Funderar på att köpa Vampire: The Masquerade - Bloodlines från Steam

Medlem
Funderar på att köpa Vampire: The Masquerade - Bloodlines från Steam

Men frågan är om det funkar att spela på Windows 7 64bit? Någon som vet?

Medlem

Tror det, det enda det står på steam's sida om det är att det inte supportar XP 64-bitars.

Efter lite snabbt googlande (antar att du gjort det? Eller inte ...) Så finns det blandade resultat.

Annars, kolla forumet på steam för spelet.

Bah, inte mycket hjälp

Medlem

Hmm Är det inte så att Valve har gjort en ful-lösning för att kunna starta spelet då?
Ungefär som med Doom spelen så används dosbox eftersom doom egentligen inte "fungerar" med win7 även om man kör med kompabilitetsläge.

Dessutom finns ju argumentet att, säljer de en produkt så måste de garantera att det fungerar på modern hårdvara. Speciellt när windows7 är så sjukt populärt bland steams användare (även om säkert XP fortfarande regerar).
http://store.steampowered.com/hwsurvey

Det står dock att Vampire INTE fungerar med Windows XP 64bit. Men i samma veva står det inget om windows 7 eller Vista för den delen.
40% av användarna har win7 64bit.
Dock efter en snabb google sökning så finns det flera som frågar samma sak som du gör och det verkar vara 50-50 om att det fungerar på win7.

ED: aah got beaten to it

Oh såg nyss att man kunde se alla andra operativsystemen om man bara tryckte på windows 7 på steam surveyn. Verkar som XP hamnar efter en del med ca 19%

Medlem

Jag har ingen erfarenhet av det spelet, men alla spel jag testat på Windows 7 64 bit fungerar.
Då spelet är från 2004 kan jag inte tänka mig att det inte fungerar när spel som System Shock 2, Delta Force och Trespasser fungerar utmärkt.

Medlem

Köp o prova kostar ju förböveln bara typ 45kr.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag använder Windows 7, 64-bit och köpte nyss spelet via Steam. För mig fungerade spelet inte alls först - men med Unofficial Patch 7.6b (som för övrigt fixar ett närmast oändligt antal buggar), fungerar det helt utmärkt.

Unofficial Patch kan laddas ner här:
http://www.patches-scrolls.de/vampire_bloodlines.php

Medlem

Precis. Det fungerar under Windows 7 x64, men problemet är med minnesallokeringen - har man över 3.5GB tror spelet att man har för lite minne och vägrar att starta. Det lättaste sättet att fixa det är med en av dom inofficiella patcherna.

Spelet är för övrigt fantastiskt, ett av mina absoluta favoritspel någonsin.

Medlem

Åh ja, ett helt underbart spel - rekommenderar alla som kan att köpa det nu under Steam-rean. Helt klart värt det.

Påminner mig en hel del om Deus Ex, som är DET bästa spelet genom alla tider, i min mening.

Medlem

Köpte spelet och det funkar perfekt med Unofficial Patch 7.6b. Tack för länken Randor244 :).

Det funkar inte utan patch, så please använd...

STEAMs version av Max Payner lider av liknande problem med ljudet, man måste ladda ned en batch-fil som konverterar ljudet till filer som W7 spelar upp.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Eltu:

Åh ja, ett helt underbart spel - rekommenderar alla som kan att köpa det nu under Steam-rean. Helt klart värt det.

Påminner mig en hel del om Deus Ex, som är DET bästa spelet genom alla tider, i min mening.

Brofist! Själv såg jag dock inte riktigt likheten mellan Vampire (som jag anser vara ganska mediokert) och Warren Spectors Mästerverk med stort M. Men men, smaken är som baken.


signatur

Imperator

Medlem

Tja, Vampire är inte i närheten så underbart som Deus Ex, men man kan fortfarande se en del likheter i gameplay och struktur. RPG/shooter-kombination, flera sätt att lösa problem på, etc.

Men nej, Deus Ex är fortfarande överlägset.

1
Skriv svar