Information om Diablo 3-betan

Robot
Information om Diablo 3-betan

Låter dig prova på alla fem klasser under delar av första akten, där du även kommer möta på en gammal (död, odöd och död) bekant. Dessvärre inget konkret startdatum ännu.

#diablo-iii


Medlem
Information om Diablo 3-betan

Tråkigt bara att det inte går att skapa en "beta-profil" då jag hela tiden möts av "Filen gick inte att hitta" med Windows-versionen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

samma här ;<

Medlem

Hur är det nu?

Vilka kan lira betan?

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Tråkigt bara att det inte går att skapa en "beta-profil" då jag hela tiden möts av "Filen gick inte att hitta" med Windows-versionen.

Testa byta språk till US (English) och sedan tillbaka till Europe (English).

Medlem
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av WaltX:

Tråkigt bara att det inte går att skapa en "beta-profil" då jag hela tiden möts av "Filen gick inte att hitta" med Windows-versionen.

Testa byta språk till US (English) och sedan tillbaka till Europe (English).

Kalas! Fungerade alldeles utmärkt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Medlem

Går ej att fixa beta saken för mig heller, fast än att jag byter ifrån EU till USA

Medlem

Gick strålande för mig, och jag behövde inte byta till USA. o:

Medlem

Är det en fil som man kanske kan ladda upp någonstans? ;p

Inaktiv
Skrivet av metro swe:

Är det en fil som man kanske kan ladda upp någonstans? ;p

Nej, den skapas unikt för dig varje gång du laddar ner den.

Medlem

Haft Diablo Betan ikryssad ända sen de släppte nya Bnet så är la bara att hålla tummarna!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Vilken fil pratar ni om ? det är väl beta tests man kryssar i som gäller eller är det nåt nytt nu?

Medlem

Jag har försökt få systemcheck att fungera i flera månader nu, mailade Blizzard med detaljerad information för några månader sen men inte fått något svar. Så när jag läste idag om att betan e på G blev jag lite svettig o kollade runt ordentligt. Hittade inget som funkade men fick lite "tips" som fick in mig på rätt spår.

Så ni som har samma problem och kör internet explorer kan lyssna nu för detta fungerade för mig.

(Jag kör Win7 x64)
-Logga in på battle.net.
-Ladda ner systemcheck via beta application sidan
-Logga ut från battle.net
-Stäng Internet Explorer (ALLA du har öppna, även "Windows Explorer"/"Utforskaren")
-Gå in i Kör/Run (Fältet längst ner om du klickar på Start-knappen i Win7)
-Skriv inetcpl.cpl
-Klicka på Delete/Ta Bort under Browser History
-Bocka i Temporary Internet Files samt Cookies
-Kör Delete och stäng fönstret
-Kör Systemcheck igen
-Success!

Hoppas det fungerar för er också.

Medlem

Vadå det finns väl ingen spelbar beta ännu!? Finns något spelbart vill jag ha det nu!

Finns en rätt underhållande Beta video tillgänglig nu, för de som inte sett ännu.

http://www.youtube.com/watch?v=NSsgs1Q0d3s

Medlem

Regga mig nu men vettefan om jag lär komma in i betan. Hade bara WC3 och frozen throne cd-keys. Slarvat bort mitt D2/xpack.

Medlem
Skrivet av abominable:

Jag har försökt få systemcheck att fungera i flera månader nu, mailade Blizzard med detaljerad information för några månader sen men inte fått något svar. Så när jag läste idag om att betan e på G blev jag lite svettig o kollade runt ordentligt. Hittade inget som funkade men fick lite "tips" som fick in mig på rätt spår.

Så ni som har samma problem och kör internet explorer kan lyssna nu för detta fungerade för mig.

(Jag kör Win7 x64)
-Logga in på battle.net.
-Ladda ner systemcheck via beta application sidan
-Logga ut från battle.net
-Stäng Internet Explorer (ALLA du har öppna, även "Windows Explorer"/"Utforskaren")
-Gå in i Kör/Run (Fältet längst ner om du klickar på Start-knappen i Win7)
-Skriv inetcpl.cpl
-Klicka på Delete/Ta Bort under Browser History
-Bocka i Temporary Internet Files samt Cookies
-Kör Delete och stäng fönstret
-Kör Systemcheck igen
-Success!

Hoppas det fungerar för er också.

Tackar!

Medlem

Ladda ner såhär:

1. Ha uppe beta-application sidan. (För Windows och Mac)
2. Byt språk från "American - Svenska" till "American - American" nere i högra hörnet på websidan.
3. Ladda ner programmet.

-- Om inte programmet skickar iväg informationen och du blir länkad till Battle.net -- (För Mac)
1. Stäng av brandväggen. (Apple > System preferences > Security)
2. Öppna Safari
3. Stäng av följande "Warn when visiting a fraudulent website" och "Block pop-up windows" (Preferences > Security)
4. Starta om programmet du laddade ner och testa igen, fungerar det inte nu vet jag inte vad det är. Fungerade super för mig när jag testade!

Medlem
Skrivet av abominable:

(Jag kör Win7 x64)
-Logga in på battle.net.
-Ladda ner systemcheck via beta application sidan
-Logga ut från battle.net
-Stäng Internet Explorer (ALLA du har öppna, även "Windows Explorer"/"Utforskaren")
-Gå in i Kör/Run (Fältet längst ner om du klickar på Start-knappen i Win7)
-Skriv inetcpl.cpl
-Klicka på Delete/Ta Bort under Browser History
-Bocka i Temporary Internet Files samt Cookies
-Kör Delete och stäng fönstret
-Kör Systemcheck igen
-Success!

UNDERBART! har mailat med blizzard i en månad fram och tillbaka, upp emot 30 mail nu och dom kommer med nya förslag hela tiden. ett tag va dom inne på att jag skulle ta bort sc2 på min dator. Då började jag förstå att dom inte hade en aning vad dom snackade om.

Hur som helst detta funkade utmärkt! TACK!!!

Medlem

Kan någon informera en noob; Alla problem som folk har handlar alltså om att skapa en betaprofil? Om man lyckas, kommer man automatiskt att få spela betan då?

Medlem

Skelett-bossen är väl han från diablo 1 lr?

Medlem
Skrivet av über_alles:

Kan någon informera en noob; Alla problem som folk har handlar alltså om att skapa en betaprofil? Om man lyckas, kommer man automatiskt att få spela betan då?

Kanske var lite otydlig men du har rätt i det första du säger, min "walkthru" handlade enbart om hur du får Systemcheck att fungera. Systemcheck är ett program som Blizzard använder för att skapa en hårdvaruprofil av din dator när du registrera intresse för betatest hos www.battle.net. Jag och många andra har haft problem med att få Systemcheck att få kontakt med Blizzards servrar.

Som svar på din andra fråga så nej, varken jag eller någon annan som skrivit här lära ha turen att bli utvald. Men nu får man vara med i lotteriet iaf.

1
Skriv svar