Någon jävel har hackat min hotmail... VAD SKA JAG GÖRA ?

Medlem
Någon jävel har hackat min hotmail... VAD SKA JAG GÖRA ?

Jag börjar fan få panik nu...

igår eftermiddag när jag skulle logga IN hotmail så funka det inte, jag testa o testa, tom svarade på min " hemliga fråga!" men dom har bytt ut svaret de jävlarna.

Jag väntar på väldigt viktiga mail, från universitet pga framtida studier o nu känner jag mig fucked.

Jag tog kontakt med "supporten " men vet fan om det går rätt till där

Kan någon snälla hjälpa mig, vet inte vad jag ska göra, finns de något nummer till sv hotmail eller sånt, eller måste jag leta upp ip,n på den jäveln som hacka för att sedan ringa torpeden min .

Medlem

Brossans hotmail blev också hackat engång av en wowhackare. Tog två veckor innan han fick tillbaka mailet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Skaffa gmail.

Ditt säkraste bet är att ringa supporten.

Medlem

Du har inte ställt in så att någon av dina datorer (ex hemma) är en "pålitlig" dator där du kan byta lösenord etc?
Har för mig att man blir tillfrågad när man installerar Live essentials (ex MSN, live mail).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Helt omöjligt att få tillbaka den.

Skulle fixa tillbaka ett konto som var kopplat till Xbox Live.. vi hade alla Gamecards, namn skit men ändå saknades det information. Seg och en väldigt dum support måste jag säga.

Lycka till iaf.. jag tänker då aldrig göra en ticket till Microsoft igen.

Nej kör Gmail när du använder alla dina "säkra" grejer och en random mejl för skit.

Medlem

Mitt steamkonto vart hackat. Var dock inga problem alls att få tillbaka. Så helt kört behöver det inte vara.

Medlem

Hände samma sak för mig, två gånger. Kan tyvärr inte få tillbaka någon utav dom och förlorade därmed mitt STEAM-acc osv. Nu använder jag Gmail istället, mycket bättre.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

skaffa ett nytt mail och kontakta universitetet för Microsoft har en jävligt dåligt support tycker jag google har en bättre support


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv

Det är 2011. Man använder inte hotmail längre.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Det är 2011. Man använder inte hotmail längre.

fan vilken hjälpsam och och cool kille du är...

Medlem

Kan du inte be nån av dina polare kontakta deras support? Om jag minns rätt har hotmail någon "min kompis har blivit hackad" knapp.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Antingen ringer du Hotmails support eller fyller i formuläret på deras sida (tror det börjar här: https://security.live.com/acsr.aspx ). Jag fyllde i formuläret när jag blev hackad förra året, och det tog någon dag innan jag fick svar och tillbaka min hotmail, så har du väldigt bråttom så är det nog bättre att ringa.

Medlem

Supporten verkar värdelös.
Jag skulle byta dator, hade min hotmail på auto-login på den gamla och hade glömt mitt lösenord samt "secret question".
Jag fyllde i det formulär man får om man vill kontakta support.
Trots att jag skrev ned några kontakter och tidigare mail-ärenden så fick jag till svar att de inte kunde bekräfta att det var jag. Det blev helt enkelt att skaffa en ny.

Inaktiv
Skrivet av cordylus:
Skrivet av amphix:

Det är 2011. Man använder inte hotmail längre.

fan vilken hjälpsam och och cool kille du är...

Tack, jag vet.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Fick min hotmail hackad för något år sen, mailade support och efter lite frågor så fixade dom så att jag kunde logga in.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag fick mitt konto hackat förra året, men då tog det enbart två timmar att få tillbaka kontot.

Använd detta formuläret, och fyll i så mycket information du kan.

Inaktiv

Alla mina fem hotmailkonton har blivit utsatta för hackingförsök, en mail lyckas dem att ta över men de idioterna glömde att byta lösenord.
Sen är ju hotmails funktion för lösenordsåterställning ett skämt, deras captchas funkar aldrig.


signatur

Allah är stor men jag har större

Ish
Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av amphix:

Det är 2011. Man använder inte hotmail längre.

fan vilken hjälpsam och och cool kille du är...

-1 Man använder bara inte hotmail längre.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Inaktiv

Inget fel på Hotmail grabbar.. har min kopplat till mitt Live konto, Msn och sen inge mera.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av amphix:

Det är 2011. Man använder inte hotmail längre.

fan vilken hjälpsam och och cool kille du är...

Tack, jag vet.

Kyligt!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

kan någon ge mig ett nummer tack,,, sluta dryga förfan om att man inte använder hotmail o skit..

det här är jäkla viktiga grejor, o gillar ni att göra narr av det så dra åt hel......

Inaktiv

Här är ett nummer: 90 510

o viktiga grejer har man inte hotmail till, det är lika säkert som att lämna sina värdesaker i en väska på ett zigenarläger.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

ok folk sluta dryga er om att hotmail är si eller så, antingen hjälper ni han eller ge fan att skriva nått

meh varför jag gör jag mods jobb ble.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av amphix:

Det är 2011. Man använder inte hotmail längre.

fan vilken hjälpsam och och cool kille du är...

-1 Man använder bara inte hotmail längre.

Okej grabbar, nu överger vi Hotmail, Ish och amphix har sagt sitt *rofl*

Var nog det mest dummaste jag har hört. Har kört samma Hotmail i över 15 år utan problem, inga spam, inga hacker attacker, alla mina bekanta och vänner vet vad jag har för e-post adress. Men nej Ish och amphix tycker; överge hotmail, gå igenom hela proceduren med att skicka ut "jag har bytt e-post adress... igen". Nej tack!
Ett bra lösenord och sunt förnuft räcker långt, oavsett e-post konto.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Ish
Medlem

Det är inte det att jag är anti hotmail eller älskar gmail. Jag älskar google. Chrome, android, gmail, igoogle. Det är integrationen med samma konto jag uppskattar inte mailen i sig.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Du är helt hundra på att någon hackat kontot? Det första jag hade gjort hade nog varit att först installera program för att kolla ifall jag råkat ut för en key logger eller liknande, om jag sedan upptäckt att ett sådant program blivit installerat hade jag börjat oroa mig desto mer. Jag förstår att du är väldigt nervig nu, hade jag också varit.

Om jag hade misstänkt att jag blivit hackad och väntade på något viktigt hade jag först vänt mig till de som är ansvariga för mail servern (vilket du ju gjort) om inte det hade hjälpt hade jag omgående kontaktat de som jag väntar på mail från och förklarat hur det ligger till (innan dess hade jag skapat ett nytt mail dit jag hänvisade till istället).

Mitt råd i framtiden, skapa ett antal mail konton där du har ett för viktiga saker och resten för sådant som inte är så viktigt, se till att använda ett lösenord på det kontot som är viktigast som är unikt och har många slumpartade siffror och tecken. Inget är säkert men ju fler siffror och bokstäver du använder som inte är ord ju längre tid tar det att knäcka dessa (därav min rekommendation att använda sig av slumpade tecken).

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Du är helt hundra på att någon hackat kontot? Det första jag hade gjort hade nog varit att först installera program för att kolla ifall jag råkat ut för en key logger eller liknande, om jag sedan upptäckt att ett sådant program blivit installerat hade jag börjat oroa mig desto mer. Jag förstår att du är väldigt nervig nu, hade jag också varit.

Om jag hade misstänkt att jag blivit hackad och väntade på något viktigt hade jag först vänt mig till de som är ansvariga för mail servern (vilket du ju gjort) om inte det hade hjälpt hade jag omgående kontaktat de som jag väntar på mail från och förklarat hur det ligger till (innan dess hade jag skapat ett nytt mail dit jag hänvisade till istället).

Mitt råd i framtiden, skapa ett antal mail konton där du har ett för viktiga saker och resten för sådant som inte är så viktigt, se till att använda ett lösenord på det kontot som är viktigast som är unikt och har många slumpartade siffror och tecken. Inget är säkert men ju fler siffror och bokstäver du använder som inte är ord ju längre tid tar det att knäcka dessa (därav min rekommendation att använda sig av slumpade tecken).

hmm... jag har inte fått något svar nu o det var 2 dagar sedan jag kontakta support, vet du något program man kan fixa som letar keylogg ?

jag har använt hotmail sen det kom (typ) o det har alltid funkat perfekt för mig och alla jag känner.

Medlem

Sluta dryga er. Nu.

Ont: Du har säkert redan tänkt på det, men deras svar har inte hamnat i någon skräppostmapp?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av vuze2143:

hmm... jag har inte fått något svar nu o det var 2 dagar sedan jag kontakta support, vet du något program man kan fixa som letar keylogg ?

jag har använt hotmail sen det kom (typ) o det har alltid funkat perfekt för mig och alla jag känner.

Här finner du mer om vad de gör och var man kan ladda ner dom

http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.131624 (SuperAntiSpyware)
http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.124331 (Spybot Search & Destroy)
http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.125673 (Ad-aware)

Personligen har jag bara haft problem med Hotmail (dock var det länge sedan) men polaren har inte heller haft några problem med det. Jag är dock (än så länge) väldigt nöjd med Home.se och om något strular så är det bara att ringa dom (Home ägs av Spray).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av vuze2143:

hmm... jag har inte fått något svar nu o det var 2 dagar sedan jag kontakta support, vet du något program man kan fixa som letar keylogg ?

jag har använt hotmail sen det kom (typ) o det har alltid funkat perfekt för mig och alla jag känner.

Här finner du mer om vad de gör och var man kan ladda ner dom

http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.131624 (SuperAntiSpyware)
http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.124331 (Spybot Search & Destroy)
http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.125673 (Ad-aware)

Personligen har jag bara haft problem med Hotmail (dock var det länge sedan) men polaren har inte heller haft några problem med det. Jag är dock (än så länge) väldigt nöjd med Home.se och om något strular så är det bara att ringa dom (Home ägs av Spray).

men hur fungerar home då ? o vad e home.se ^^

12
Skriv svar