Diablo 3 ej spelbart offline

Robot
Diablo 3 ej spelbart offline

Blizzard nickar och konstaterar att nästa storslagna actionrollspel inte kommer gå att spela utan internetuppkoppling tillgänglig.

#blizzard, #diablo-iii, #ubisoft, #starcraft-ii-wings-of-liberty


Medlem
Diablo 3 ej spelbart offline

Inte oväntat som sagt. Och inte heller ett stort problem i dagens värld. Kanske om man tänkt sitta i husvagnen och lira en regnig semesterdag då, om man inte har tillgång till uppkoppling.

Medlem

Det spelar inte mig nån roll, jag har internet.

Medlem

Men va i helvete, så om man ska köra solo så kommer spelet inte funka om man tappar uppkopplingen.. wtf? är dom på riktigt eller.

Medlem

Inte riktigt förstått missnöjet med att inte kunna spela offline. Det kanske man vill göra när nätet inte funkar (det händer ju ofta...) eller nått. Dagens I-landsproblem.

DRM däremot är ju en helt annan femma.

Medlem

Phew, jag klarar mig, jag har internet!

Medlem

Personligen handlar det inte om att Internetuppkopplingen hela tiden är på eller inte, snarare att spelföretagen anser sig ha rätt till att limitera sin produkt långt utöver sina egna armar når.

Alla sådana här typer av limiteringar är en spark i skrevet på konsumenter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

This I feared ._. ***en

Medlem

SC2 går att spela offline.

Gjorde det för ett par månader sen när Banhof hade problem med sinal linor.

Inaktiv

Håller tummarna för en snabb scen-relle...

Medlem

Man kan också köpa items för riktiga pengar, och om du disconnectar med din hardcore karaktär så är den borta för alltid. Diablo 3 blir inget köp för mig.

Sen är det lite olustigt att se folk klanka ner på Ubisoft när de gör samma sak, det är ju okej att blizzard gör det, ellerhur? :/


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Skrivet av Ghagiel:

Kanske om man tänkt sitta i husvagnen och lira en regnig semesterdag då, om man inte har tillgång till uppkoppling.

Inte konstigt att nya spel kräver ny hårdvara. Inte dyrt med 3g-modem eller smartphones med tethering i dagsläget.

Jag minns att jag kände en viss frustration när spel började kräva grafikkort med opengl/d3d-stöd för satans masa år sen....

Medlem

Suck.. då ljög de svinen när de sa att det skulle gå att spela offline men att det det skulle finnas "väldigt starka anledningar" att spela online. Jag trodde det var guild-stöd, auktionshus, achievements och dylikt de menade. Det här gör mig verkligen inte glad =(

Tyvärr är jag nog på tok för förtjust i Diablo för att det här ska skrämma iväg mig i sig självt. Men fortsätter de så här så vet jag inte. Först AH med riktiga pengar och nu inget offline-spelande.

Besviken. Mycket besviken.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Personligen handlar det inte om att Internetuppkopplingen hela tiden är på eller inte, snarare att spelföretagen anser sig ha rätt till att limitera sin produkt långt utöver sina egna armar når.

Alla sådana här typer av limiteringar är en spark i skrevet på konsumenter.

Varför? Helt ärligt förstår jag inte vad du menar med att detta "är en spark i skrevet".

Blev inte det minsta förvånad och vem sjutton hade tänkt köra offline solo hur som helst? När jag spelade solo i Diablo 3 var det fortfarande över Battle.net fast i private game. Jag vill såklart när som helst kunna joina andra spelare med min karaktär. Varför vill man spela offline? Snälla förklara

Att ett spel som till 99% spelas över internet nu kräver internet var ju hemskt konstigt ...

Skrivet av KlosterKatten:

... och om du disconnectar med din hardcore karaktär så är den borta för alltid. Diablo 3 blir inget köp för mig./

Vad har du läst detta? Låter vääääääääldigt konstigt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Ghagiel:

Kanske om man tänkt sitta i husvagnen och lira en regnig semesterdag då, om man inte har tillgång till uppkoppling.

Inte konstigt att nya spel kräver ny hårdvara. Inte dyrt med 3g-modem eller smartphones med tethering i dagsläget.

Jag minns att jag kände en viss frustration när spel började kräva grafikkort med opengl/d3d-stöd för satans masa år sen....

Med exemplet var givetvis den grundläggande punkten att det inte alltid finns tillgång till nätet. Överallt funkar inte uppkopplingar oavsett 3G och annat. I min lägenhet t ex fungerar det inte och det går heller inte ringa varken till eller från med vissa operatörer. Så det kan bli problem ja...

Inaktiv

Gjorde det väl inte? SC2:WoL går ju att köra offline som gäst...

Skulle inte förvåna mig om det blir något liknande i Diablo 3...

Medlem

Men ofta detta ens är ett problem, internet är ju tamefan lika vanligt som elektricitet idag.. "ånej min mikro och 90% av mina alla andra grejer slutar också fungera om elen går.."

Medlem
Skrivet av zauii89:

Men ofta detta ens är ett problem, internet är ju tamefan lika vanligt som elektricitet idag.. "ånej min mikro och 90% av mina alla andra grejer slutar också fungera om elen går.."

I flesta delar av sverige kanske, tänkt på att resten av världen inte har det lika stabilt? Skärp dig..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av KlosterKatten:

... och om du disconnectar med din hardcore karaktär så är den borta för alltid. Diablo 3 blir inget köp för mig./

Vad har du läst detta? Låter vääääääääldigt konstigt.

http://www.gamespot.com/news/6325846/diablo-iii-to-have-onlin...

Citat:

He also stated that "99.9 percent of people out there have internet connection", when asked about the justification of the decision. Wilson added further that if a player's connection drops, a player could die but the in-game penalty wouldn't be harsh (specifically a 10 percent decrease in durability for equipped weapons and items) unless the player is on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av KlosterKatten:

... och om du disconnectar med din hardcore karaktär så är den borta för alltid. Diablo 3 blir inget köp för mig./

Vad har du läst detta? Låter vääääääääldigt konstigt.

http://www.gamespot.com/news/6325846/diablo-iii-to-have-onlin...

Citat:

He also stated that "99.9 percent of people out there have internet connection", when asked about the justification of the decision. Wilson added further that if a player's connection drops, a player could die but the in-game penalty wouldn't be harsh (specifically a 10 percent decrease in durability for equipped weapons and items) unless the player is on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently.

Helt idiotiskt?!! Låter som de gjorde det valet för att hardcore ska vara ännu mer "hardcore" men det är väl knappast en rolig del av upplevelsen. Jag har fin fiber-uppkoppling och en stabil router men inte sjutton är jag 100% säker på att det kommer vara 0 s downtime för det.

Det där kommer nog få lite klagomål mot sig kan jag tänka mig

Medlem

inga mer roliga regndagar i sommarstugan inte... :/

Medlem

Nu blev man lite ledsen i ögat. Hade sett fram emot att kunna lira åtminstone lite offline..

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Sen är det lite olustigt att se folk klanka ner på Ubisoft när de gör samma sak, det är ju okej att blizzard gör det, ellerhur? :/

Satt och tänkte precis samma sak. Är inte fanboys helt underbart söta

Medlem

SKIIIIIIT! argh! stor blunder blizzard!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av KlosterKatten:

... och om du disconnectar med din hardcore karaktär så är den borta för alltid. Diablo 3 blir inget köp för mig./

Vad har du läst detta? Låter vääääääääldigt konstigt.

http://www.gamespot.com/news/6325846/diablo-iii-to-have-onlin...

Citat:

He also stated that "99.9 percent of people out there have internet connection", when asked about the justification of the decision. Wilson added further that if a player's connection drops, a player could die but the in-game penalty wouldn't be harsh (specifically a 10 percent decrease in durability for equipped weapons and items) unless the player is on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently.

Bara för att förtydliga, han säger INTE att om man tappar uppkoppling så är din hardcore karaktär borta för alltid, det han säger ÄR "if a player's connection drops, a player could die [...] on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently".
Notera COULD die... dvs, du spelar online = du blir disconnected = din gubbe står kvar i spelet och risken är att du dör om det finns fiender som slår på dig just då = då är din hardcoregubbe borta.
Men om står inne i stan eller liknande så är självklart inte gubben borta. Bara en väldigt dåligt formulerad mening av gamespot. I grunden är det death penalty de pratar om, vilket ska bara vara durability loss, men dock i hardcore försvinner gubben helt.
Kortfattat; DISCONNECT DÖDAR INTE DIN GUBBE, DÖDEN DÖDAR DIN GUBBE!

Kan tillägga att trots att jag är wow-nörd av stora mått och älskar Blizzard så tycker jag det är fel att kräva att man ska vara uppkopplad. Hyr jag en sommarstuga i Tjolahopphejti ute i bushen, alternativt åker utomlands på semester så tar jag självklart med min bärbara för att kunna lira lite, och då vore det kul att kunna välja bland alla spel man har. Visst kan du ha iphone som modem men gör det du utomlands och betala 200 000 i mobilräkning när du kommer hem sen Och ute i tjotahejtiskogen finns det ingen mottagning.
Visst, oftast sitter man hemma och lirar och det kvittar fullständigt, men samtidigt förstår jag inte varför de inte kan ha singleplayer som vanligt utan internet? De flesta kommer ju mesta tiden vilja spela detta online, så av kopieringsskäl skulle det funka jättebra bara ha cdkey som D2.

Medlem

Wieeee, jag har internet!

Inaktiv

kommenterade just den tidigare nyheten angående auctionhouse med något i stil med "dö, blizzard". Nu lade de sig självmant i kistan och drog över locket. Är det så här spelmarknaden ska fortsätta kanske man borde börja knyppla istället.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av KlosterKatten:

Sen är det lite olustigt att se folk klanka ner på Ubisoft när de gör samma sak, det är ju okej att blizzard gör det, ellerhur? :/

Satt och tänkte precis samma sak. Är inte fanboys helt underbart söta

Håller med fullständigt. Fast vi får vara försiktiga med att påpeka det, för dom kommer säkert på någon kvasiförklaring till varför Blizzards sätt är OK och Ubisofts är inte OK.

Medlem

Tråkigt beslut, men har man väntat i över ett decennium så kommer man inte att avboka spelet för den sakens skull. Ge mig D3 nu... med eller utan onlinekrav.

Medlem

Jag saknar tiden då man kände nostalgi varje gång någon nämnde ett Blizzard spel
Hur länge har de jobbat med Diablo 3?
Varför har de inte frågat konsumenterna om eventuella designval?
Uselt Blizzard, ni var mitt favoritföretag en gång i tiden.
Ska ändå köpa det för att jag njuter av spelen, dock inte med like högt spelvärde som de äldre.

Haters gonna hate
Bacons gonna stay bacon


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Skriv svar