Dragon Age 2 förvånade Bioware

Robot
Dragon Age 2 förvånade Bioware

Utvecklarna hade inte väntat sig att åsikterna kring den kontroversiella uppföljaren skulle vara så delade. Men hellre ökänd än okänd, tycks vara mottot.

#bioware, #dragon-age-ii


Medlem
Dragon Age 2 förvånade Bioware

De fördummade ett hyfsat bra spel. Resultatet blev ett värdelöst spel.

Moderator | Testpilot

Inget fel med spelet alls.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Alla områden såg ju exakt lika ut. Ingen variation alls. Kändes lagom tråkigt.

Medlem

Spelet vart hjärndött på något sätt... Storyn va ju helt okej, men gameplay... Not so good. Jag förväntade mig mer. Men de hade lågt på tid att göra spelet. Baserat på det så var det inte illa pinkat.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Ett bra spel i sin egen rätt, men om de hade namngivit det med en undertitel istället för en 2:a så kanske folk inte hade förväntat sig en fortsättning på första spelet i samma stil. Tror helt enkelt att Origins blev för komplicerat med alla möjligheter och att de ite ville göra arbetet ännu svårare.

Medlem

Hatade DA2, inte ens kört igenom det. Älskade 1an.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Fruktar inför Mass Effect 3 om detta är deras attityd.

Inaktiv

Ner dummat helt enkelt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Ettan var otroligt bra, ett mästerverk.

Tvåan gick på räls, var konsollifierat, och det märktes att spelet/devsen förväntar sig att spelaren är fullständigt hjärndöd.
Samtidigt som man gjorde om stridssystemet till något som mer liknar en koreansk hack'n slash-spel med överdimensionerade vapen, osv... pinsamt.

Ett riktigt riktigt skitspel helt enkelt.
Både jag och frugan var väldigt besvikna eftersom vi älskade ettan.

Inaktiv

Ettan var underbar, mycket tänk och nästan lite planering. Minns när jag blev Arcane Warrior mage och hela spelet ändrade på sig.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag tyckte om spelet. Inte lika mycket som Origins, men jag hade riktigt kul med det och det var trevligt att spela igenom på de svårare nivåerna framförallt.

Sedan så känns det som att det knappt går att skriva någonting om det här spelet utan att folk känner att de måste komma med sina negativa åsikter. Samtliga som genomskådat spelets fördumning och konsolifiering kan väl få en medalj? Diskussionen blir tröttsam då den upptar varje diskussion om spelet mer eller mindre. Lite samma sak var det med ettan med alla som var nödgade att påpeka att Baldur's Gate II minsann låg dem varmt om hjärtat.

Inaktiv

Dragon age 2 borde aldrig ha släppts

Inaktiv

antal gånger som jag har klarat ut DA: O - 6
antal gånger som jag klarade ut DA:2 - en gång.

nuff said.

Medlem

1an var grymt bra. 2an har jag inte ens orkat köpa. 2an är säkert ett bra spel men det är inte Dragon Age längre eftersom större delen av det som gjorde Dragon Age bra är borta.

Medlem

Spelet är väldigt bra anser jag. Storyn är bra, lite krånglig kanske, gameplay tyckte jag också var bra...man kände verkligen varenda slag och träff.

MEN så har vi ju såklart det största problemet, som flest fans har klagat på iallafall och det är ju som alla vet återanvändningen av miljöer. Jag anser inte att jag överdriver när jag säger att det nästan förstörde min lust att spela vidare ett antal gånger under min första genomkörning av spelet. Jag förstår att de inte kan göra alla nöjda men detta borde de väl ändå ha sett komma på långt håll...titta bara på TES V: Skyrim som kommer senare i år, de har 8 personer som enbart sitter och gör alla 120 dungeons i spelet. Visst det är ett annat spel och ett annat företag, men det ändrar inte min åsikt.

Men nu har jag klankat ner tillräckligt och avslutar väl med att säga att jag inte ångrar mitt köp av Signature edition men "bättre kan ni"!


signatur

"The following sentence is true. The previus sentence is false.

Medlem

Ettan var riktigt bra, mycket att göra, mycket att pilla med, många att prata med. Tvåan så hade de tagit bort detta och slängt in mer action ist och alla områdena var samma i stort sett.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Älskade ettan men har inte ens vågat prova tvåan efter allt det dåliga man har hört.

Medlem

"Men samtidigt kan inte Dragon Age vara allt för alla, så vi måste helt enkelt välja en inriktning och göra det till en så bra upplevelse vi bara kan."

Nej, precis. Därför behövde ni inte gå ifrån originalkonceptet. Det finns redan en Mass Effect-serie för de som vill ha hjärndöda actionrollspel.

Testpilot

Kort sagt , de förbättrade storyn men sabbade striderna i DA2 mot 1an .,
Det är inget kasst spel men jag skruvade av svårighetsgraden och sket tillslut i striderna , striderna är en stor del av spelet vilket gör att man blev besviken.

Medlem

Jag tyckte att både storyn och gameplay drabbades. Det här var en av de sämre, om inte den sämsta, BioWare spelet jag spelat. Sällan blir jag så oengagerad i ett rollspels karaktärers historier... Men det var ändå ett OK spel, jag förväntade mig bara bättre från mitt favoritföretag.

Medlem

Det var inte så mycket ändringarna i spelsystemet som gjorde det sämre för mig (ok det var piss-enkelt jämfört med 1an, behövde ju knappt CC ens...) utan det var miljöerna, eller ska man säga miljön eftersom det var samma skit hela tiden som gjorde det extremt tråkigt.

Inaktiv

DA2 är ett korridor-RPG med en seriös dialogdel som skär sig mot den överdrivna stridsdelen där allt exploderar när det dör.

Medlem

vi alla här vet att gameplay är key! men för fasiken de kunde renderat grafiken lite bättre och höjja upplösningen samt jobba mera på Framesen. det va min största besvikelse, sedan i följd av att jag inte kunde fortsätta och lira med min gubbe efter att jag döda slutbossen med mera. hatar att det enda sättet att få mer för pengarna är att spela från början. gillar inte jag personligen då jag föredrar att det jag har skapat vill ja dra nytta av senare, hur kul är det att göra allt i spelet o få bästa gearen o sen bara gå till slut bossen o köra över han? det vill man göra när man är medelmåttlig så man får lite chalenge o känner sig mänsklig (ju ja vet om att höjja svårighets graden men de e ett billig sätt att göra det på). de borde läraa lite från wow tycker jag, när du väl har din "i vanliga fall näst näst bästa gear" så sätts du på prov i Raid. här kan de ju ge dig möjlighet att göra dungeons efter dungeons med Random genererade bossar som bara blir starkare och starkare med tiden, ala Horde dungeon mode! så ju mer du spelar desstå starkare gear får du för att sedan kämpa o till slut säger det stop. DÅ ska man vanligtvis börja från början tycker jag!

Medlem

Tyckte DA2 var ett i grunden bra spel, men dock med en del problem som tog ifrån en bra bit av det goda intrycket.

Plussidan: Storyn var mkt bra, och dialogerna var skarpa och roliga. Jag gillade iaf de flesta av karaktärerna. Kirkwall var ett intressant, om än lite litet, ställe. Klasserna och deras skills var också väl utformade tyckte jag, med användning för nästan allt (till skillnad från DA1, där man fick mängder av skills som gjorde nästan exakt samma sak).

Minussidan: De till döds återanvända miljöerna. FFS Bioware, kunde de skadat att åtminstonde låta era designers göra mer än vad som kändes som 5-6 miljöer? Sen var också gear-sidan lite väl klen, jag hade gillat mer möjligheter.

Blandad påse: Striderna. Å ena sidan uppskattade jag att de kändes snabba och brutala, och att varje skill du använde hade en direkt påtaglig och synbar effekt. Jag tycker också att det funkade oerhört väl med de olika conditions som varje klass kunde åsamka en fiende, och som en annan klass kunde utnyttja. Lättfattligt, effektivt och roligt. Men! Smolket i bägaren här är definitivt det fantastiskt korkade valet att låta fienderna spawna från tomma luften, i synes oändliga vågor. Det gjorde tyvärr att en hel del av taktiken försvann.

Medlem

Det är väl tydligt att EA fick de att göra DA2 "för alla" dvs. konsolifiera skiten ur spelet? Resultatet blev ju som det blev.

Medlem

jag gillade att spela igenom spelet, Även spelat igenom 1an och jag gillade combat i 2an mycket bättre.
Dock så hade jag förväntat mig mer denna gång än bara massa scener man förflyttar sig runt imellan hela tiden , något bättre system för det kanske och mer genom arbetat värld. Som visats i filmer fattig re use av mycket av texturerna i staden överallt. och allmänt tråkiga ställen.

Medlem

Jag hade ju väntat mig en uppföljare lika bra som 1an o då blev man ju defenitivt besviken när man spelade 2an.

Medlem

Den större delen av målgruppen som tycker om RPGn som DA brukar inte tycka om konsolifierade/arkad-spel. Rent av är det inte ett dåligt spel, men de som köpte DA2 och förväntade sig en uppföljning av DA1 blev nog väldigt besvikna.

Inaktiv

Faktum är ju att Dragon Age 2 egentligen inte har någonting med Dragon Age 1 att göra, vare sig i spelstil, lore eller svårighetsgrad.

Hur en utvecklare kan missa detta under produktion ligger helt bakom min förståelse.

12
Skriv svar