GC: Guild Wars 2-nytt på GamesCom

Robot
GC: Guild Wars 2-nytt på GamesCom

Första PvP-uppvisningen, Charrs startområde, nya spelbara raser. Hujedanmej.

#guild-wars-2, #arenanet


Medlem
GC: Guild Wars 2-nytt på GamesCom

Free to play!! X)

Medlem
Skrivet av tavener:

Free to play!! X)

Nje, inte riktigt. Man måste köpa spelet men det finns ignen månadskostnad. Jag ser i alla fram emot framför allt spelet men också Gamescon extremt mycket. Har varit överhypad för detta spel i över ett år nu...

Medlem

Taggar till tusen!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Pvp ska bli intressant att se på. Hoppas det finns world pvp.

Ish
Medlem
Skrivet av Hannu87:

Pvp ska bli intressant att se på. Hoppas det finns world pvp.

Det finns det finns WvWvW till och med.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Oooooh, toktaggad!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

En beta vore trevligt också!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem

Jag har 100% förtroende för att ArenaNet gör detta till ett hur bra spel som helst

Jag ser gärna feta boxar som när GW1 kom...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag ser framemot PvP systememet world PvP och vanlig PvP

Medlem

Det finns ingen world pvp som du tänker dig från WoW t.ex. Om du inte spelar i en arena eller i specifika WvWvW-zoner så behöver du inte oroa dig för att bli gankad

Medlem

Jag blir alldeles varm..

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Det finns ingen world pvp som du tänker dig från WoW t.ex. Om du inte spelar i en arena eller i specifika WvWvW-zoner så behöver du inte oroa dig för att bli gankad

Tänkte mer på Age of conan, FFA world pvp <3. Men det är väl bara att drömma. Blir nog bra pvp ändå.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av wrajjt:

Det finns ingen world pvp som du tänker dig från WoW t.ex. Om du inte spelar i en arena eller i specifika WvWvW-zoner så behöver du inte oroa dig för att bli gankad

Tänkte mer på Age of conan, FFA world pvp <3. Men det är väl bara att drömma. Blir nog bra pvp ändå.

Haha, Conans ffa pvp var galen! Man blev helt paranoid var man än befann sig i världen, det var till och med läskigt att snacka med quest givers för risken fanns att man blev attackerad.
Tyvärr så gick det bara överstyr med tiden och man blev gankad 24/7 i newbie området så det nästan var omöjligt att questa.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av wrajjt:

Det finns ingen world pvp som du tänker dig från WoW t.ex. Om du inte spelar i en arena eller i specifika WvWvW-zoner så behöver du inte oroa dig för att bli gankad

Tänkte mer på Age of conan, FFA world pvp <3. Men det är väl bara att drömma. Blir nog bra pvp ändå.

Haha, Conans ffa pvp var galen! Man blev helt paranoid var man än befann sig i världen, det var till och med läskigt att snacka med quest givers för risken fanns att man blev attackerad. Det har aldrig någonsin varit så skönt att stå i en huvudstad där man inte kunde bli attackerad Man märkte hur ffa pvp påverkar sig själv, när jag spelade på kompisars WoW konton bara för att pröva deras gubbar så satt jag och konstant vred kameran och kollade efter gankers, även fast det inte var en pvp zon, härliga tider

Tyvärr så gick det bara överstyr med tiden och man blev gankad 24/7 i newbie området så det nästan var omöjligt att questa.


signatur

Game long and prosper

Medlem

e de inte Ncsoft som gör detta ?

Ncsoft = världens största mmo utvecklare med storspel som Guild Wars / Lineage och förstås de bästa av dem alla Aion ^^)

som jag förstått så e de också "grabbarna bakom Lineage som utvecklar Tera Online ? )))

ah iallafall så kommer Gw 2 och Tera köra sketan av swtor ^^

fanboy going crazy

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av wrajjt:

Det finns ingen world pvp som du tänker dig från WoW t.ex. Om du inte spelar i en arena eller i specifika WvWvW-zoner så behöver du inte oroa dig för att bli gankad

Tänkte mer på Age of conan, FFA world pvp <3. Men det är väl bara att drömma. Blir nog bra pvp ändå.

Haha, Conans ffa pvp var galen! Man blev helt paranoid var man än befann sig i världen, det var till och med läskigt att snacka med quest givers för risken fanns att man blev attackerad.
Tyvärr så gick det bara överstyr med tiden och man blev gankad 24/7 i newbie området så det nästan var omöjligt att questa.

samma sak med Aion, i början va de awesome, men nu e de alltid gank 4 life ;`(

Medlem
Skrivet av vuze2143:

e de inte Ncsoft som gör detta ?

Ncsoft = världens största mmo utvecklare med storspel som Guild Wars / Lineage och förstås de bästa av dem alla Aion ^^)

som jag förstått så e de också "grabbarna bakom Lineage som utvecklar Tera Online ? )))

ah iallafall så kommer Gw 2 och Tera köra sketan av swtor ^^

fanboy going crazy

Tack och lov att det inte är NCsoft som utvecklar detta, dom har bara släppt skit.

Arenanet är utvecklare av detta.

Medlem

ArenaNet är utvecklarna, NCsoft är utgivarna men dom jobbar som ett lag så jag tror att dom tar inspirration från varandra

Medlem
Skrivet av ZZaiBoT2011:

ArenaNet är utvecklarna, NCsoft är utgivarna men dom jobbar som ett lag så jag tror att dom tar inspirration från varandra

Bara man slipper den tokiga grinden jag hört talasom i alla NCsoft spel så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

ArenaNet är utvecklarna, NCsoft är utgivarna men dom jobbar som ett lag så jag tror att dom tar inspirration från varandra

Bara man slipper den tokiga grinden jag hört talasom i alla NCsoft spel så är jag nöjd.

ee... har du någonsin lirat ett ncsoft spel ?

för när du säger " hört talas om" snackar du då om alla p12,or som lirat ett nytt mmo i 1 timme för att sen lägga spelet på hyllan pga wow suget tar fart ?

man kan inte döma ett spel efter att ha lirat det i någon timme...
Dinga max lvl, sen kan du avgöra om det e grind eller inte.

( alla mmo,s är baserade på olika typer av, döda mobs, loota skit

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

ArenaNet är utvecklarna, NCsoft är utgivarna men dom jobbar som ett lag så jag tror att dom tar inspirration från varandra

Bara man slipper den tokiga grinden jag hört talasom i alla NCsoft spel så är jag nöjd.

ee... har du någonsin lirat ett ncsoft spel ?

för när du säger " hört talas om" snackar du då om alla p12,or som lirat ett nytt mmo i 1 timme för att sen lägga spelet på hyllan pga wow suget tar fart ?

man kan inte döma ett spel efter att ha lirat det i någon timme...
Dinga max lvl, sen kan du avgöra om det e grind eller inte.

( alla mmo,s är baserade på olika typer av, döda mobs, loota skit

Har en polare som lirat Lingeage i ett X antal år, han hann aldrig dinga max level innan han gav upp skiten för några månader sen. Sj skulle jag aldrig palla spela ett MMO där det tar en evighet att nå max level plus minimalt med quests.

Wow suget? Jag kan säga dig att jag aldrig spelat wow(endast trail då). Mitt första mmo var age of conan, där jag la yxan på hyllan i våras i väntan på GW2 och sw:tor.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Pvp ska bli intressant att se på. Hoppas det finns world pvp.

Det kommer finnas World PvP, det kommer gå ut på att världarna (servrarna/districten) kommer köra mot varandra i en stor öppen värld där hundratals (vad jag har hört) kommer kunna köra mot varandra, matcherna kommer hålla på väldigt länge och man kan hoppa in och ut hur man vill. När matchen tar slut och den värld som då vinner kommer att få olika "benefits" såsom bättre drop rate, bättre energy reg etc.

Skrivet av Hannu87:
Skrivet av ZZaiBoT2011:

ArenaNet är utvecklarna, NCsoft är utgivarna men dom jobbar som ett lag så jag tror att dom tar inspirration från varandra

Bara man slipper den tokiga grinden jag hört talasom i alla NCsoft spel så är jag nöjd.

Dom har sagt att dom kommer att ha så lite grind som möjligt för att gå upp i lvl, t.ex det kommer inte ta så mycket längre tid mellan 9-10 så som det kommer ta mellan 49-50
Här kan du läsa om lvl systemet

Medlem
Skrivet av tavener:

Free to play!! X)

Där tar du fel. Spelet kostar att inhandla.

Ser bra ut för övrigt

1
Skriv svar