100 anime !

Medlem
100 anime !

ja äntligen har man tittat på 100 anime

fan nu ser jag att jag verkligen är en no lifer xD

#blogg

100 anime !

No Brainer också (nudge nudge i goda vänners lag)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

tack för den xD haha den sved faktis :'( xD haha

I'm sorry

Hur länge har du gillat Anime egentligen, var började det?
För mig var det på 80-talet med serier som silverfang, Cyborg 009 och lite Robotech.
Så du kan förstå att jag inte är så förtjust i den Anime som publiceras idag. För mycket anspel på alltför gammla klyschor, och få mig inte att börja prata om alla de där som enbart existerar för wobblande bröst och omotiverade panty-shots, S.K.R.Ä.P :#


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

silverfang ja ok... men ädnå jag är gansk uppvuxen med den har tittat på det i över så länge jag kan minnas

Så länge allt inte accepteras bara för att det är Manga eller Anime så är det lungt, hjärnan måste föra talan, inte ögonen eller vännerna bredvid. Något som många i min närhet inte kommit till underfund med. Dem är mer åt hållet "Ja, jag har också sett den, ja jag har alla avsnitten hemma på dvd, Lucy från Elfen lied är så het! Jag älskar One piece serien blir bara bättre och bättre, idag släpps nya avsnittet av Highschool of the dead". följt av mig som frågar om de förstår vad mycket av de serierna handlar om och till svars får "håll käften, bara för att DU inte gillar manga".

Ska klargöra en sak: Jag gillar fortfarande manga!
mangan som jag brukade följda ligger nostalgiskt förankrad i sten, men inte mycket av den som produceras idag då det gäller helt andra regler nu i hur en manga ska vara för att läsas av så många som möjligt. Jag gillar inte att Den sexuella deviateten nu ses som standard. I.E. hur en karaktär ser ut i i kropps och mentala drag accepteras utan reflektion. Det är bara en av de saker som fått mig att sålla mer ordentligt bland serierna. Tänk på att det gäller normer från EN kultur som accepterats av en hel värld av manga älskare som oss.

Sen gäller det alla studier som visar vad som lockar till köp: Löften om sex, action och igenkänning från läsaren gentemot karaktären vi följer(att som läsare väljer vi att vi vill vara den där karaktären om den påminner om oss själva eller bilden av den vi vill vara)((det står i fysiska bevis i tex. cosplay)). Manga och andra former av serier är alltid mer än bara bläck på papper.

Nä nu ska jag se på Ergo Proxy och kanske senare ska jag se Tokyo Godfathers eller Wonderful Days. Den sista där är så mycket bättre än Ghost in the shell, som film menat!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

ok sätt många men serier men det är jag som försöker få alla minna kompisar att titta på minna serier men alla hatar dem alltid... XD men jag klagar inte one piece... hehe gillade elfen lied storyn men gansk över drivet med att det försöker göra allt så sexuelt faktis... men det är alltid roligt att sitta och skratta åt det. men dagens anime och manga börjar gå lite över styr med den punkten tycker jag...

Medlem

Tja bara att gratta då själv är jag uppe i 700+ men håller inte precis räkningen längre.

Samt rekommendationer så är egentligen det mesta under denna tagg på anidb att rekommendera http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=lexicon&vtype=tag&r...

Medlem

ok men menar du episoder eller serier? haha

Medlem

ok men menar du episoder eller serier? haha

Medlem

Serier/Filmer/Oav'er enligt anidb så har jag sett 11602 avsnitt......

Medlem

skapligt nice ganska samma här

1
Skriv svar