Diablo 3 ej spelbart offline

Medlem

Är i vanliga fall emot alltid-online-bullshit DRM men i detta fallet är ju enda alternativet för Blizzard att inte tillåta offline-gubbar att spela online - om man ska vara rättvis mot online spelarna. Se bara på exempel som Terraria eller Diablo 2 som tillåter offline-gubbar att spela online, är ju bara att ladda ner en hax invedit eller liknande som skriver om din offline-gubbe och ge din gubbe alla items och 1000000 hp och att sedan ut å härja på nätet. Spelar aldrig Terraria online pga det.

Medlem
Skrivet av Snakejuice:

Är i vanliga fall emot alltid-online-bullshit DRM men i detta fallet är ju enda alternativet för Blizzard att inte tillåta offline-gubbar att spela online - om man ska vara rättvis mot online spelarna. Se bara på exempel som Terraria eller Diablo 2 som tillåter offline-gubbar att spela online, är ju bara att ladda ner en hax invedit eller liknande som skriver om din offline-gubbe och ge din gubbe alla items och 1000000 hp och att sedan ut å härja på nätet. Spelar aldrig Terraria online pga det.

Nu har jag aldrig hört talas om Terraria, men i D2 var det ju bara att spela på closed battlenet för att slippa de mesta av fusket. Open battlenet / singeplayer som du pratar om var väl mer tänkt att användas för att kunna "LANA" över internet med polare.


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av mm_precis:

För och för. Ingen vill väl egentligen ha det med det är en naturlig konsekvens av att så många tankar spel så då äre bara att bita i det sura äpplet.

Finns ett annat sätt och det heter bojkott, problemet är dock att det nog är en ytterst liten del som kan tänka sig att visa dessa bolag att det är kunden och ingen annan som bestämmer "spelreglerna". Utan kunder så får de antingen tänka om eller gå i konkurs, så enkelt är det (kolla bara på musikindustrin). Jag är övertygad om att de ändrat sig väldigt snabbt om folk började använda plånboken för att visa vad som är acceptabelt och vad som inte är det.

Jo, visst bojkotta kan man ju såklart göra, men lycka till med bojkott till diablo 3. Det är för många som vill ha spelet och det vet Blizzard om. För majoriteten så kommer denna begränsning inte innebära några större problem då de flesta idag har en fast internetuppkoppling. Och den grupp gamers som inte har uppkoppling alternativt sitter på en taskig lina är förmodligen inte en överrepresenterad grupp.

Så för blizzard sett så är det nog ingen större förlust. Det är ju trotts allt inte välgörenhet de håller på med utan vill tjäna pengar som alla andra. Vad man tycker om det kan man ju diskutera men så är det.

Medlem
Skrivet av Jarnehall:

Så du tänkte lira Star Wars: The Old Republic offline? Coolt, visste inte att de hade den funktionen, eftersom du tydligen inte har en Internetuppkoppling hemma!

Det var inte det han sa. Men visst är det trevligt att lägga ord i mun på andra?

Medlem
Skrivet av mm_precis:

Men snälla, kan du ta och läsa vad jag faktiskt skriver istället för att medvetet(eller omedvetet pga. mindre bra läsförståelse?) misstolka det jag skriver. Läs om, läs rätt. Och sluta stoppa ord i munnen på mig!

Det har jag gjort hela tiden, läst vad du skrivit. Jag tolkar det du skriver, inte det du tänker. Att stoppa din min mun med ord har jag inte gjort annat än att citera dina inlägg. Kan du på något sätt, utan att redigera dina inlägg, få ditt inlägg om "att det troligtvis går att starta ett offline-spel" till sanning när det står att spelet kräver konstant uppkoppling ? Hur jag än vänder och vrider på din text, hur många gånger jag än läser den, kan inte jag det i alla fall. Så förklara gärna det så jag som tydligen har problem med läsförståelsen också är med på noterna.

Artikeln

Skrivet av Nyhetsartikeln:

Något mer som bekräftades var att det krävs konstant uppkoppling för att kunna lira, vilket kanske är lite extra intressant tack vare den pågående DRM-kontroversen i och med Ubisoft.

Ditt inlägg

Skrivet av mm_precis:

Vidare, troligtvis så kan du starta ett offlinespel, singelplayer, whatever när du har en uppkoppling. Förmodligen så blir du inte utkickad direkt när du kör sp.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Snakejuice:

Är i vanliga fall emot alltid-online-bullshit DRM men i detta fallet är ju enda alternativet för Blizzard att inte tillåta offline-gubbar att spela online - om man ska vara rättvis mot online spelarna. Se bara på exempel som Terraria eller Diablo 2 som tillåter offline-gubbar att spela online, är ju bara att ladda ner en hax invedit eller liknande som skriver om din offline-gubbe och ge din gubbe alla items och 1000000 hp och att sedan ut å härja på nätet. Spelar aldrig Terraria online pga det.

håller helt med - mest eftersom jag tror att fördelarna med att bara kunna spela online är större och viktigare än vad nackdelarna är med att kunna spela offline/online vart om varandra.

Jeez louise vad den här diskussionen är tråkig att läsa!

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av mm_precis:

Men snälla, kan du ta och läsa vad jag faktiskt skriver istället för att medvetet(eller omedvetet pga. mindre bra läsförståelse?) misstolka det jag skriver. Läs om, läs rätt. Och sluta stoppa ord i munnen på mig!

Det har jag gjort hela tiden, läst vad du skrivit. Jag tolkar det du skriver, inte det du tänker. Att stoppa din min mun med ord har jag inte gjort annat än att citera dina inlägg. Kan du på något sätt, utan att redigera dina inlägg, få ditt inlägg om "att det troligtvis går att starta ett offline-spel" till sanning när det står att spelet kräver konstant uppkoppling ? Hur jag än vänder och vrider på din text, hur många gånger jag än läser den, kan inte jag det i alla fall. Så förklara gärna det så jag som tydligen har problem med läsförståelsen också är med på noterna.

Artikeln

Skrivet av Nyhetsartikeln:

Något mer som bekräftades var att det krävs konstant uppkoppling för att kunna lira, vilket kanske är lite extra intressant tack vare den pågående DRM-kontroversen i och med Ubisoft.

Ditt inlägg

Skrivet av mm_precis:

Vidare, troligtvis så kan du starta ett offlinespel, singelplayer, whatever när du har en uppkoppling. Förmodligen så blir du inte utkickad direkt när du kör sp.

Jag kan fortfarande inte se där jag har skrivit att det går att starta ett offline-spel utan att ha en uppkoppling. Jag har skrivit exakt "Vidare, troligtvis så kan du starta ett offlinespel, singelplayer, whatever NÄR du har en uppkoppling" alltså en pågående uppkoppling, inte efter att varit ansluten eller var du nu vill tolka det som. En PÅGÅENDE UPPKOPPLING, fattat?

Vidare i inlägget nedan så utvecklade jag även det jag sa ovan med "Kan ju vara så att det kommer upp en ruta som ber än att koppla i nätverkskabeln igen för att fortsätta eller dylikt." För att utveckla vad jag menade med meningen "Förmodligen så blir du inte utkickad direkt när du kör sp". "Direkt" och "När" är två nyckelord som du verkar vilja bortse ifrån och inte ta till dig samt att du inte läser färdigt meningarna. Klart de får en ny innebörd när du inte läser allt.

Medlem

Tråkigt att dom ska begränsa en på detta viset! Men det spelar ingen roll ändå, man får köpa skiten och lira online.. Sen när man åker till sommarstugan får man köra piratversionen... Tragist men men

Medlem
Skrivet av mm_precis:

Jag kan fortfarande inte se där jag har skrivit att det går att starta ett offline-spel utan att ha en uppkoppling. Jag har skrivit exakt "Vidare, troligtvis så kan du starta ett offlinespel, singelplayer, whatever NÄR du har en uppkoppling" alltså en pågående uppkoppling, inte efter att varit ansluten eller var du nu vill tolka det som. En PÅGÅENDE UPPKOPPLING, fattat?

Aha, det är det du hänger upp dig på. Nej, man kan inte skapa någon form av offline-spel oavsett om du har en felfri 100GBit-lina eller inget alls. Inget troligtvis här inte. Det står att det krävs konstant uppkoppling för att spela. Kickad direkt på mikrosekunden när/om uppkopplingen bryts eller om man får en liten ruta som säger något i stil med "var god dröj" i en kvart är inte det som är relevant med den här nyheten.

Om du menar att spela ett "lokalt offline" medans spelet bara håller kontakt med servern undertiden man spelar så vore det nästan noll skillnad mot att spela solo över battlenet och det låter helt urbota korkat. Det kan inte ens kallas offline eftersom man måste vara online. Vad skulle det tillföra och vad är skillnaden för de som helt klart och tydligt, av den ena eller andra anledningen, inte vill/kan vara konstant uppkopplade ?

För övrigt, skulle man kunna fortsätta spela en stund om uppkoppling bryts fösvinner en hel del av meningarna med att kräva konstant uppkoppling överhuvudtaget: motverka fusk, piratkopiering, achievements osv.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av mm_precis:

Så för blizzard sett så är det nog ingen större förlust. Det är ju trotts allt inte välgörenhet de håller på med utan vill tjäna pengar som alla andra. Vad man tycker om det kan man ju diskutera men så är det.

Som sagt så krävs det att en stor del gör detta och som jag skrev lär det inte ske då dagens gamers verkar gå med på i princip vad som helst så länge de får spela det där nya spelet. Men tro mig de hade aldrig vågat komma med sådan här typ av skydd när jag började spela spel, hade de de gjort det hade de aldrig överlevt.

Medlem
Skrivet av isma:
Skrivet av Snakejuice:

Är i vanliga fall emot alltid-online-bullshit DRM men i detta fallet är ju enda alternativet för Blizzard att inte tillåta offline-gubbar att spela online - om man ska vara rättvis mot online spelarna. Se bara på exempel som Terraria eller Diablo 2 som tillåter offline-gubbar att spela online, är ju bara att ladda ner en hax invedit eller liknande som skriver om din offline-gubbe och ge din gubbe alla items och 1000000 hp och att sedan ut å härja på nätet. Spelar aldrig Terraria online pga det.

håller helt med - mest eftersom jag tror att fördelarna med att bara kunna spela online är större och viktigare än vad nackdelarna är med att kunna spela offline/online vart om varandra.

Jeez louise vad den här diskussionen är tråkig att läsa!

Det finns inga nackdelar med att ha de två olika spelsorter som diablo2 hade.
#1 "open battlenet"/singelplayer offline/LAN multiplayer
Karaktären sparas lokalt på din egen dator. Du kan även gå online för att fortsätta spela med polare men även köra ensam om du av någon anledning inte har internet eller är på resande fot. Fusk är möjligt men då du spelar inte med random idioter utan bara polare så du blir inte störd av det.
#2 Closed battlenet
Karaktären sparas på battle.net servrarna och det är endast möjligt att spela med konstant internetkoppling. Fusk "omöjligt" här då du inte kan manipulera lokala savegames. (det enda alternativet D3 har)

Det finns oändligt med fördelar att ha denna modell och inga nackdelar.


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av mm_precis:

Jag kan fortfarande inte se där jag har skrivit att det går att starta ett offline-spel utan att ha en uppkoppling. Jag har skrivit exakt "Vidare, troligtvis så kan du starta ett offlinespel, singelplayer, whatever NÄR du har en uppkoppling" alltså en pågående uppkoppling, inte efter att varit ansluten eller var du nu vill tolka det som. En PÅGÅENDE UPPKOPPLING, fattat?

Aha, det är det du hänger upp dig på. Nej, man kan inte skapa någon form av offline-spel oavsett om du har en felfri 100GBit-lina eller inget alls. Inget troligtvis här inte. Det står att det krävs konstant uppkoppling för att spela. Kickad direkt på mikrosekunden när/om uppkopplingen bryts eller om man får en liten ruta som säger något i stil med "var god dröj" i en kvart är inte det som är relevant med den här nyheten.

Om du menar att spela ett "lokalt offline" medans spelet bara håller kontakt med servern undertiden man spelar så vore det nästan noll skillnad mot att spela solo över battlenet och det låter helt urbota korkat. Det kan inte ens kallas offline eftersom man måste vara online. Vad skulle det tillföra och vad är skillnaden för de som helt klart och tydligt, av den ena eller andra anledningen, inte vill/kan vara konstant uppkopplade ?

För övrigt, skulle man kunna fortsätta spela en stund om uppkoppling bryts fösvinner en hel del av meningarna med att kräva konstant uppkoppling överhuvudtaget: motverka fusk, piratkopiering, achievements osv.

Jag tror du misstolkat det jag skrev med offline-spel, singelplayer, se det mer som två synonymer än två olika lägen så kanske du förstår.

Medlem

Som en person med bra dock imperfekt internet-access som får en handfull tillfällen där det är off på några minuter varje år..

Jag vill inte, några minuter från savepunkt, få reda på att systemet stryker det jag gjort för att mitt nät fick hicka. Jag har råkat ut för sånt i andra spel, även såna som inte haft sån här vrickad reality distortion field konsumentvåldtagande DRM.

Jag vill inte längre köpa Diablo 3.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av mm_precis:

Jag tror du misstolkat det jag skrev med offline-spel, singelplayer, se det mer som två synonymer än två olika lägen så kanske du förstår.

Det jag inte förstår är hur du kan se dem som samma. Offline kan man bara spela singleplayer (om man inte räknar in LAN, förstås) men online kan man spela både multiplayer och singleplayer. Problemet är att många vill kunna spela singleplayer utan uppkoppling och egentligen så behövs inte uppkopplingen rent funktionellt, spelmässigt. Den behövs bara för multiplayer, achievements, stats och dylikt. Många av de som klankar ner på kravet av uppkoppling kan nog tänka sig offra den biten.

Jag skulle nästan våga säga att jag förstår vad du menar men att jag fortfarande brottas med att förstå hur du kan kalla offline-spel och singelplayer synonymer. Men det kan jag allt låta bero.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Illa illa... Får väl spela Diablo 2 när ADSL-modemet dör. Har även svårt att logga in på Steam ibland när uppkopplingen funkar utmärkt. Gillar inte riktigt denna utvecklingen. Det säljs med stor vikt på multiplayer och kommer ändå "knäckas" av folk som gillar utmaningar, så vad är poängen egentligen? Snart dags att beställa...


signatur

i7 960 TRUE|Rampage III Formula x58|FD R4|XFX 850W|DDR3 3x4GB|RTX 3060|X25-M 160GB+Crucial m4 512GB
|i7 2600k|DDR3 2x8GB|GTX 760|

Medlem

Illa. Tänkte köpa.

Får nog tanka istället. Piratscenen brukar lösa sånt där skit...

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av mm_precis:

Jag tror du misstolkat det jag skrev med offline-spel, singelplayer, se det mer som två synonymer än två olika lägen så kanske du förstår.

Det jag inte förstår är hur du kan se dem som samma. Offline kan man bara spela singleplayer (om man inte räknar in LAN, förstås) men online kan man spela både multiplayer och singleplayer. Problemet är att många vill kunna spela singleplayer utan uppkoppling och egentligen så behövs inte uppkopplingen rent funktionellt, spelmässigt. Den behövs bara för multiplayer, achievements, stats och dylikt. Många av de som klankar ner på kravet av uppkoppling kan nog tänka sig offra den biten.

Jag skulle nästan våga säga att jag förstår vad du menar men att jag fortfarande brottas med att förstå hur du kan kalla offline-spel och singelplayer synonymer. Men det kan jag allt låta bero.

Därför att i ett offline-spel så kan du inte spela med någon annan än dig själv, likt singleplayer. Vilket i sammanhanget gör de till synonymer.

Ifall du vill ha en närmare definition på ordet "synonym" så hänvisar jag dig hit: http://sv.wikipedia.org/wiki/Synonym.
http://sv.wiktionary.org/wiki/synonym

"Notera att två ord mycket väl kan räknas som synonymer även om de har viss betydelseskillnad, framförallt om skillnaden rör stil eller nyans."

Jag låter det vara så.

Medlem
Skrivet av mm_precis:

Därför att i ett offline-spel så kan du inte spela med någon annan än dig själv, likt singleplayer. Vilket i sammanhanget gör de till synonymer.

"Notera att två ord mycket väl kan räknas som synonymer även om de har viss betydelseskillnad, framförallt om skillnaden rör stil eller nyans."

Förutom att i det här fallet exkluderar den ena den andra.

I check with him to be absolutely sure: there’s no way to play without being online? “There’s no offline play, you have to be connected to the internet.”

Att säga att de är synonymer är nog att ta i till bristningsgränsen. Här är mina definitioner på offline-spel och singleplayer och de kan inte kallas synonymer direkt:

Offline-spel: spelet spelas offline, utan internet. Kan spelas av en eller flera personer via hotseat eller kanske till och med LAN.
Singleplayer spel: Spelas bara av en person. Kan ha krav på internet (likt assassins creed, silent hunter, m.fl.).

Båda har saker gemensamt men man kan inte kalla alla saker som har något gemensamt för synonymer och skylla på att "de får ha vissa skillnader särskilt i stil eller nyans". Det vore inte helt olikt att säga att apa är synonymt med människa. En hel del saker är gemensamma men en del är det inte.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av mm_precis:

Därför att i ett offline-spel så kan du inte spela med någon annan än dig själv, likt singleplayer. Vilket i sammanhanget gör de till synonymer.

"Notera att två ord mycket väl kan räknas som synonymer även om de har viss betydelseskillnad, framförallt om skillnaden rör stil eller nyans."

Förutom att i det här fallet exkluderar den ena den andra.

I check with him to be absolutely sure: there’s no way to play without being online? “There’s no offline play, you have to be connected to the internet.”

Att säga att de är synonymer är nog att ta i till bristningsgränsen. Här är mina definitioner på offline-spel och singleplayer och de kan inte kallas synonymer direkt:

Offline-spel: spelet spelas offline, utan internet. Kan spelas av en eller flera personer via hotseat eller kanske till och med LAN.
Singleplayer spel: Spelas bara av en person. Kan ha krav på internet (likt assassins creed, silent hunter, m.fl.).

Båda har saker gemensamt men man kan inte kalla alla saker som har något gemensamt för synonymer och skylla på att "de får ha vissa skillnader särskilt i stil eller nyans". Det vore inte helt olikt att säga att apa är synonymt med människa. En hel del saker är gemensamma men en del är det inte.

Återigen så missar du både nyckelord och budskap. Ifall din agenda är att försöka plocka poäng genom att medvetet misstolka mina inlägg så ser jag inte riktigt värdet av att fortsätta den här diskussionen. Du drar ner det på en väldigt låg nivå.

Medlem
Skrivet av mm_precis:

Återigen så missar du både nyckelord och budskap. Ifall din agenda är att försöka plocka poäng genom att medvetet misstolka mina inlägg så ser jag inte riktigt värdet av att fortsätta den här diskussionen. Du drar ner det på en väldigt låg nivå.

Så du har andra definitioner på offline-spel och singleplayer ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Trist! Hade verkligen sett fram emot spelet. Bara fortsätta nöta D2

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av mm_precis:

Återigen så missar du både nyckelord och budskap. Ifall din agenda är att försöka plocka poäng genom att medvetet misstolka mina inlägg så ser jag inte riktigt värdet av att fortsätta den här diskussionen. Du drar ner det på en väldigt låg nivå.

Så du har andra definitioner på offline-spel och singleplayer ?

Det känns som att han inte är medveten om att förut så fanns det spel som inte krävde ständig internet uppkoppling men man kunde ändå spela tillsammans med kompisar.


signatur

shortbow.gif

Medlem

Sen Wow kom har Blizzard gått ner sej och bara handlat om pengar inte kvalite synd när man själv är en gammal Diablo fan och verkligen såg fram emot hardcore

Att dom vågar göra så här händer bara när dom blir för stora och vågar bli mer greedy

när fokuseringen från gameplay går till sälja items på auctionhouse och offline finns inte hur bra kan Diablo3 egentligen vara?haha

Inaktiv

Företagen gör allt för att slippa piratkopiering, vilket man förstår. Detta är en bra lösning men jag tycker synd om minoriteterna som drabbas här på forumet.

Medlem
Skrivet av Jarnehall:
Skrivet av Branoc:

Så nu är beställningen på diablo 3 bortagen !
Kan man inte spela sådant spel offline så kan det vara!
har nog fullt upp med BF3 och Star Wars the old republic en då!
Men det märks att blizzard inte är som blizzard har varit

Så du tänkte lira Star Wars: The Old Republic offline? Coolt, visste inte att de hade den funktionen, eftersom du tydligen inte har en Internetuppkoppling hemma!

Skrivet av Branoc:

Tja då blir det att avbeställa diablo 3 på Webhallen!
Skit trist när det blir så här och det suger med att kunna köpa prylar för riktiga pengar i sådant spel!

Skit är visserligen trist, men det är skittrist när det blir så här...

Skrivet av showerguy:

Dom flesta har Internet.. bara bra att vara på den säkra sidan. Det enda är om internet dör.. då ska man kunna fortsätta spela förfan!

Du kunde ju inte fortsätta lira med din gubbe om Internet dog i Diablo II, varför skulle det vara någon skillnad nu?

Skrivet av PcGamer:

Inte ens blizzard kan skydda sig mot DDoS attacker, det räcker med en sådan attack och ni kommer få stora problem med att spela era spel. Alltså ert egna nät kan funka hur bra som helst, om det är något som helst fel på deras nät så kommer ni således inte kunna spel eftersom det krävs att spelet har kontakt med servern.

Nej, och vi kan inte lira World of Warcraft, onlinematcher i Call of Duty eller Battlefield heller om de råkar ut för en tung DDoS-attack, varför skulle multiplayer i Diablo III vara någon skillnad?

Det är snart 2012, är du gamer och inte har en stabil Internetuppkoppling så är det hög tid att införskaffa dig en. Du kunde inte spela med din onlinekaraktär i Diablo II utan att vara online, och varför skulle du vilja spela ENBART offline i ett spel som handlar om co-op, byteshandel med andra spelare och PvP?

Jag stör mig inte så mycket på hela Ubisoft DMR dispyten, men där handlar det om single player-spel, så jag kan förstå att folk blir upprörda. Men nu pratar vi om ett spel designat för multiplayer från grunden. Att klaga över detta är som att klaga på att du inte kan köra dina daily quests i WoW offline (eftersom du ändå inte spelar med andra då).

MM SWTOR är ett renodlat MMO spel vilket diablo3 inte är så där är det naturligt att va online hela tiden och så gillar jag inte heller blizzard styrda AH där man kan köpa prylar för riktiga pengar, bara för att jag har ett kreditkort så skall jag inte kunna köpa mig fördelar på andras bekostnad och kom inte med att det är för att skydda dig som spelare från de hemska guldsäljarna som snor och plundrar konton och farmar guld för att sälja till slöa spelare som inte orkar lira och samla påsig guld och grejor!

Och diablo var ett skönt spel som man kunde köra på privata LAN där man inte alltid har internet i lokalen man hyr och så kan det vara skönt att ha ett spel som man kan lira när nätet ligger nere som det kan göra ibland.

Och åker man på semester eller ut på landet så kan det vara bra ha ett spel som man i grunden gillar som man kan lira offline!

Skriv svar