Diablo 3 ej spelbart offline

Medlem

Trist designval, urbota dumt.

Givetvis så internet kontakten är ju för checken så det tar ju ingen bandbredd så modem folk kan vara lugna men om man har ingen kontakt eller det bryter hela tiden så kan man inte köpa spelet tyvärr


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av mm_precis:

Snälla, citera den del som säger att man blir kickad direkt när uppkopplingen bryts? Kan ju vara så att det kommer upp en ruta som ber än att koppla i nätverkskabeln igen för att fortsätta eller dylikt.

Det gjorde jag ju! Tagning 2:

Skrivet av Nyhetsartikeln:

Något mer som bekräftades var att det krävs konstant uppkoppling för att kunna lira, vilket kanske är lite extra intressant tack vare den pågående DRM-kontroversen i och med Ubisoft.

Du skriver först en sak och sedan skriver du en annan. Först skriver du:

Skrivet av mm_precis:

Vidare, troligtvis så kan du starta ett offlinespel, singelplayer, whatever när du har en uppkoppling. Förmodligen så blir du inte utkickad direkt när du kör sp.

där du helt felaktigt skriver att man kan starta ett offline-spel när man väl kopplat upp en gång. Det står klart och tydligt att man måste ha konstant uppkoppling för att man ska kunna spela. Att inte bli utsparkad direkt när uppkopplingen försvinner är inte ens i närheten av samma sak. Det ena betyder att man kan fortsätta spela när uppkopplingen är borta och den andra betyder att du som allra bäst får titta på ett, för spelaren, pausat spel och hoppas på att uppkopplingen kommer tillbaka snart. Det ena kan antyda att man kan, likt steam, spela utan uppkoppling bara man ber snällt om offline-läget medans det andra betyder att det är helt omöjligt att spela utan uppkoppling.

Dessutom står det även i artikeln som länkades här bland kommentarerna att om ens karaktär dör medans man är bortkopplad så är det något mildare straff vilket betyder att man inte kickas direkt. Det gör dock fortfarande ingen skillnad för ett offline-läge.

Men snälla, kan du ta och läsa vad jag faktiskt skriver istället för att medvetet(eller omedvetet pga. mindre bra läsförståelse?) misstolka det jag skriver. Läs om, läs rätt. Och sluta stoppa ord i munnen på mig!

Medlem

Är det inte spelbart offline eller är det inte spelbart på lan? Skillnaden är rätt stor. SC2 är till exempel spelbart offline men inte på lan.

Tbh så är inte skillnaden så stor från D2, det var inte heller spelbart offline med hardcore/closed battle.net gubbar. Så det är ju ingen större skillnad där. Följer det samma formula som SC2 så är det ju bara lan-möjligheten och open battle.net (som var rätt korkat) som plockas bort.

Edit: efter att faktiskt ha läst Q&A så är det ju inte alls som SC2 utan faktiskt inte spelbart offline överhuvudtaget.

Inaktiv

Det var ju tråkigt!

Jag som hade sett fram emot att testa spela ett Diablo spel, men detta är inte värt det. *suck*


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Lät inte kul. Om jag som är fattig måste lägga ner internet pga taskig ekonomi så kommer jag inte kunna köra spelet? jag får avvakta med ett köp tills jag har mer säker kassa att hämta pengar från och varför skulle jag behöva koppla upp mig mot nätet då jag bara spelar singelspel? har troligen med kopieringsskyddet att göra troligen


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av vidde:

Tbh så är inte skillnaden så stor från D2, det var inte heller spelbart offline med hardcore/closed battle.net gubbar

va?

D2 går visst att spela hardcore på singleplayer (och även på open battle.net).
Grejen är att du måste klara ut normal difficulty för att låsa upp hardcore-mode (inte i senaste patchen dock, numera kan man köra hardcore på direkten).

Sen att sina closed battle.net inte går att använda offline är inte så konstigt, då hade folk kunna köra hero editor på dom och få in massvis av cheatade items in på online. Är ju därför det heter "closed".

Medlem

Skapade den här lilla grejen som en kul sak...
http://i262.photobucket.com/albums/ii86/prox1mately/Random%20...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

jag har aldrig haft problem när jag lirat SC2 t,ex kommer säkerligen inte ha problem när jag lirar D3 heller.
Skit isamma om man måste vara Online för lira, jag skulle aldrig lira D3 på en laptop när jag åkte någonstans och jag inte har tillgång till nät ändå så, vill ju lira me folk om jag lirar d3. Ska jag lira skälv väljer jag nog hellre något bra singleplayer lir, t,ex Batman spelen eller några andra grymma spel. Snart har vi ju Deus X bla bla

Medlem

Inga problem för min del... och fungerar inte internet så får man väl för fasen hitta på något annat under tiden.

Medlem

är av princip emot drm men jag tar med nöje även denna pung spark....även om jag var tvungen att slicka Bobbys röv varje gång jag loggade in hade jag inte klagat.....gief now plez!!

Inaktiv

Dom flesta har Internet.. bara bra att vara på den säkra sidan. Det enda är om internet dör.. då ska man kunna fortsätta spela förfan!

Medlem

Tja då blir det att avbeställa diablo 3 på Webhallen!
Skit trist när det blir så här och det suger med att kunna köpa prylar för riktiga pengar i sådant spel!

Medlem

Så nu är beställningen på diablo 3 bortagen !
Kan man inte spela sådant spel offline så kan det vara!
har nog fullt upp med BF3 och Star Wars the old republic en då!
Men det märks att blizzard inte är som blizzard har varit

Medlem

Diablo III ej spelbart pga Hanna Wowbera grafiken

Medlem

Tror allt som kan sägas om DRM och varför det drabbar de som köper produkterna har sagts. Till er som är för det,vi får väl helt enkelt låta tiden gå och se om ni är lika nöjda när det visar sig har stora brister. Eller så har jag helt fel och det funkar jättebra. Verkar iaf som det kommer bli mindre köp av spel för min egen del i framtiden men jag har å andra sidan mer spel än jag nog någonsin kommer hinna spela klart under den tid jag har kvar att leva ändå.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Tror allt som kan sägas om DRM och varför det drabbar de som köper produkterna har sagts. Till er som är för det,vi får väl helt enkelt låta tiden gå och se om ni är lika nöjda när det visar sig har stora brister. Eller så har jag helt fel och det funkar jättebra. Verkar iaf som det kommer bli mindre köp av spel för min egen del i framtiden men jag har å andra sidan mer spel än jag nog någonsin kommer hinna spela klart under den tid jag har kvar att leva ändå.

För och för. Ingen vill väl egentligen ha det med det är en naturlig konsekvens av att så många tankar spel så då äre bara att bita i det sura äpplet.

Medlem

Nä nu vette fan om det blir nåt köp. Jag brukar fortfarande kunna lira D2 ibland på laptopen när jag exempelvis är bortrest och saknar uppkoppling eller har en väldigt begränsad hastighet. Jag har sett fram emot att byta ut D2 mot D3 för just såna tillfällen, men nu blir det nog att jag laddar ner det, åtminstone till laptopen, då det garanterat kommer innehålla ett offline-crack. Jävligt dåligt drag av er Blizzard!

Medlem
Skrivet av mm_precis:

För och för. Ingen vill väl egentligen ha det med det är en naturlig konsekvens av att så många tankar spel så då äre bara att bita i det sura äpplet.

Finns ett annat sätt och det heter bojkott, problemet är dock att det nog är en ytterst liten del som kan tänka sig att visa dessa bolag att det är kunden och ingen annan som bestämmer "spelreglerna". Utan kunder så får de antingen tänka om eller gå i konkurs, så enkelt är det (kolla bara på musikindustrin). Jag är övertygad om att de ändrat sig väldigt snabbt om folk började använda plånboken för att visa vad som är acceptabelt och vad som inte är det.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Varför? Helt ärligt förstår jag inte vad du menar med att detta "är en spark i skrevet".

Blev inte det minsta förvånad och vem sjutton hade tänkt köra offline solo hur som helst? När jag spelade solo i Diablo 3 var det fortfarande över Battle.net fast i private game. Jag vill såklart när som helst kunna joina andra spelare med min karaktär. Varför vill man spela offline? Snälla förklara

Att ett spel som till 99% spelas över internet nu kräver internet var ju hemskt konstigt ...

Ofan, du har alltså redan spelat Diablo 3 på battle.net? Förklara det istället

Klart man vill ha möjligheten att kunna spela singleplayer offline, varför skulle man inte? Man kanske har en kass internet lina som disconnectar till o från osv, men är det så svårt att förstå att alla kanske inte har exakt samma åsikter om allt så har man nog större problem än att be någon förklara varför man vill spela offline.

Medlem

Haha...
När Ubisoft kör sitt piratkopieringsskydd ville folk flå dem levande.
När Blizzard i princip gör samma sak, rycker folk på axlarna och säger "skiter väl jag i"

Vad är skillnaden?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Pettor:

Varför? Helt ärligt förstår jag inte vad du menar med att detta "är en spark i skrevet".

Blev inte det minsta förvånad och vem sjutton hade tänkt köra offline solo hur som helst? När jag spelade solo i Diablo 3 var det fortfarande över Battle.net fast i private game. Jag vill såklart när som helst kunna joina andra spelare med min karaktär. Varför vill man spela offline? Snälla förklara

Att ett spel som till 99% spelas över internet nu kräver internet var ju hemskt konstigt ...

Ofan, du har alltså redan spelat Diablo 3 på battle.net? Förklara det istället

Klart man vill ha möjligheten att kunna spela singleplayer offline, varför skulle man inte? Man kanske har en kass internet lina som disconnectar till o från osv, men är det så svårt att förstå att alla kanske inte har exakt samma åsikter om allt så har man nog större problem än att be någon förklara varför man vill spela offline.

Hehe Diablo 2 menar jag.

Jag menar inte att du har fel, kom bara inte som en schock för mig. Såklart det kommer finnas intresse för singleplayer från olika håll och det bästa vore självklart att de gjorde så att det fanns tillgängligt. Det finns alltid mycket man vill ha eller som kunnat vara annorlunda. För Diablo-serien känns det bara inte så konstigt enligt mig.

Men det är lite som (notera "LITE SOM", inte "helt exakt som") att Elders Scroll gärna skulle ha multiplayer, Battfield skulle gärna ha en singleplayer kampanj (vilket det nu äntligen får) osv. alltså det är positivt men har aldrig varit fokus för spelen. Diablo har sedan 2:an varit främst över Battle.net och Blizzard vill ju utveckla alla sina spel runt den tjänsten. De vet ju att PC är som störst genom internet och det är inte konstigt de utnyttjar detta; Blizzard är som störst och framgångsrika genom internet.

Jag säger inte att de gjorde rätt och det är inte min debatt att ta för det påverkar/intresserar inte mig, men förvånad blev jag i alla fall inte. Ni andra har valet att kontakta Blizzard och klaga (rekommenderat) eller inte köpa spelet.

Skrivet av T.Mani:

Haha...
När Ubisoft kör sitt piratkopieringsskydd ville folk flå dem levande.
När Blizzard i princip gör samma sak, rycker folk på axlarna och säger "skiter väl jag i"

Vad är skillnaden?

Japp för det är ju uppenbart med tanke på denna diskussion, den på Blizzard's forum och alla andra forum där nyheten finns att folk inte bryr sig .... eller vänta nu ....

Inaktiv

Blev smått sur att man inte kan lira offline men men ser fortfarande fram emot d3 men hade varit skönt med offline

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av bjosarn:

Personligen handlar det inte om att Internetuppkopplingen hela tiden är på eller inte, snarare att spelföretagen anser sig ha rätt till att limitera sin produkt långt utöver sina egna armar når.

Alla sådana här typer av limiteringar är en spark i skrevet på konsumenter.

Varför? Helt ärligt förstår jag inte vad du menar med att detta "är en spark i skrevet".

Blev inte det minsta förvånad och vem sjutton hade tänkt köra offline solo hur som helst? När jag spelade solo i Diablo 3 var det fortfarande över Battle.net fast i private game. Jag vill såklart när som helst kunna joina andra spelare med min karaktär. Varför vill man spela offline? Snälla förklara

Att ett spel som till 99% spelas över internet nu kräver internet var ju hemskt konstigt ...

Grattis då att du råkar vara en utav dessa utvalda 99% som tycker det är helt toppen att lira online.
Om vi nu ska utgå från ditt lufttal som du gissningsvis ryckt fram ur hatten med noll fakta i ryggen, hur vore det om rollerna va ombytta? Om Blizzard av någon anledning skulle dra slutsatsen att 99% av alla spelare (där du nu är bland de 1%) aldrig uttnyttjar online funktionerna i Diablo III, skulle det då vara OK för dig att de skippade ALLA online möjligheter över huvudtaget och gör Diablo IV till ett helt och hållet Offline singel player spel?
Alla kanske inte tycker som du, bevisligen även med din statistik ovan.

EDIT: Ber om ursäkt för den onödigt bittra/sura/ilskna kommentaren ovan. Nackdelen med internetdebatter på forum att man måste vara snabb med att svara om man ska vara relevant tidsmässigt men samtidigt låter sina impulsiva känslor färga orden allt för mycket eftersom man inte tar sig tiden att lugna ner sig innan man skrider till verket!

Ang. pungsparken så tycker jag att spelutvecklare har rätt att skydda sin produkt från piratkopiering men det finns bra och dåliga sätt att göra det på, framförallt ur konsumentsynpunkt.
Att ett online spel som ett MMO eller att ett spels eventuella online komponenter kräver en internet anslutning är självklart eftersom det finns praktiska/logiska anledningar för att det över huvud taget skulle vara möjligt att genomföra det (LAN-funktionalitet undantaget).
Att en Offline komponent i spelet som tex singel player kampanjen ska kräva det också är däremot rent ut sagt löjligt eftersom det är helt onödigt ur en praktisk/logisk synvinkel och bara begränsar för användaren på till synes pin kiv ("Vi har egentligen ingen anledning att tvinga er online eftersom singel player funktionerna inte behöver det rent tekniskt, men vi gör det iaf.").

Det som retar och kan av vissa upplevas som en "spark i skrevet" är att DRM som detta och UBiSofts liknande system inskränker än mer än tidigare på våra rättigheter som konsumenter att faktiskt köpa och ÄGA produkten. Nu är det mer som att vi leasar spelet på en tid som bestäms av hur länge utvecklaren känner för att hålla auktoriseringsservrarna öppna. Även om många utvecklare kanske är schyssta och patchar bort kravet den dag de stänger servrarna så är de såklart inte skyldiga att göra så vilket sätter oss konsumenter i en jävligt svag position.
Dessutom! tvingas vi vara beroende av andra yttre faktorer som vi inte alltid kan kontrollera som tex internetleverantörens förmåga att hålla vår lina öppen eller vår egna eventuellt skiftande ekonomiska situation där vi en dag kanske inte längre har råd att betala för uppkopplingen som vi egentligen inte behöver rent tekniskt för att spela singel player.

Det är sådana saker som är så svåra att förlika sig med, att det saknas logik i utförandet förutom den (uppenbara?) slutsatsen att utvecklaren antingen gör det bara för att jävlas med konsumenterna eller att de försöker blåsa oss. För som vanligt är det aldrig de eventuella piraterna som drabbas utan de ärliga konsumenterna som får betala först en gång i form av pengar vid inköpet (läs betalning av leasingavgiften) och sedan eventuellt en andra gång när spelets servrar släcks ner och vi blir berövade vårt upplevda "rätt" att spela det spel vi så blåögt trodde vi ägde.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Man kan antagligen inte spela offline för då kan man fiffla med singleplayer filerna som spelet är uppbyggt på och ta fram fusk jätte lätt och så vidare.. Ska man fiffla med filer som ligger på online accounts så får man nog det lite jobbigare, sen så har ju blizzard full kontroll på spelets filer om det är ändast online.. oh när man ska kunna göra auctionhall för riktiga pengar så vill nog inte blizzard folk ska mixtra omkring med deras grejs

Medlem

Jag tycker det här är ett jättebra sätt att stoppa piratkopiering och stoppa mycket fuskande..

Vill man testa spelet så kommer det säkert trials framöver

och han som klagar på att han vill äga spelet. vi kan säga så här. du köper en Prenumeration på kanske 10+ år för 450kr eller vad det kostar, och får då spela gratis på blizzards servrar. du betalar bara några fjuttiga kronor per månad, är det så mycket att grina över? om 10 år spelar du säkert något annat eller har något viktigare för dig?

Medlem

Inte ens blizzard kan skydda sig mot DDoS attacker, det räcker med en sådan attack och ni kommer få stora problem med att spela era spel. Alltså ert egna nät kan funka hur bra som helst, om det är något som helst fel på deras nät så kommer ni således inte kunna spel eftersom det krävs att spelet har kontakt med servern.

Inaktiv

WoW går ju spela gratis genom emulatorer och på andra servrar som Blizzard ej äger. Så varför skulle inte det bli samma sak med Diablo 3? Kommer nog finnas en annan väg för de som vill spela offline ändå.

Medlem
Skrivet av Branoc:

Så nu är beställningen på diablo 3 bortagen !
Kan man inte spela sådant spel offline så kan det vara!
har nog fullt upp med BF3 och Star Wars the old republic en då!
Men det märks att blizzard inte är som blizzard har varit

Så du tänkte lira Star Wars: The Old Republic offline? Coolt, visste inte att de hade den funktionen, eftersom du tydligen inte har en Internetuppkoppling hemma!

Skrivet av Branoc:

Tja då blir det att avbeställa diablo 3 på Webhallen!
Skit trist när det blir så här och det suger med att kunna köpa prylar för riktiga pengar i sådant spel!

Skit är visserligen trist, men det är skittrist när det blir så här...

Skrivet av showerguy:

Dom flesta har Internet.. bara bra att vara på den säkra sidan. Det enda är om internet dör.. då ska man kunna fortsätta spela förfan!

Du kunde ju inte fortsätta lira med din gubbe om Internet dog i Diablo II, varför skulle det vara någon skillnad nu?

Skrivet av PcGamer:

Inte ens blizzard kan skydda sig mot DDoS attacker, det räcker med en sådan attack och ni kommer få stora problem med att spela era spel. Alltså ert egna nät kan funka hur bra som helst, om det är något som helst fel på deras nät så kommer ni således inte kunna spel eftersom det krävs att spelet har kontakt med servern.

Nej, och vi kan inte lira World of Warcraft, onlinematcher i Call of Duty eller Battlefield heller om de råkar ut för en tung DDoS-attack, varför skulle multiplayer i Diablo III vara någon skillnad?

Det är snart 2012, är du gamer och inte har en stabil Internetuppkoppling så är det hög tid att införskaffa dig en. Du kunde inte spela med din onlinekaraktär i Diablo II utan att vara online, och varför skulle du vilja spela ENBART offline i ett spel som handlar om co-op, byteshandel med andra spelare och PvP?

Jag stör mig inte så mycket på hela Ubisoft DMR dispyten, men där handlar det om single player-spel, så jag kan förstå att folk blir upprörda. Men nu pratar vi om ett spel designat för multiplayer från grunden. Att klaga över detta är som att klaga på att du inte kan köra dina daily quests i WoW offline (eftersom du ändå inte spelar med andra då).

Medlem
Skrivet av Jarnehall:

Det är snart 2012, är du gamer och inte har en stabil Internetuppkoppling så är det hög tid att införskaffa dig en. Du kunde inte spela med din onlinekaraktär i Diablo II utan att vara online, och varför skulle du vilja spela ENBART offline i ett spel som handlar om co-op, byteshandel med andra spelare och PvP?

Jag stör mig inte så mycket på hela Ubisoft DMR dispyten, men där handlar det om single player-spel, så jag kan förstå att folk blir upprörda. Men nu pratar vi om ett spel designat för multiplayer från grunden. Att klaga över detta är som att klaga på att du inte kan köra dina daily quests i WoW offline (eftersom du ändå inte spelar med andra då).

Diablo är minst lika mycket ett SP spel som det är ett MP spel. NWN som är skapat för att spelas med andra spelare har jag inte ens haft en tanke på att spel på nätet då jag köpte det enbart för SP delen och att jag vart ett stort fan av Baldur´s Gate. WoW jämförelsen är dålig, det spelet går inte ens (mig veterligen) att spela ensam utan kräver att man kopplar upp sig mot deras servers. Det lilla jag sett från Diablo 3 verkar iaf ha varit enbart från SP delen, så du tror på fullaste allvar att alla som köper det köper det enbart för MP?

När det gäller MP så säger det sig självt men som sagt om man kör SP så kommer man nog inte bli direkt glad när spelet plötsligt tappar anslutningen mot servern och det kanske varar så länge att den tid man lagt ner på spelet är lika med noll.

Håller precis på att köra Starcraft, inte tusan behöver jag få "tillåtelse" av Blizzard eller Activision för att köra det när jag så vill. Dagens gamers är tydligen villiga att gå med på precis vad som helst för att kunna få köra det där nya grymma spelet och det är just detta som är anledningen till att den här typen av DRM överhuvudtaget kan existera.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Pettor:
Skrivet av KlosterKatten:

... och om du disconnectar med din hardcore karaktär så är den borta för alltid. Diablo 3 blir inget köp för mig./

Vad har du läst detta? Låter vääääääääldigt konstigt.

http://www.gamespot.com/news/6325846/diablo-iii-to-have-onlin...

Citat:

He also stated that "99.9 percent of people out there have internet connection", when asked about the justification of the decision. Wilson added further that if a player's connection drops, a player could die but the in-game penalty wouldn't be harsh (specifically a 10 percent decrease in durability for equipped weapons and items) unless the player is on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently.

Bara för att förtydliga, han säger INTE att om man tappar uppkoppling så är din hardcore karaktär borta för alltid, det han säger ÄR "if a player's connection drops, a player could die [...] on Hardcore mode, in which case he or she loses the character permanently".
Notera COULD die... dvs, du spelar online = du blir disconnected = din gubbe står kvar i spelet och risken är att du dör om det finns fiender som slår på dig just då = då är din hardcoregubbe borta.
Men om står inne i stan eller liknande så är självklart inte gubben borta. Bara en väldigt dåligt formulerad mening av gamespot. I grunden är det death penalty de pratar om, vilket ska bara vara durability loss, men dock i hardcore försvinner gubben helt.
Kortfattat; DISCONNECT DÖDAR INTE DIN GUBBE, DÖDEN DÖDAR DIN GUBBE!

Kan tillägga att trots att jag är wow-nörd av stora mått och älskar Blizzard så tycker jag det är fel att kräva att man ska vara uppkopplad. Hyr jag en sommarstuga i Tjolahopphejti ute i bushen, alternativt åker utomlands på semester så tar jag självklart med min bärbara för att kunna lira lite, och då vore det kul att kunna välja bland alla spel man har. Visst kan du ha iphone som modem men gör det du utomlands och betala 200 000 i mobilräkning när du kommer hem sen Och ute i tjotahejtiskogen finns det ingen mottagning.
Visst, oftast sitter man hemma och lirar och det kvittar fullständigt, men samtidigt förstår jag inte varför de inte kan ha singleplayer som vanligt utan internet? De flesta kommer ju mesta tiden vilja spela detta online, så av kopieringsskäl skulle det funka jättebra bara ha cdkey som D2.

ja?

Ja?
Första personen hävdade att hardcore karaktär försvinner om man blir disconnectad, du skickade en länk som hänvisning, men i din länk står det nåt helt annat? kan vara därför jag skrev vad jag skrev, kanske? För att förklara för den som ställde frågar var de hade läst att hardcorekaraktärer försvinner vid disconnect att det INTE STÄMMER.

Ens karaktär må kanske inte försvinner pga disconnection, men chansen är större att man är ute i strid när det händer än att man är i staden. Då man oftast bara är i staden några minuter och är ute och slåss i timmar!

Själv blir jag bara arg, själv har jag ett relativt kasst internet, hur gör jag? Ska jag behöva köpa ett nytt bara för ett spels skull? "Du tvingas ju inte köpa spelet" säger någon, men jag vill fortfarande ha det kanske? utan att behöva stå upp till en massa krav


signatur

Everybody needs help.

Skriv svar