Heroes of Newerth numer free to play

Robot
Heroes of Newerth numer free to play

Sneglar som bara den på konkurrenten. Du som köpte spelet innan det gick F2P går inte heller lottlös.

#nyhetstips, #heroes-of-newerth, #league-of-legends


Medlem
Heroes of Newerth numer free to play

Schysst, dem hade ju rea på spelet för en vecka eller två sedan, och nu gör dem spelet F2P. Riktigt dålig PR.

För övrigt håller jag mig till LoL tack vare all elitism som finns i HoN.

Medlem

Snacka om tur jag har, en kompis tjatade på mig förra veckan om att köpa spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Schysst, dem hade ju rea på spelet för en vecka eller två sedan, och nu gör dem spelet F2P. Riktigt dålig PR.

För övrigt håller jag mig till LoL tack vare all elitism som finns i HoN.

Det är nog elitismen som är det jobbiga.

Det krävs oerhört mycket för att nån inte ska bli flamead för ett litet misstag eller så. Drar ner stämningen. Annars grymt kul.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Schysst, dem hade ju rea på spelet för en vecka eller två sedan, och nu gör dem spelet F2P. Riktigt dålig PR.

För övrigt håller jag mig till LoL tack vare all elitism som finns i HoN.

Dålig PR? Folk fick köpa ett konto för 10$ och då fick du ett konto som nu är "Legacy" alltså behöver de aldrig betala för heroes eller betala för att få det "verifierat".

Är bra när man faktiskt läser nyheten

Inaktiv

Det heter "numera" , inte "numer".


signatur

War never changes.

Medlem

Tycker HoN kopierar LoL alldeles för mycket.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Det heter "numera" , inte "numer".

Tror faktiskt man kan använda numer också.


signatur

Wai

Medlem
Skrivet av Godnoken:
Skrivet av zaphiren:

Det heter "numera" , inte "numer".

Tror faktiskt man kan använda numer också.

Korrekt. Båda betyder samma sak, och det är väl skönt att kunna variera sig lite?


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Filosofen:

Tycker HoN kopierar LoL alldeles för mycket.

Skojar du eller? finns skit många funktioner i HON som fanns långt innan dem fanns i LOL. Säg en sak som HON kopierat från LOL som inte fanns i DOTA innan.

Medlem

Fortsätter med LoL tills DOTA 2.0 kommer

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

..alltså behöver de aldrig betala för heroes eller betala för att få det "verifierat".

"..medan Monkey King endast går att använda om du som spelare betalar för tidig tillgång. Detta kostar även för Legacy-medlemmar tills även Monkey King blir del av vanliga poolen."

Va?

Medlem
Skrivet av Frisky:
Skrivet av Jonlissla:

..alltså behöver de aldrig betala för heroes eller betala för att få det "verifierat".

"..medan Monkey King endast går att använda om du som spelare betalar för tidig tillgång. Detta kostar även för Legacy-medlemmar tills även Monkey King blir del av vanliga poolen."

Va?

Ah, alltså. Nya hjältar hamnar i en Early Play-pool som kostar ingame-valuta att låsa upp. De hamnar lite senare i vanliga poolen. Om du betalar för early play kan du använda dem tidigare. Early play kostar även för Legacy, men så fort de blir "vanliga" hjältar är det fri tillgång.

Är det oklart, borde jag omformulera nyhetstexten? Jepp. And it's done.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Nu förstår jag Blev lite förvirrad, men det kanske bara var jag, haha.

Medlem
Skrivet av Frisky:

Nu förstår jag Blev lite förvirrad, men det kanske bara var jag, haha.

Äh, min formulering var lite oklar. Så kan det gå.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Låter ju rätt bra faktiskt. Har shälv köpt spelet och ser inget negativt med detta.

Early pool heroes kommer vara autobannade i alla turneringar så det är lugnt på så vis också

Medlem

HoN: Bra spel.
S2: Idioter.

'Nuff said.

Medlem

Ush. Hatar allt som har med F2P att göra. Vidrigt, drar alltid till sig en massa pack. Se bara på hur valve sabbade TF2 för inte längesedan. Sorgligt.

antif2p o/

Medlem
Skrivet av mAwArm:

HoN: Bra spel.
S2: Idioter.

'Nuff said.

word, hade inte kunnat säga det bättre själv.

Inaktiv

Försöker komma ifatt Lol.. det gör dom aldrig!

Medlem

Jag tycker det har varit en hyggligt bra kompromiss ändå. Jag hade blivit sur om spelet plötsligt blev 100% gratis och man började matchas mot en massa ryssar som bara kör f2p-spel. S2 slår hål på båda de farhågorna med de nya featuresarna. Det har inte blivit någon login-kö eller lagg på servrarna i och med de nya spelarna heller, vilket jag var rädd för att det skulle bli. Får se hur det blir längre fram.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Schysst, dem hade ju rea på spelet för en vecka eller två sedan, och nu gör dem spelet F2P. Riktigt dålig PR.

För övrigt håller jag mig till LoL tack vare all elitism som finns i HoN.

Finns minst lika mycket elitism i LoL. Jag spelar väldigt lite LoL men när jag gör så är det alltid så fruktansvärt otrevliga människor man möter eller är med. Minst lika mycket som jag stöter på det i HoN, och det spelat jag mycket mer.

Medlem
Skrivet av DeryckW:

Finns minst lika mycket elitism i LoL. Jag spelar väldigt lite LoL men när jag gör så är det alltid så fruktansvärt otrevliga människor man möter eller är med. Minst lika mycket som jag stöter på det i HoN, och det spelat jag mycket mer.

Jag Håller helt och hållet med. Spelar några game LoL varje dag inprincip och det är vääääldigt mycket otrevliga människor man möter / spelar med. Det är precis samma sak i HoN. så i det här läget är det inte någon större skillnad förutom att man kan kicka folk på HoN men det kan man inte på LoL..

sen så tycker jag det är bra att HoN får en större community, det är dom värda!


signatur

Styrelseledamot i Aesir Online Community Gaming
(Svensk/Norsk Spelförening) besök gärna oss på www.aoc-gaming.se

Medlem

Free 2 play på papperet men egentligen är det mycket dyrare än det var förut.
Vill man ha fulla spelet som det var tidigt måste man köpa sjukt mycket gold coins om man inte vill spela sönder för att få allt.
Det här med tokens för att spela vissa modes är ett skämt.
Nu är det LoL fast bättre gameplay imo.. Försöker bara mjölka nu innan DotA 2.

Medlem

Har länge varit tveksam, men nu ska det verkligen testas

Medlem
Skrivet av Tobz0r:

Free 2 play på papperet men egentligen är det mycket dyrare än det var förut.
Vill man ha fulla spelet som det var tidigt måste man köpa sjukt mycket gold coins om man inte vill spela sönder för att få allt.
Det här med tokens för att spela vissa modes är ett skämt.
Nu är det LoL fast bättre gameplay imo.. Försöker bara mjölka nu innan DotA 2.

Det här med att du kan använda tokens för att spela heroes du inte köpt är väl en jäkligt bra kompromiss? Särskilt när du får de gratis lite sporadiskt och kan köpa dessa tokens genom att vinna matcher med eller utan de heroes du inte behöver lägga tokens på. Väldigt elegant lösning faktiskt.

Game pass innebär att du istället betalar ca 30 kr för att kunna spela med alla hjältar oförhindrat i en vecka eller vad det är.

För övrigt så kostar alla hjältar 200 USD tillsammans om man köper alla bundles och Early Access.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

LoL har mindre elitism men fortfarande lika många otrevliga människor. 42P är bra för att skapa en större community men det blir långt ifrån billigare. har spelat LoL i snart 2år och har bara 60% av alla hjältar, 20% av alla runor och det efter att ha spenderat 600kr på spelet.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Lol is the shit, för många raging 12 year olds på hon.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Filosofen:

Tycker HoN kopierar LoL alldeles för mycket.

Skojar du eller? finns skit många funktioner i HON som fanns långt innan dem fanns i LOL. Säg en sak som HON kopierat från LOL som inte fanns i DOTA innan.

Monkey king kommer till LoL, monkey king kommer till HoN. LoL är free to play, HoN blir free to play. LoL har vissa champions som är gratis att spela, ändras varje vecka, HoN skaffar samma sak. I LoL måste man köpa champions, i HoN kan man nu också köpa heroes. LoL har gragas, HoN skaffar en nästan lika dan.

Och så kopierar HoN nästan allt från DotA (jag vet att det är poängen men det känns ändå som dom borde komma på lite mer eget).

Inaktiv
Skrivet av Filosofen:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Filosofen:

Tycker HoN kopierar LoL alldeles för mycket.

Skojar du eller? finns skit många funktioner i HON som fanns långt innan dem fanns i LOL. Säg en sak som HON kopierat från LOL som inte fanns i DOTA innan.

Monkey king kommer till LoL, monkey king kommer till HoN. LoL är free to play, HoN blir free to play. LoL har vissa champions som är gratis att spela, ändras varje vecka, HoN skaffar samma sak. I LoL måste man köpa champions, i HoN kan man nu också köpa heroes. LoL har gragas, HoN skaffar en nästan lika dan.

Och så kopierar HoN nästan allt från DotA (jag vet att det är poängen men det känns ändå som dom borde komma på lite mer eget).

Monkey King har S2 haft på bordet sen 1år tillbaka. Finns concepts på han från 2010.

Free to play är en väg dom måste gå för att kunna hålla igång HoN när Dota 2 kommer så är väl inget fel med det..

Jävligt dåliga argument du har imo, men du borde nog spela deras egna hjältar innan du uttalar dig om kopiera. Dom har inte tagit en hjälte från dota sen ett år tillbaka kanske eller mer.

12
Skriv svar