Sony köper Infamous-utvecklare

Robot
Sony köper Infamous-utvecklare

Studion med det slagkraftiga namnet Sucker Punch har blivit uppköpta av Sony. Infamous 3 kan redan vara under utveckling.

#sucker-punch, #infamous-2, #sly-cooper-thieves-in-time


Medlem
Sony köper Infamous-utvecklare

Vad man kunde hoppas på vore ett trendbrott att de såg att det blir totalt större försäljning om de ger ut på alla plattformar. Är inte alls kompis med exklusivitetsköret - även om jag nu har PS3 i detta fallet.

Anar dock att detta permanentar allt dessa gör fortsätter var exklusivt Sony.

Så det är väl att hoppas på för mycket gissar jag.

Om exklusivitetsracet skall fortsätta kommer Sony att förlora stort.
De har inte en chans mot MS ekonomiska muskler.

Kan inte vi spelare få avgöra vilken plattform vi kör?

Medlem

Kan inte förstå varför de inte köpte upp dom från start, Sly spelen är så grymt charmiga och verkar passa alla åldrar. Har bara testat Infamous lite men det lilla jag testat vittnar återigen om ett spel från en utvecklare som har en ljus framtid framför sig, för mig är det ingen som helst tvekan om att köpa ett spel från detta bolag, däremot finns det andra saker som påverkar varav en heter DRM. Väldigt tråkigt att dagens utgivare/utvecklare inte inser vart denna DRM kommer leda...

Flakmonkey

Bra köp av Sony helt klart och fullt naturligt för Sucker Punch eftersom de satsat så hårt på Sonys konsoler också. Vad gäller exklusivitet så är det inget jag oroar mig för dels för att jag numera har turen att ha råd med att köpa samtliga konsoler men främst för att det imo leder till bättre spel,

1
Skriv svar