Fräscht gameplay från The Old Republic

Robot
Fräscht gameplay från The Old Republic

Spana in raiden/flashpointen Esseles med utvecklarsnack i bakgrunden. Över 13 minuter gameplay. Missa inte!

#star-wars-the-old-republic, #bioware


Medlem
Fräscht gameplay från The Old Republic

I och med att det är 5% kvar av den högupplösta omkodningen borde jag nog inte publicera den direkt. Men jag gör det, för att det är lördag och sol ute. Pom, pom, pom.

Lågupplöst hitåt.

Och gud nåde dig som får för dig att youtubea eller kolla officiella sajten. Det är bättre om du har tålamod. Det är bra för hyn, personligheten och min kopp kaffe som står bakom mig på mitt lilla middagsbord.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Såg den redan igår

Oavsett vad så är animationerna fortfarande bland de sämsta jag sett i ett MMO, tycker också det är ironiskt att de siktar på att spelet ska vara aktiv till 2025 och att de kommer släppa 3 ggr mer innehåll varje varje år en vad de hade från start ( enligt deras uttalande då de ska ha 500 planeter..... )

Aja spelet är förbokat men är ändå beredd på ett stort fiasko.

Medlem

Flopp flopp flopp flopp!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Känns.. aeh. Konversationerna som dom lagt så stor vikt vid känns extremt styltiga ibland, kroppsspråket stämmer inte alls överens med rösterna, valen har det typiska fail momentet när man väljer något och karaktären agerar på ett helt annorlunda sätt än man tänkte sig med det valet.. och här kan man ju inte reloada en tidigare save heller.
Animationerna är som sagt stela, ser ju ut att vara ett hyffsat flyt i fighterna annars, iaf i grupp, när man ser läckta soloplay videor verkar det galet tråkigt.

Medlem

ännu ett spel som jag inte komme köpa

Medlem

Karaktärerna ser ut som något ur Toy Story från -94. Animationerna är galet dåliga. Jag undrar om det är dags för Bioware att anställa nytt folk?

Medlem

Tycker det ser bra ut stör mig endast på ansikten som ser rätt plastiga ut. Tror detta kan bli en återupplivning för mitt MMO intresse då jag slutade spela WoW kort efter att Cataclysm släpptes då det var bara samma gamla grejer ändå.

Medlem

Kanske ska utveckla mitt flopp lite.

Spelets största nyhet till MMO gernen är konversationerna, valen och ha kunna göra det i multiplayer.
Men det är också det som är det sämsta med spelet.

Systemet funkar så att alla väljer en fras att säga. Sen slår alla en varsin tärning, den som rollar högst är den som talar.

Det finns INGET samspel mellan karaktärerna, det är samma sak att spela ensam i konversationer som att spela flera, vilket för mig får hela grejen att kännas kall och tråkig.

Det här skulle som sagt vara spelets starka sida då combat är nå sjukt tråkigt.
Varje fiende upp till typ 30 är bara en påse mjöl med för mycket hp. Du tar helt enkelt fram din mammas kavel och börjar sakta men säkert rulla den över ditt tangentbord. Du ser fina effekter på skärmen och efter ett tag dör din motständare. Du tar bort kaveln och lootar. Rinse and repeat.

Ursh!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

1: Det sjuka är ju att animationerna i wow och kotor ser ut att va snyggare än det här. sen varje gång man ser dialoger känns det ruskigt mycket clonewars över det hela.
2,Vad händer om en lr fler i gruppen vill rädda engineering snubbarna, och få light side-poäng?
här gjorde dom det lätt för sig genom att alla valde dark side alternativet.

Får väl hoppas bioware har några ess i att plocka fram för annars ser det lite tveksamt ut. just nu i alla fall.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv

Ju mer jag ser av spelet desto mindre tror jag på det.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Du får light side poäng om du väljer det, även om dark side svaret vinner för gruppen. Jag tycker det är lagom casual och det finns en story i det hela. Vissa gillar säkert inte detta för det känns mer som ett single player RPG med möjlighet och co-op etc...

Moderator | Testpilot

Jag gillar ideen med dialogerna. Det ger också mer återspelningsvärde då nästan varje ny gång kommer bli annorlunda då inte alla för prata på samma ställe varje gång.

Set det mer som att alla vill säga något men någon är bara snabbare, tänkte du säga något snällt men det i slutandan blir ont så får du ändå "godhets poäng".
Notera också att alla har ju inte samma val av dialog heller. Kan du säga YOU WILL DIE HERE som ditt onda val som jedi knight så kommer det inte vara samma text och exakt samma sak som händer om du är en annan klass.

detta ger MYCKET ÅTERSPELNINGSVÄRDE som inte finns i andra MMOS.

Förstår inte vad alla klagar på, jag ser inget annat än mycket gott mos här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Det här hade ju lika gärna kunnat vara vilket annat standard MMO som helst, enda som verkar skilja är dialogerna.

Medlem

Gillar att kommentatorn försöker få striderna att låta intressanta när dom ser så otroligt fåniga och stela ut... Ser stelare ut än RTS strider. GÄSP. Same old same old crap. Dungeons and Dragons Online gör allt detta spelet gör bättre (utom möjligen dialoger) och det spelet är flera år gammal och dessutom free to play nu mer.

Nej tack.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Cinramn:

Du får light side poäng om du väljer det, även om dark side svaret vinner för gruppen. Jag tycker det är lagom casual och det finns en story i det hela. Vissa gillar säkert inte detta för det känns mer som ett single player RPG med möjlighet och co-op etc...

k då vet jag. hoppas det blir bra och att open worldpve också.fast bioware är ju mer kända för att göra förhållandevis begränsade spelytor så man ska väl inte ha för stora förhoppningar.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Se det som ett singleplayer spel i ett MMO format. Jag tror det kommer bli bra, men de som förväntar sig ett renodlat MMO kommer bli besvikna.

Medlem

Luktar tyvärr flopp.. Synd för jag älskar starwars och en scifi mmo hade inte suttit fel

Medlem

Konversationerna verkar nice men i övrigt ser det rätt uselt ut, vilket är synd då jag är stort fan av biowares andra spel, men man kanske inte ska döma ut det helt innan det är testat.

Medlem
Skrivet av White Moose:

Se det som ett singleplayer spel i ett MMO format. Jag tror det kommer bli bra, men de som förväntar sig ett renodlat MMO kommer bli besvikna.

Och de som förväntar sig ett vettigt singlepalyer RPG kommer bli ännu mer besvikna på gameplayet som är MMO-begränsat... dvs det sämsta av båda världarna?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av QueloR:

Kanske ska utveckla mitt flopp lite.

Spelets största nyhet till MMO gernen är konversationerna, valen och ha kunna göra det i multiplayer.
Men det är också det som är det sämsta med spelet.

Systemet funkar så att alla väljer en fras att säga. Sen slår alla en varsin tärning, den som rollar högst är den som talar.

Det finns INGET samspel mellan karaktärerna, det är samma sak att spela ensam i konversationer som att spela flera, vilket för mig får hela grejen att kännas kall och tråkig.

Det här skulle som sagt vara spelets starka sida då combat är nå sjukt tråkigt.
Varje fiende upp till typ 30 är bara en påse mjöl med för mycket hp. Du tar helt enkelt fram din mammas kavel och börjar sakta men säkert rulla den över ditt tangentbord. Du ser fina effekter på skärmen och efter ett tag dör din motständare. Du tar bort kaveln och lootar. Rinse and repeat.

Ursh!

Haha! Bästa beskrivningen av mobs jag läst. Av det jag sett att döma verkar det tyvärr vara sant också. Synd att man förbokat det, för jag blir mindre sugen för varje film jag ser.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det här gör mig bara supersugen på att få hem The complete Saga i brevlådan...

Inaktiv

Hellre börjar jag med Wow igen

Medlem

Satan, börjar bli lite nyfiken på spelet nu. Även om jag bestämmer mig för att köpa spelet någon gång efter release, så har jag absolut ingen aning om vad jag ska spela som Varken sida eller class, när man sitter still i det stadiet är det bara irriterande


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hm, tveksam stämning här i alla fall. Skulle vara roligt att få ett mail om closed beta så att man kan få känna lite på spelet.

Annars tror jag stenhårt på vissa saker i The Old Republic, det räcker med att gotta ner sig i lite utvecklarsnack på deras hemsida för att förstå att de gör en helhjärtad insats.

Medlem

Bleh ser lika fräscht ut som en sur gammal disktrasa :/.

Medlem

Varför inte göra ett multiplayer-kotor istället som man kan spela co-op med 1- 8 spelare...

Medlem

Meh... Jag tyckte spelet både såg och lät tråkigt när jag läste om det för första gången. Denna filmen stärkte bara mitt tidigare intryck. Förstår inte hur folk kan bli hypade på detta. Bioware har gjort bra spel, betyder dock inte att detta är ännu ett bra spel från dom.

Medlem

Ser fruktansvärt stelt och tråkigt ut om jag ska vara ärlig, säger som resten flopp!. Blir nog hålla sig till Age of conan ett tag till tills man har sett lite mer hur guildwars 2 kommer bli.

Medlem

Det enda jag har att säga är: Gäsp.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

123
Skriv svar