The Witcher 2 försenas till konsol

Robot
The Witcher 2 försenas till konsol

Första kvartalet 2012 är det nya målet för Xbox 360-versionen.

#the-witcher-2-assassins-of-kings, #cd-projekt


Medlem
The Witcher 2 försenas till konsol

Så vi kan förvänta oss en PS3 version då år 2013? Yeppie

Medlem

Är det hårdvaran i 360 som är anledningen? Krävs mer optimering för konsol för att det ska flyta på bra antar jag?


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Pansarknekt

Kan tänka mig dom har lite problem med både spelmekanik, svårighetsgrad och grafikoptimering...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Mindre buggar, bättre grafik och mer innehåll kan man väl räkna kallt med
Tänkt om fler utvecklare gjorde så här istället för att släppa trasiga spel och sen "försöka" patcha efter release

Medlem

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, men även om jag älskar min 360 så väntar jag nog tills en (eventuell) Enhanced edition kommer till PC.

Medlem

Lite dåligt av FZ att inte skriva om den egentliga anledningen till förseningen. Förseningen uppstod på grund av strul mellan utgivarna Namco och THQ, Namco gillar inte att konsollversionen har THQ som utgivare och anser att CD Projekt brutit mot deras avtal för spelet.

"CD Projekt RED also cites the ongoing legal dispute with Namco Bandai – The Witcher 2's PC distributor – as a reason for the delay. The dispute centres on distribution rights for the Xbox 360 version of the game in Western Europe, Central and South America and Asia-Pacific. Namco Bandai has allegedly refused to pay over 1 million euros in agreed fees to the developer, citing disputes over breach of contract and DRM. "

http://xbox360.ign.com/articles/118/1185262p1.html

Medlem

Med tanke på hur dåligt optimerat det är till PC blir man ju knappast förvånad över att det tar tid.

Good guys take time...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ni konsoll-lirare hinner ju gå ut och dela ut reklam så har ni råd med en bra dator innan jul

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Mindre buggar, bättre grafik och mer innehåll kan man väl räkna kallt med
Tänkt om fler utvecklare gjorde så här istället för att släppa trasiga spel och sen "försöka" patcha efter release

Bättre grafik? Fniss.... tror du på det själv?

Buggar märkte jag aldrig av några störande direkt, så eventuellt blir det väl fler i sådanafall. Men alla DLC'ar kanske är med från början, vem vet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Grumbledock:

Mindre buggar, bättre grafik och mer innehåll kan man väl räkna kallt med
Tänkt om fler utvecklare gjorde så här istället för att släppa trasiga spel och sen "försöka" patcha efter release

Bättre grafik? Fniss.... tror du på det själv?

Buggar märkte jag aldrig av några störande direkt, så eventuellt blir det väl fler i sådanafall. Men alla DLC'ar kanske är med från början, vem vet.

DLC med från början i konsolspel? fniss


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Ni konsoll-lirare hinner ju gå ut och dela ut reklam så har ni råd med en bra dator innan jul

annars kommer ju jultidningar för de extra dryga soffrelaxarna


signatur

Retro.

Medlem
Ish
Medlem

Ni missar inget, tro mig.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Ish:

Ni missar inget, tro mig.

Bullshizzle.
Tro inte Ish.

Spelet ägde! Tro mig om ni vill (eller prova själva).

Ish
Medlem

Jag gillade ettan, men tvåan.. Meh.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Mindre buggar, bättre grafik och mer innehåll kan man väl räkna kallt med
Tänkt om fler utvecklare gjorde så här istället för att släppa trasiga spel och sen "försöka" patcha efter release

Alltid trevligt med lite rolig läsning på morgonen så man piggnar till

Skrivet av Spectral:

Med tanke på hur dåligt optimerat det är till PC blir man ju knappast förvånad över att det tar tid.

Eh..va snackar du om?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Spectral:

Med tanke på hur dåligt optimerat det är till PC blir man ju knappast förvånad över att det tar tid.

Eh..va snackar du om?

Agreed, spelet flöt på riktigt bra på min maskin med high inställningar och då har jag ändå rätt budget grafikkort (5770) och en i5'a från förra sommaren. Så knappast top of the line prylar.

Riktigt vackert spel, som dock hade på tok för instängda miljöer för att få till den där riktiga äventyrskänslan när man gick utanför städerna.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar