Pirates of Black Cove

Robot
Pirates of Black Cove

Kan någon äntligen ha ut-piratat Sid Meier? Häng med ut på de sju haven så tar vi reda på svaret.

#sid-meiers-pirates, #pirates-of-black-cove, #nitro-games, #east-india-company


Medlem
Pirates of Black Cove

Är det här spelet släppt eller?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Släpps imorgon (andra augusti)

Medlem

Liten rättelse: Det går faktiskt att ta fiendeskepp, men det kräver en särskild uppgradering som man inte får förrän en bra bit in i kampanjen.

Medlem

Ahh oke så det släppas imorgon, men som DL då eller hur får man tag på det? på webhallen står det att det släpps 2011 och är ett DL.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Gamers gate funkar nog bäst, är faktiskt inte 100% på om det kommer till Steam också (hittar det inte där).

Medlem

"You can buy this game at GamersGate, Direct2Drive, Gametap or GamesPlanet. If you pre-order Pirates of Black Cove you can get Woody Two Legs: Attack of the Zombie Pirates for FREE!" Blir ett givet köp i allafall för att dempa tillbaxtilljobbet ångesten... :S 47 måndagar kvar 335 dagar kvar till nästa semester .....!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Tack Tack! men konstigt att alla de dl sites har det men inte steam som är störst av dem, skulle föredra det på steam.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Samma här, men alla utvecklare kommer väl inte överens med Valve, antar jag. Och Gamers gate är rätt bra, min andra favorit efter Steam :).

Medlem

Alltså jag vill köpa det här. Men om det inte kommer i en låda i butik så vägrar jag köpa det.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Finns demo tillgängligt via Steam.


signatur

I chose... Rapture

Medlem

Skäms på dig Mats!!
Har testat spelet och jag har inte mött på några jobbiga osynliga väggar...
Det går kanaler genom vissa öar och de är väldigt enkla att åka på..

Nu vet jag inte vilket version av spelet du har kört men den jag kör finns det knappt några osynliga väggar alls.

Och uppgraderingen att ta över skepp kan man börja med om man väljer den.

Hur som helst är spelet ganska bra

Medlem

Finns på STEAM nu

Medlem

Japp, såg att det fanns på Steam, jag laddar ner det just nu :). Såg även att det fanns en patch, den kanske fixar de onödigt breda reven (i.e. mina "osynliga väggar") också...

Man kanske även kan välja uppgraderingen för att ta över skepp från början i den patchade versionen. Den version jag fick (veckan innan release) kunde man INTE göra det i, det stod bara att man kunde få den av Buccaneers, om man blev vän med dem. Kan man ha den från början är det ju givet att göra så.

Medlem

Nu har jag provat, och kartan är omdesignad en smula - de osynliga väggarna är borta! Och man kan ta över skepp redan från början (kan ha varit ett missförstånd från min sida, det STÅR att man får den senare, men man kan klicka på och välja den...). Hursomhelst, det här kommer att hänga med ett tag, trots att landuppdragen är lite... meh.

Medlem

...och det är av någon anledning lite kraschvilligt just nu. Nåja, det kommer väl en patch.

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

...och det är av någon anledning lite kraschvilligt just nu. Nåja, det kommer väl en patch.

Jo jag får det inte ens att starta efter senaste krashen :P, rätt kul Patch som kom förresten, hela spelet 1,5 gig ungefär dagen efter relise så kommer en Patch på 900 meg hehe rätt kraftigt! hoppas att dom fixar spelet snart så man får fortsätta äventyret!


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Nu har jag provat, och kartan är omdesignad en smula - de osynliga väggarna är borta! Och man kan ta över skepp redan från början (kan ha varit ett missförstånd från min sida, det STÅR att man får den senare, men man kan klicka på och välja den...). Hursomhelst, det här kommer att hänga med ett tag, trots att landuppdragen är lite... meh.

Håller med om land uppdragen, de är lite "meh" som sagt men lite variation är ju alltid välkommet

Då försvinner ju dock ett - från din recension om du hade testat den patchade versionen

Medlem

[quote=mrpeters]

Skrivet av Mats Nylund:

Då försvinner ju dock ett - från din recension om du hade testat den patchade versionen

Så sant, men nu fick jag releaseversionen att testa ett par dagar innan släpp, och patchen kom dagen efter. Ni får tänka bort det där minuset, och lägga till ett för krascharna istället :).

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av Mats Nylund:

Då försvinner ju dock ett - från din recension om du hade testat den patchade versionen

Så sant, men nu fick jag releaseversionen att testa ett par dagar innan släpp, och patchen kom dagen efter. Ni får tänka bort det där minuset, och lägga till ett för krascharna istället :).

Hehe
Dock så blev krascherna bortpatchade idag ^^

1
Skriv svar