Dags att börja se mer film!

Flakmonkey
Dags att börja se mer film!

Att se på film är något som jag verkligen gillar men som det tyvärr blivit på tok för lite av de senaste åren. Vad det beror på vet jag inte riktigt och det spelar i det stora ingen som helst roll heller för efter gårdagens tågresa hem från Helsingborg är jag säker på att jag kommer se betydligt mer. Anledningen är föga förvånande iPaden som ju gör det möjligt för mig att se på filmer/serier då jag känner att jag har mer tid till det. Faktum är att jag igår såg tre filmer som jag ägt på DVD en bra tid men som jag inte sett eftersom jag inte tar mig tid att se dem. Varför köper jag dem då kan man ju då undra? Bra deals (två för 100 etc) och att jag tror att det är bra underhållning. Svårare än så är jag inte.

Nåväl de filmer jag tittade på var iaf The Social Network, Scott Pilgrim vs the World och Hachiko a Dog's Story. Tre filmer som inte har det minsta gemensamt men jag gillade dem alla tre. Social Network var ju intressant, Scott Pilgrim rolig med härlig design och referenser till populärkultur medan Hachiko var riktigt gripande, trots att Richard Gere spelar en stor roll i den. Sen idag har jag spanat in District 9 som jag velat se sedan den visades på bio och jag blev ju inte besviken där heller

Så ja nu kommer jag helt klart se mer filmer och tv-serier och med det lägga mer pengar på det också, men det är det värt och eftersom jag inte varit sett så mycket det senaste åren borde jag kunna komma över många godbitar billigt så kanske har någonmlite tips? Som ni nog märkt är jag en allätare här också så alla tips tas emot med glädje, så länge det inte är b-skräckisar.

Tills jag byggt upp det biblioteket kommer jag dock lägga ner tiden på de serier jag köpte för att se efter operationen. Det blev ju inget tittande då så väldigt många timmar att ta igen där. Först ut blir fem säsonger av The Wire!

#blogg

Dags att börja se mer film!

2 av 4 nämnda filmer gjorde mig förbannad in i benmärgen, 1 fick mig att gråta, den sista filmen står i hyllan. Gissa själva vilka.

Space 1999. riktigt underhållande och tankeväckande SciFi av den gammla skolan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Haha, skulle precis rekommendera The Wire när jag såg slutraden! Den serien är fantastisk, men i mitt tycke krävs det några avsnitt innan staden och karaktärerna "satt sig" och den blir riktigt gripande. Sen är det bara <3 hela vägen efter det!

Medlem

En film du absolut inte får missa är Tucker and Dale vs evil. Det är nog en av mina top 3 komedier! Skiljer sig helt från mängden.

Medlem

Se "Super". En annan superhjäle film med ganska skruvad humor.
Man kan säga att den påminner lite om Kick Ass.
Sen är Ellen Page med och bara det är ett bra skäl att se den.

Flakmonkey

Tackar för tipsen, ska kolla upp dem närmare... Sett första avsnittet av the wire idag, känner att det kommer bli en höjdare att beta sig igenom alla säsonger

1
Skriv svar