Hemma, och allt rullar vidare

Medlem
Hemma, och allt rullar vidare

Detta kommer nog att bli ett skittråkigt inlägg, så därför skriver jag det ändå (pah!)

Livet i Stockholm har sakta ingivit sig. Med maraton-tittande på diverse Top Model-avsnitt, i diverse olika länder (just nu England och Australien). Annars ter sig saker och ting som vanligt. Jag spelar lite WoW (fy mig) och sedan whinar jag lite lättsamt om det också.

Det ryktas om att utbildningen jag ska gå på startar snart, eller snarare, i början på september. Väntar på vidare information, jag gillar dock inte att vänta. Ej heller är det populärt att vara rastlös, för då blir jag onödigt orolig om allt mellan himmel och jord. Därför borde jag typ, egentligen, bli en snickare eller liknande. Kroppsarbete är egentligen rätt bra skit, bara det att jag inte rört en fena de senaste 24 åren. Men en vacker dag, säger jag, ska vi ha ett schysst hus, och jag ska ha mängder med hobbyprojekt som innebär kroppsarbete. Typ, måla en trappa eller renovera en blåval. Drömma kan man ju.

Imorgon ska jag diska - woho! <- observera ironin. Sedan ska jag posta iväg en jacka farsan glömde här, med hans bilnycklar i. Good job father.

Sen ska Fredrik till Dallas och äta Dallassallad. Eller skippa det sista, det var inte ens roligt. Men Dallas är aktuellt, och jag hoppas återigen, på en härlig souvenir-mugg i högsta klass.

#blogg

Hemma, och allt rullar vidare

Vågar vi skicka Fredrik till Texas? Vill inte vara en som spelar på stereotyper av den Amerikanska bibel fanatismen, men Texas ingår i bibelbältet av radikaler. Lite orolig blir man ju. Fast grilla kan de.

Jag diskade igår <- också ironi. "Skjut upp till imorgon vad du borde gjort igår" det säger jag alltid, när jag ligger på soffan och tittar på den nya Thunder Cats serien.

Varför prövar du inte Minecraft, spela på veum's server. Manlovepvp.com
Och nej jag försöker inte vara lustig på något sätt, den heter så. hjälp oss Simon, vi behöver din kreativitet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

haha, roligt namn på servern!

åh ja, men...men.. vad är syftet med minecraft? det låter sannerligen lockande att spela med er, fast det är kanske det som är det roliga.

Fredrik kommer säkert att tro att han är bjuden på grillkväll i Texas, men inser när han sitter i en bubblande gryta, att det är han som är målet.

Nu har jag diskat, och ska nu äta frukost! Efter att ha bråkat med Ica-posten. Fast just nu sitter jag och skriker åt Henning i knäet. Han får för sig att han ska klappa mig på hakan (med klorna utdragna), ALLTID. För att han ska få uppmärksamhet (ibland sitter han och vinkar oavbrutet). Jag blir knäpp på katten.

Redaktör
Ponny

Åh! Ser du på nya Thundercats, Traveller? Är den lika bra som den gamla? Måste se! Helst nu! Inte sen!

BBQ, för övrigt.


signatur

En Bamseponny av folket

Inget kan klå den mentala bild vi satt i sten av hur awsome-sauceum Thundercats var när vi var små. Men den nya serien håller faktiskt för dagens standard. Kan till och med säga att det klår nästan allt som virallt infekterar världen från teknologilandet i öst.(men nog är det uppenbart att de spelar mot vad dagens unga publik gillar, manga bläää,) Så sett så är serien fylld av Anime inspirerade klyschor som gör ont i hjärnan, men jag får inte bli för kritisk, det är ju Thundercats! en yngre generations Thundercats...Men vår version kommer alltid vara den bästa!
Cheetara har fortfarande det rätta OMFF'et oh sexuella antydningar i manga, vad ovanligt nuförtiden.
Största pluset är ju att Mumm-Ra fortfarande ser ut som han gjorde på 80-talet, men det kanske är Nostalgi-Traveller som talar.

Sword of Omens....Gleee jag menar HOOO

Nu väntar jag bara på att Ulysses 31ska få återupprättelse!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Mjo! Det där manga-fierade känns billigt. Men bara det faktum att de ger serien en fortsättningen räcker för mig. Såg ju Mumm-Ra i trailern, han ser ju exakt likadan ut. Så fint! Är serien liksom en fortsättning eller mer en nytolkning? Men, åh, nu blir det till att se om den gamla serien. Jamenvisst!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar