Oldies but goldies

Medlem
Oldies but goldies

Tänkte plocka lite bland gamla bilder. Kan alltid vara spännande att använda dem som de är, eller eventuellt redigera om dem och göra "nya" bilder av dem.

Här kommer ett av mina första "jobb". Jag hjälpte en klasskompis med lite bandbilder och jag vet inte om de blev nöjda eller om de bara var artiga, men kul hade vi. Ett hyrt hotellrum på Clarion Hotel Skanstull i Stockholm och sen var det bara att röja loss.

8 oktober 2007

Den här är kanske inte världsgrym på något vis men jag tyckte då, för typ 5 år sedan att det blev riktigt bra. Tanken var till ett album-cover, tror inte att det någonsin användes.

Nästa bild för kvällen är några månader yngre och från ett tillfälle då jag plåtade rökelser med min vän Kimmo. Vi monterade upp ett svart lakan mot en soffa och plåtade med blixt och långa slutartider. Rummet var helt mörkt så vi kunde själva slå blixten då vi tyckte att röken hade en häftig form, kameran fångade bara röken då blixten slog och på så vis kunde vi använda slutartider på flera sekunder men ändå frysa bilden. (just den här bilden är tagen med 1 sekunds exponering).

13 mars 2008 (re-edited idag 28 juli 2011 med ny färgton).

Både Kimmo och jag fick en hel del bra bilder och hur abstrakt det än må vara så kan man nog se en hel del olika former och figurer i röken. Men nej, pårökta var vi inte

#blogg

Medlem
Oldies but goldies

Rökelsebilden var jäkligt bra tycker jag med all min okunskap

Medlem

Tack så mycket Ja den gillar jag med, även om man kan tycka att plåta rök är något som inte kräver så mycket kunskap för det är röken som gör det magiska, så krävs ju en hel del arbete för att få fram känslan, tonen och så. Men rök är roligt att fotografera och känslan av att aldrig riktigt veta hur slutresultatet blir är spännande!

1
Skriv svar