Robot
Silent Hill 2

Alla skräckspels heliga graal fyller tio år. Vi sjunker in i dimman och tar reda på om det den ville säga för länge sedan fortfarande betyder någonting.

#silent-hill-2, #konami


Medlem
Silent Hill 2

Måste nog orka köra detta spel igen, fast väntar tills HD versionen kommer, ruskigt dåligt att det bara kommer till PS3 dock. Fattar inte varför det bara kommer till PS3 men t.ex. HD versionerna av Metal Gear Solid spelen kommer till båda, dåligt beslut. Kommer ihåg när jag visade mutter slutet med brevet och hon började gråta.. inte lätt ibland.

Medlem

2an är min favoritdel i serien, den är överlägsen!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

SH2 är ett riktigt bra spel, spelade PC versionen men kontrollerna var sådär.
SH3 är min personliga favorit, men kommer plocka upp SH HD collection bara för det är Team Silent, hoppas de nya rösterna inte förstör för mycket bara.

Medlem

Måste säga att Silent Hill 1-3 har de mest kryptiska pussel. Bara en sån sak att pusslen blir HELT annorlunda om man höjer svårighetsgraden för just pussel är intressant. Minns i SH3 att det fanns ett pussel (hard riddle level) där man skulle läsa en dikt och varje vers i dikten representerade en del av ett ansikte (vilket var långt ifrån självklart) som på något vänster skulle få dig att lösa gåtan. Detta tog plats, om jag inte missminner mig, i ett krematorium med lik lastade på bår. Det kallar jag för ett kryptiskt pussel..

Silent Hill, speciellt två första var något speciell... Nu är dom ju något föråldrade men kommer alltid att minnas hur det var första gången, ettan spelade jag aldrig ensam, tvåan klarade jag helt själv, att ha minst en polare & turas om är helt att rekommendera!

Medlem

Hade velat det stod Team Silent på utvecklare istället för Konami... Visst, Team Silent var en del av Konami men när jag hör Konami i samband med Silent Hill så kan jag bara tänka på hur de har våldfört sig på Silent Hill som franchise på sista tiden genom alla sina urusla beslut. (Silent Hill: Arcade anyone?).
Tvåan är nice, men inte det läskigaste av SH-spelen. Fienderna beter sig för mycket som "goombas" och bara väntar på att bli slaktade. Dock är storyn fortfarande otroligt magisk

Medlem

Epicness när skräck spel är som bäst.

Medlem

Tvåan är helt klat den bästa i serien


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fortfarande ett av de bästa spelen jag spelat. Spelar igenom det just nu igen, och blir nog en gång till när det släpps till PS3.

Medlem

Ett av de bästa spel jag spelat! Fasen vilka minnen jag har. Gick hem på lunchrasten i åttan med ett gäng polare för att spela sh 2

Medlem
Medlem

Det bästa skräckspel jag spelat. Och definitivt ett av de spel som berört mig mest.

1
Skriv svar