Open Cloud Gaming

Medlem
Open Cloud Gaming

Företaget Gaikai släppte i år en molnbaserad tjänst som gör det möjligt att spela dagens spel i webbläsaren. Det är än så länge tillgängligt i 12 länder, och jag vet inte om Sverige är ett av dom. Surfar man lite på sidan, så verkar lite smidigare än OnLive om man kollar lite på det just nu. Den ekonomiska planen är, om jag läst rätt, pay-to-play, man betalar per minut man spelar. Jag är ganska tveksam, men den ekonomiska planen verkar rätt om de får tillräckligt många spelare, då tickar pengarna in. Det ska tydligen vara gratis för förläggare och utvecklare att lägga upp spel, så de har inget att förlora egentligen, eftersom att man kan spela på mer eller mindre alla maskiner med en webbläsare och java installerat. Just nu finns demoversioner av Mass Effect 2, Dead Space 2 och Dragon Age 2 att prova på.

Hemsida och källa: [http://www.gaikai.com/]

#blogg

Medlem
Open Cloud Gaming

Tog och testa DA2 och vart väldigt positivt överraskad över hur väl det hela fungerande. Inget lagg, helt okej grafik och enda nackdelen i sig var att den någon enstaka gång var tvungen att ladda i någon sekund före cutscenes.
Dock inget som jag i sig behöver använda då min dator klarar av spel men ändå trevligt att se att det fungerar så väl.

Medlem

Kul att det funkade! Det är som du säger, har man en prestandamaskin, så kan det kännas dumt. Men om man har en oduglig laptop till exempel, så kanske det är mer intressant

Medlem

guldroutes på gaikai? ~17ms med bredbandsbolaget's ADSL (interleave 0 ofc)

gör så att FPS är spelbart med cloudgaming iaf

Medlem
1
Skriv svar