jämföra själv hur kasst det är

49:- plus frakt.

Blir att plocka upp trean oavsett så att säga. Spelet är så gammalt att priset inte är ett problem.

Jag kommer dock att fortsätta att vara nyfiken på det nya spelet. Det är ju inte klart ännu...

JAg har en känsla av att detta kan uppsluka många timmar av mitt liv. . . .


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ni som inte gillade BETAn - Jag hoppas att ni har postat på beta-forumen också så att de kan hjälpa till att fixa det ni inte gillar till releasen. Det är trots allt det BETA finns till för.

Och ärligt talat pojkar... gnälla över att namnet inte är exakt som förr? Det är ju nästan lite sorgligt.

Skribent
Skrivet av Vorheece:

Ni som inte gillade BETAn - Jag hoppas att ni har postat på beta-forumen också så att de kan hjälpa till att fixa det ni inte gillar till releasen. Det är trots allt det BETA finns till för.

Och ärligt talat pojkar... gnälla över att namnet inte är exakt som förr? Det är ju nästan lite sorgligt.

Nej, det tycker jag inte. Hela namnet känns bakvänt. Tänk på om andra spel skulle göra likadant, undrar om inte fanbasen skulle reagera.
Exempel:

Mordern Warfare 3: Call of Duty
Red Alert 4: Command and Conquer
Brotherhood: Assassin's Creed 2
etc

Medlem

Inte så jag skulle bry mig direkt om dom ändra om namnet lite så länge spelet är det samma i princip, håller med Vorheece!

12
Skriv svar