Uppgradering av dator?

Medlem
Uppgradering av dator?

Hej.
Så här ligger det till:
Har en data som är 3-4 år gammal och seg som satan..
Iaf har jag tittat på nytt grafikkort, moderkort, processor och ram.
Detta har jag kommit fram till:
Grafikkort: Gigabyte radeon HD 6850 1gb OC
Rrocessor: Intel core i5 2500k 3,3 ghz
Så nu vet jag inte vilket moderkort eller ram minne jag ska ta..
Någon snäll person som har tips?
Mvh Christoffer

Medlem

Vad har du för budget?

Medlem
Medlem

Ja isåfall skulle den kunna se ut såhär!

Har du ett par hundringa över skulle jag rekomendera att slänga på dessa minnen istället. Var noga med att se till så att grafikkortet får plats i chassit samt att nätaggregatet orkar med att köra allting!

Lycka till!

Medlem

Tack för hjälpen!

Medlem
Medlem

Du kanske även behöver ny PSU (nätagg).

EDIT: Det hade visst nämnts redan -.-

Medlem
Skrivet av Zane86:

Sjukt billigt med ramminnen nu för tiden: http://www.inet.se/artikel/5315063/corsair-16gb-4x4096mb-cl9-...

Absolut, men 16gb kändes lite overkill när budgeten låg på 4,5

Medlem

Ang. nätaagg så vet jag inte vad jag har för tillfället
ska kolla upp det.
Och ram minnet : jag behöver nog inte mer än 8 gb
men tack för hjälpen!

Zax
Medlem
Skrivet av Zane86:

Sjukt billigt med ramminnen nu för tiden: http://www.inet.se/artikel/5315063/corsair-16gb-4x4096mb-cl9-...

Det har hänt lite sen 2000 där 256mb ram var något.

Medlem

Tänk på att på att man behöver minst 6 gig och gärna 8 gig ram. Men ram är både billigt och lätt att uppgradera, så du kan börja med 4 gig och montera 4 till om en månad eller nåt.

Och jag rekommenderar att titta på Guru3D & SweClockers, för att kolla upp vad du ska köpa. Guru3D har precis slappt PC Buyers Guide Summer 2011, i den hittar du mycket nyttig info.

Hoppas du blir nöjd med dom nya grejerna, har själv nyss uppgraderat till 2600K och är jätte nöjd.

Medlem

Vill du inte att hela datorn ska ryka ihop så är det nog bäst att du tar reda på vad för nätagg du har innan du börjar planera nya datordelar...

sen är nog ett 6870 minimum om du ska ha det som speldator.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar