Battlefield 3 Invite stängda betan och söker info om öppen beta.

Medlem
Battlefield 3 Invite stängda betan och söker info om öppen beta.

Hejsan det är såhär att jag dunderat på att köpa MoH:T1 till PC från spelburiken istället för att köpa COD map pack Anihalation på direkten utan få tillgång till BF3 Closed beta direkt när jag kommer hem från sommarstället den 25 augusti. Och då har jag ett par frågor som jag hoppas någon är vänlig att svara på.

Om jag köper den nu och att den kommer kanske fram på fredan eller så och att jag reggar mig och vidare. Kommer jag få tillgång till betan samtidigt som alla andra som köpte det typ 2010, eller får jag kanske vänta en vecka eller så. Har nämligen en kompis som har en dator som klarar det så tänkte att han skulle få testa det tills den 25:te.

Fråga två är följande. Sedan när den öppna betan kommer den 10:onde sept måste jag ha förbeställt BF3 då för att få spela den eller kan jag vänta med att förbeställa den en stund?
Annars får jag la hoppas att jag har råd den 11:te eftersom då har jag lite pengar för att köpa så jag har alla 3 ex klara och förbokade.


Fråga 1: Får jag beta tillgång samtidigt som alla andra om jag köper MoH:T1 nu?
Fråga 2: Behöver jag färbeställa BF3 för att få tillgång till den öppna betan eller är det bara att gå rakt in?

Tack på förhand för svar och Tack för att ni läste mitt långa inlägg. Orkar tyvärr ta och rensa allt pladder vill nämligen sova nu hehe;).

Medlem
Skrivet av laxan96:

Fråga 1: Får jag beta tillgång samtidigt som alla andra om jag köper MoH:T1 nu?
Fråga 2: Behöver jag färbeställa BF3 för att få tillgång till den öppna betan eller är det bara att gå rakt in?

1. Jag har frågat både EA Supporten och en som jobbar hos DICE. Båda svarade likadant. Så länge fodralet av MoH har en röd klistermärke där det står någonting med BF3 betan så är du inne i den stängda betan. Glöm bara inte att registrera spelets CD-key med ditt EA konto. Det gör du bara genom att gå in i spelets multiplayer och skriver in CD-key när du blir tillfrågad.

2. Just nu är det brist på info om betan, men än så länge så behövs det inte. Vänta dig mer information om betan under Gamescom som börjar den 17 augusti.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av laxan96:

Fråga 1: Får jag beta tillgång samtidigt som alla andra om jag köper MoH:T1 nu?
Fråga 2: Behöver jag färbeställa BF3 för att få tillgång till den öppna betan eller är det bara att gå rakt in?

1. Jag har frågat både EA Supporten och en som jobbar hos DICE. Båda svarade likadant. Så länge fodralet av MoH har en röd klistermärke där det står någonting med BF3 betan så är du inne i den stängda betan. Glöm bara inte att registrera spelets CD-key med ditt EA konto. Det gör du bara genom att gå in i spelets multiplayer och skriver in CD-key när du blir tillfrågad.

2. Just nu är det brist på info om betan, men än så länge så behövs det inte. Vänta dig mer information om betan under Gamescom som börjar den 17 augusti.

Tack för snabbt svar. Och då tror jag vet vad jag ska göra. Blir till att köpa en MoH:Tier 1 edition tror jag efersom dom har en röd klisterlapp.

Medlem

Har Faktiskt en fråga till om någon skulle vilja hjälpa mig med den.

Jag sattt nämligen och kollla på www.spelbutiken.se och då man sökte på medal of honor fanns det felera stycken "Nordic" exemplar och flera stycken inte. Då är ju min fråga såklart om jag kan köpa en vanlig eller om jag måste införskaffa mig en nordic?

Medlem
Skrivet av laxan96:

Har Faktiskt en fråga till om någon skulle vilja hjälpa mig med den.

Jag sattt nämligen och kollla på www.spelbutiken.se och då man sökte på medal of honor fanns det felera stycken "Nordic" exemplar och flera stycken inte. Då är ju min fråga såklart om jag kan köpa en vanlig eller om jag måste införskaffa mig en nordic?

Siba har annars spelet för 99 kr.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tror det måste vara Tier 1 om du ska ha tillgång till betan av BF3 faktiskt (är dock lite osäker, men jag tror det ska vara så).

Medlem

Tack så jätte mycket för alla svar. Kommer nu köpa mig MoH:T1, och jag hoppas att denna tråden kan vara till hjälp för andra

Medlem
Skrivet av Zane86:

Tror det måste vara Tier 1 om du ska ha tillgång till betan av BF3 faktiskt (är dock lite osäker, men jag tror det ska vara så).

det måste vara limited editon till betan, lite osäker men det är lite olika information på vissa ställen

Medlem
Skrivet av lolbanan:
Skrivet av Zane86:

Tror det måste vara Tier 1 om du ska ha tillgång till betan av BF3 faktiskt (är dock lite osäker, men jag tror det ska vara så).

det måste vara limited editon till betan, lite osäker men det är lite olika information på vissa ställen

Jag gör så att jag ringer tidigt imorn till DICE reception och frågar om detta så jag absolut har klartecken och vet att det inte blir nåt strul. Tror det är best. Men om man kollar på bilderna av fodralen på cdon och siba av Tier 1 edition s¨står det Exlusive first access to Battlefield 3 beta. Eller nåt sånt.

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av lolbanan:
Skrivet av Zane86:

Tror det måste vara Tier 1 om du ska ha tillgång till betan av BF3 faktiskt (är dock lite osäker, men jag tror det ska vara så).

det måste vara limited editon till betan, lite osäker men det är lite olika information på vissa ställen

Jag gör så att jag ringer tidigt imorn till DICE reception och frågar om detta så jag absolut har klartecken och vet att det inte blir nåt strul. Tror det är best. Men om man kollar på bilderna av fodralen på cdon och siba av Tier 1 edition s¨står det Exlusive first access to Battlefield 3 beta. Eller nåt sånt.

ja hoppas att det går till tier 1 edition ochså för då kan ja spela på betan, efter som ja missa alpha testet så jävla kasst:(

Medlem
Skrivet av lolbanan:
Skrivet av Zane86:

Tror det måste vara Tier 1 om du ska ha tillgång till betan av BF3 faktiskt (är dock lite osäker, men jag tror det ska vara så).

det måste vara limited editon till betan, lite osäker men det är lite olika information på vissa ställen

Som det har skrivits längre upp, har fordralet den röda triangeln där det står beta access så gäller det stängda betan. Jag har själv köpt MoH Tier 1 edition och jag har fått mail att jag står på listan för stängd beta. Alltså stämmer det inte att det måste vara limited edition.

Medlem

DICE has confirmed there will be two trials – a closed, invite-only alpha trial (register at your interest), and an open beta trial for those who purchased either the Limited Edition version Medal of Honor or those marked “beta-label”.

1
Skriv svar