Handla med riktiga pengar i Diablo 3

Robot
Handla med riktiga pengar i Diablo 3

I Diablo III:s auktionshus kommer du att kunna handla med in-game gold, men också riktiga pengar.

#nyhetstips, #diablo-iii


Medlem
Handla med riktiga pengar i Diablo 3

Min spontana reaktion: Åh nej..

Medlem

Är det Blizzards tama försök att försöka stävja den privata guldmarknaden, och hur pass stor % av pengarna stoppar dom i egen ficka?

Inaktiv

Bobby gnuggar händerna i förtjusning.

Medlem

Vem vill spela ett spel där de som har bäst gear har det för att de är rikast?

Medlem

Nej blir ingen köp av detta spel nu. Så lång väntan och så blir man slagen i ansiktet så här av giriga pengavampyrer. Blizzard har inget förtroende längre för min räkning. Jo, jag vet om Activision så det behöver ingen fanboi komma dragandes med som ursäkt till detta bombnedslag som utplånar spelvärlden som vi kände den. en ny era har kommit och fler företag besudlar spelandet med skumma affärsverksamheter. Det mest tragiska är alla blizzardfans som sväljer alla snedsteg och övertramp som företaget håller gör med hull och hår, och öppnar sina (och föräldrars) plånböcker med brett leende när de betalar gång efter gång efter gång. Likt sektmedlemmen som donerar i kollektskålen varje söndag.

Medlem

asså detta påvärkar inte er över huvud taget...om ni inte gillar det behöver ni ju inte använda det.

tror inte blizzard tjänar några pengar på detta direkt utan att dom försöker fixa scamming när folk köper gold etc.

Medlem

Såldes en massa items i diablo2 på utomstående sidor, tycker det är bra att blizzard omfammnar det istället för att motverka något som de aldrig kunnat stoppa.

Medlem

Till skilnad från t.ex WoW så kan man köra spelet själv eller med några polare, man sitter inte i Orgrimmar och flexar över sitt nya mount riktigt. Och som tidigare sagts, det görs ju redan så varför bränna pengar på att försöka stoppa det när man kan tjäna lite pengar på att anamma det i spelet.

Medlem
Skrivet av killen10:

asså detta påvärkar inte er över huvud taget...om ni inte gillar det behöver ni ju inte använda det.

tror inte blizzard tjänar några pengar på detta direkt utan att dom försöker fixa scamming när folk köper gold etc.

Självklart påverkar det alla. Nu är det helt OK, uppmuntrat kanske till och med, att köpa sig fördelar i ett spel där utrustning är helt avgörande för framgång. Spelar väl mindre roll i PvE/PvM men det är för de som tänkt lägga sin tid på PvP/Arena som det kan svida. Skicklighet kan man komma långt med men det finns gränser för hur mycket "bristande" utrustning kan vägas upp.

Att tro att inte Blizzard snor en liten bit av kakan är otroligt naivt om de inte skrivit det väldigt tydligt någonstans. Företag ska tjäna pengar och jag tror de kommer ta sin beskärda del, helt naturligt så fort pengar är inblandat.

Själv har jag inga planer på PvP så det här rör inte mina planer direkt i alla fall. Tycker bara att det är helt fel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av killen10:

asså detta påvärkar inte er över huvud taget...om ni inte gillar det behöver ni ju inte använda det.

tror inte blizzard tjänar några pengar på detta direkt utan att dom försöker fixa scamming när folk köper gold etc.

Självklart påverkar det alla. Nu är det helt OK, uppmuntrat kanske till och med, att köpa sig fördelar i ett spel där utrustning är helt avgörande för framgång. Spelar väl mindre roll i PvE/PvM men det är för de som tänkt lägga sin tid på PvP/Arena som det kan svida. Skicklighet kan man komma långt med men det finns gränser för hur mycket "bristande" utrustning kan vägas upp.

Att tro att inte Blizzard snor en liten bit av kakan är otroligt naivt om de inte skrivit det väldigt tydligt någonstans. Företag ska tjäna pengar och jag tror de kommer ta sin beskärda del, helt naturligt så fort pengar är inblandat.

Själv har jag inga planer på PvP så det här rör inte mina planer direkt i alla fall. Tycker bara att det är helt fel.

Ja, de tar betalt för att lägga upp auktioner. Så Blizzard får sin del av pengaflödet. Det är ju det som är hela anledningen till systemet...

Logiskt och garanterat ett (ekonomiskt) smart drag, men... wow. Hmm...

Medlem

Fantastiskt! Nu kan jag äntligen få bra gear! Äntligen belönas vi mainstream spelare som bara vill spela lite då och då. Nu kan vi äntligen ha samma gear som de som spenderat många timmar fler i spelet bara för att vi kan gynna företaget med lite cash, utmana på samma villkor, förhoppningsvis lägger de in så att man kan köpa färdiglevlade karaktärer direkt också! Fantastisk utveckling!


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem

WtF?

Vilka girigbukar.

Medlem

Ja och nej är min reaktion.
Om det såldes mycket i D2 genom olika sidor och folk verkligen köpte items så är idén bra men känns som att det kommer locka fram nå jävulst med asiat farmare till spelet vilket bara är tröttsamt i längden.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Det här var ett jävligt stort dråpslag för min personliga D3-hype. Tycker inte riktiga pengar ska integreras i spel på detta sätt, och att det redan finns en svart marknad för det tycker inte jag är ett bra argument överhuvudtaget. Det här gör att pengarna på spelarnas konto blir normen för handel.

Låt spel vara spel.

En mycket bra kommentar från MMO-Champions forum om detta:

Citat:

If you're not good at reading, consider the following:This makes selling gold for real-world money, something they've been condemning
for years, legal... But only now because they get a cut of your profits.

Medlem
Skrivet av killen10:

asså detta påvärkar inte er över huvud taget...om ni inte gillar det behöver ni ju inte använda det.

tror inte blizzard tjänar några pengar på detta direkt utan att dom försöker fixa scamming när folk köper gold etc.

Vilken planet är du från? Du tror att Blizzard tar detta jättekliv med att implementera ett system där riktiga pengar kommer att förekomma i deras spel för första gången och de har inte tänkt att tjäna en hacka på det utan det är bara för vårt bästa?

___________________________________________
Q: What’s Blizzard’s cut?

A: As with other online auction sites and real-world auction houses, our fee structure will vary by region. However, we plan to collect a nominal fixed transaction fee for each item listed in the auction house. This fee consists of a fixed charge to list the item, which is assessed whether or not the item is successfully sold, and an additional fixed charge that is assessed only if the item is sold.

Källa: http://www.diablofans.com/index.php?

Medlem

Läs artikeln i länken, lång som fan men intressant och de förklarar hur de tänkt med t.ex AH, tycker det är bra att Blizz gör det hela mer öppet och legalt. Sen att Diablo inte är/kommer vara ett e-sport spel gör att de inte direkt bryr sig om balans på samma sätt som i SC2 och WoW.

Medlem

Det är bara Softcore-noobs som behöver bry sig om detta då det inte finns i Hardcore delen..

Medlem
Skrivet av Sandal:

Sen att Diablo inte är/kommer vara ett e-sport spel gör att de inte direkt bryr sig om balans på samma sätt som i SC2 och WoW.

Att det inte är en officiell e-sport innebär inte att folk inte vill/kommer ta det väldigt seriöst. Nej, detta är ett stort misstag och kommer bara att straffa gamers.

Detta påverkar inte mig eftersom jag inte haft något intresse för D3. Istället kommer jag söka mig till Torchlight 2. Runic verkar ha en sundare inställning än Blizzard-gruppen när det gäller gaming så jag kastar mina pengar till dem istället.

Medlem

Det kommer väl bara vara som WoW där vissa item är BoE och vissa BoP. BoE kommer kunna gå att sälja för guld eller pengar medans BoP som är de riktigt unika itemsen inte kommer kunna säljas. Blizzard vet vad de gör. Detta gör bara att folk inte köper Guld från utomstående sidor utan istället ingame. Bara bra för hardcore lirarna att tjäna en extra hacka.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Inaktiv
Skrivet av Orphantears:

Det kommer väl bara vara som WoW där vissa item är BoE och vissa BoP. BoE kommer kunna gå att sälja för guld eller pengar medans BoP som är de riktigt unika itemsen inte kommer kunna säljas. Blizzard vet vad de gör. Detta gör bara att folk inte köper Guld från utomstående sidor utan istället ingame. Bara bra för hardcore lirarna att tjäna en extra hacka.

Exakt.

Sedan har http://www.mmo-champion.com/ en mycket bättre FAQ uppe.

Can Hardcore-mode characters use the currency-based auction house?
No. Hardcore characters will only have the option to buy and sell items together with other Hardcore characters via a separate "Hardcore-only" gold-based auction house; they will not be able to use the currency-based auction house. Hardcore mode is designed as an optional experience for players who enjoy the sense of constant peril that comes with the possibility of permanent death for a character. All of a Hardcore character’s items are forever lost upon that character’s death, so to avoid the risk of a player spending real money on items that could then be permanently lost when the character dies, we decided restrict the use of the currency-based auction house in Hardcore mode.

Inaktiv

Då lär det utan tvekan bli hardcore för min del.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

In-game gold all the way. Verkligen emot sånt här skit.

Medlem

Bara så ni vet, ett auktionshus drivs av spelarna. Det betyder att Blizzard inte tjänar någonting på detta, om dom inte drar in en liten skattesumma på var sålt item, vilket de inte nämnt någonting om, så detta är endast för att stoppa goldfarmers och annan skum businesss som totalt krossade Diablo IIs ekonomi.

Värt att tänka till lite innan man säger "Bobby Kotick gnuggar händerna" (som inte ens har något inflytande på Blizzard lol) eller" Blizzard är giriga"

Inaktiv

Jaha, då blev det inget köp då. Fuck off Blizzard, ni har gjort ert och kan nu gå och självdö i något hörn.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

In-game gold all the way. Verkligen emot sånt här skit.

Håller med, saknar tiden då man fick allt med spelen.
Nu ska man vara online, får inte modda och måste betala cash för att bli bra.

Medlem
Skrivet av Warwick:

Bara så ni vet, ett auktionshus drivs av spelarna. Det betyder att Blizzard inte tjänar någonting på detta, om dom inte drar in en liten skattesumma på var sålt item, vilket de inte nämnt någonting om, så detta är endast för att stoppa goldfarmers och annan skum businesss som totalt krossade Diablo IIs ekonomi.

Värt att tänka till lite innan man säger "Bobby Kotick gnuggar händerna" (som inte ens har något inflytande på Blizzard lol) eller" Blizzard är giriga"

Kanske du snart får tid att läsa FAQ:en http://www.mmo-champion.com/content/

"In either case, the auction house system will deduct a nominal fixed transaction fee from the seller, the amount of which is determined by whether or not the item was sold (see below)."

Det är inte välgörenhet företag ägnar sig åt.

Medlem
Skrivet av killen10:

asså detta påvärkar inte er över huvud taget...om ni inte gillar det behöver ni ju inte använda det.

tror inte blizzard tjänar några pengar på detta direkt utan att dom försöker fixa scamming när folk köper gold etc.

Inte "påvärkar" er? Hur roligt tror du PvP blir för en när spelarna helt enkelt kan köpa bästa gearet? Det är så klart de tjänar pengar på det, de tar ju ut en avgift varje gång man säljer något.

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av killen10:

asså detta påvärkar inte er över huvud taget...om ni inte gillar det behöver ni ju inte använda det.

tror inte blizzard tjänar några pengar på detta direkt utan att dom försöker fixa scamming när folk köper gold etc.

Inte "påvärkar" er? Hur roligt tror du PvP blir för en när spelarna helt enkelt kan köpa bästa gearet? Det är så klart de tjänar pengar på det, de tar ju ut en avgift varje gång man säljer något.

Tvivlar starkt på att bästa gearen kommer vara "BoE"

123
Skriv svar