Robot
Diablo III

När Blizzard bjöd in världens press att spela Diablo III-betan på huvudkontoret i Kalifornien var vi inte sena att haka på. Många mörka timmar spenderades i gamla Tristram i sökandet efter svaret på frågan alla ställer sig. Är det här spelet vi har väntat på i så många år?

#diablo-iii, #blizzard


Inaktiv
Diablo III

Underbart. Ser fram emot detta mer nu efter denna artikel.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag tror inte blizzard gör oss besvikna!

Inaktiv

Jag är bara rädd för hur det alternativa auktionshuset ska påverka andra som inte nyttjar riktiga pengar. Känns lite som att en rik person kommer att kunna få otroliga övertag gentemot andra.

Medlem

Blizzard menar som sagt att auktionssajter skulle ha dykt upp ändå och att rika personer således skulle kunna samma fördelar som nu. Skillnaden är att det nu kan göras lagligt.

Sedan är ju frågan hur mycket övertaget spelar roll. Spelets PvP kommer enligt Wilson att vara helt casual-baserat. Alltså inga rankings eller ladders av något slag. Diablo 3 är ingen esport-titel.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Man blir riktigt sugen på det här. Oj oj oj. Blizzard har aldrig släppt ett halvdant spel.

Får väl se när det släpps 2012..


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

vilken tur att man bara är intresserad av PvE, för det där med auktionshuset verkar lite lurt. men det lär ju knappast påverka de som inte bryr sig om PvP.

Medlem

Kommer bli underbart det här spelet!

Angående auktionen är det uppenbart knivigt. Blizzard har rätt i att det ändå hade kommit in illegalt. Men som andra påpekar så kommer pvp att lida av detta. Själv tycker jag det är synd att inte pvp skulle kunna anordnas i något ladder-format då det verkar vara ett ganska trevligt tidsfördriv.

Medlem

Spelar "övertaget" mot andra någon roll i PvE? Och om det spelar roll i PvP, tror du inte i så fall att blizz kommer göra något åt det? Blizz om några kan sina grejer när det kommer till balansering.

Medlem
Medlem
Skrivet av moberg:

vilken tur att man bara är intresserad av PvE, för det där med auktionshuset verkar lite lurt. men det lär ju knappast påverka de som inte bryr sig om PvP.

Och coop förstås, men eftersom loot är instanserad per spelare så har det ju inte så stor påverkan.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Känns lite komiskt med alla som klagar på auction house prylen. Sett jättemycket klagomål på sånt, men om man tittar på d2jsp idag och alla dessa siter som säljer prylar så är det precis likadant. På d2jsp kan du med lite tur fixa hur bra gear som helst vid början av en d2 ladder för ganska lite fg. Och istället för att detta ligger externt på en website där man måste sitta och trixa med lösenord och överföringar så implementerar Blizzard systemet i spelet istället.

Dock är det en stor del oxå för att Blizzard själva skall tjäna pengar på det, men jag ger hellre mina pengar till Blizzard för stabila servrar och mer replay-value än att betala till nån som hyrt en webserver och sen egentligen inte gör mer för mig.


signatur
Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

Spelar "övertaget" mot andra någon roll i PvE? Och om det spelar roll i PvP, tror du inte i så fall att blizz kommer göra något åt det? Blizz om några kan sina grejer när det kommer till balansering.

Om Blizzard skulle få för sig så skulle de ju alltid kunna organisera tävlingsinriktad PvP med fördefinierade karaktärer eller karaktärsuppsättningar, men om jag inte minns fel så kommer man också att bygga vidare på erfarenheter från SC2 när det gäller att matcha spelare av ungefärlig jämbördighet mot varandra.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Blev lite mer taggad inför D3 nu

Tack för en bra förhandstitt FZ!

på något sätt kan jag bara inte gilla detta... vet inte varför...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av TixFrix:

Dock är det en stor del oxå för att Blizzard själva skall tjäna pengar på det, men jag ger hellre mina pengar till Blizzard för stabila servrar och mer replay-value än att betala till nån som hyrt en webserver och sen egentligen inte gör mer för mig.

Blizzard själva hävdar förstås att det inte alls handlar så mycket om att tjäna pengar. Som de sade; "När vi kommer på en idé så frågar vi oss först: kommer det att vara kul? Om så är fallet så frågar vi: Kommer det att fungera ekonomiskt? Om svaret är att det inte kommer att kosta oss något, så självklart gör vi det. Är det inte ekonomiskt försvarbart så kan vi inte göra det. Finns det en möjlighet av vi dessutom kan tjäna på det - toppen!"

De pengar du i teorin tjänar på auktioner kommer att hamna på ditt battle.net-konto och kan användas för att köpa andra Blizzard-produkter. Om du vill kan du också "ta ut" dina pengar, men då tillkommer en liten kostnad för att betala avgifter åt tredjeparten som hanterar utbetalningen.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Klart det är roligare att spela än att titta på.. Men det förändrar ju inte att det ser stelt ut, grafik från tidigt 2000tal en jävla pride-festival med färger för varje move man gör..

Medlem

Amfetamin är också beroendeframkallande. Det betyder inte att det är en bra idé att använda det.

Medlem
Skrivet av Poncho:

Alltså inga rankings eller ladders av något slag. Diablo 3 är ingen esport-titel.

Det var inte WoW heller för 5 år sedan, se vart dom står idag?

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Amfetamin är också beroendeframkallande. Det betyder inte att det är en bra idé att använda det.

Allt kan vara beroendeframkallande. Betyder det att man inte bör göra/använda nått?

Medlem
Skrivet av eCore:

Klart det är roligare att spela än att titta på.. Men det förändrar ju inte att det ser stelt ut, grafik från tidigt 2000tal en jävla pride-festival med färger för varje move man gör..

Diablo II hade grafik från tidigt 2000-tal

Spelar igenom det igen och noterar dessutom att det är ganska färggrant också:

http://extreme.pcgameshardware.de/attachments/113396d12453907...


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

1. Tänkte bara säga till alla som tror att det inte kommer gå att PvPa nu och att spelet är förstört pga riktiga pengar: det AH som använder riktig valuta kommer inte att kunna användas om du spelar hardcore, således är det hardcore-gubbar som gäller för PvP (du kommer ju garanterat inte dö permanent i arenan). Jag tror detta medför att PvPn kommer bli ännu roligare då spelare verkligen kämpat för sin gear och dessutom blir det ju en risk att fixa ny gear till sin hardcoregubbe.

2. Det är nära nu: Diablo III Beta Announcement,

3. GE MIG NU!

Inaktiv

Inga mod tools. GTFO

Medlem
Skrivet av Poncho:
Skrivet av TixFrix:

Dock är det en stor del oxå för att Blizzard själva skall tjäna pengar på det, men jag ger hellre mina pengar till Blizzard för stabila servrar och mer replay-value än att betala till nån som hyrt en webserver och sen egentligen inte gör mer för mig.

Blizzard själva hävdar förstås att det inte alls handlar så mycket om att tjäna pengar. Som de sade; "När vi kommer på en idé så frågar vi oss först: kommer det att vara kul? Om så är fallet så frågar vi: Kommer det att fungera ekonomiskt? Om svaret är att det inte kommer att kosta oss något, så självklart gör vi det. Är det inte ekonomiskt försvarbart så kan vi inte göra det. Finns det en möjlighet av vi dessutom kan tjäna på det - toppen!"

De pengar du i teorin tjänar på auktioner kommer att hamna på ditt battle.net-konto och kan användas för att köpa andra Blizzard-produkter. Om du vill kan du också "ta ut" dina pengar, men då tillkommer en liten kostnad för att betala avgifter åt tredjeparten som hanterar utbetalningen.

Plockar direkt från deras egen faq, och jag kan inte tolka det på något annat sätt än att de själva vill tjäna pengar på det, då communityn hade löst det annars, som de gjort idag. ;>

What’s Blizzard’s cut?

As with other online auction sites and real-world auction houses, our fee structure will vary by region. However, we plan to collect a nominal fixed transaction fee for each item listed in the auction house. This fee consists of a fixed charge to list the item, which is assessed whether or not the item is successfully sold, and an additional fixed charge that is assessed only if the item is sold. The listing portion of the fee, which helps encourage sensible listing prices and discourage the mass posting of items that are very low quality or would be of little interest to other players, will be waived for a limited number of transactions per account. For players who opt to have the proceeds of their auction house sales go to their third-party payment service account instead of to their Battle.net account, Blizzard will collect a separate “cash-out” fee. Specific details regarding these fees will be announced at a later date.


signatur
Medlem
Skrivet av aspunk:

Inga mod tools. GTFO

Bästa beslutet ever, i samband med att allt ligger på deras servrar så kommer det bli otroligt mycket svårare (jag vill inte säga omöjligt, men man kan alltid hoppas) att skapa MapHacks och TownKill fusk!

Många spel har modsupport bara för att ha det, även om det är dåligt för spelet. Titta bara på Heroes of Newerth, där du kan modda din UI hur du vill så att du får stora fördelar när du tävlar mot andra. Varför? Helt onödigt, lägg tiden på att bygga ett bättre UI och banna alla moddar helt istället!

Inaktiv
Skrivet av wrajjt:

Amfetamin är också beroendeframkallande. Det betyder inte att det är en bra idé att använda det.

Men det kan...eh...vara kul?

Skribent

Diablo 3, Torchlight 2 - Framtiden ser ljus ut för oss som gillar Co-op Hack 'n slash

Btw, någon som vet om det finns något release datum för Torchlight 2?

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Poncho:
Skrivet av TixFrix:

Dock är det en stor del oxå för att Blizzard själva skall tjäna pengar på det, men jag ger hellre mina pengar till Blizzard för stabila servrar och mer replay-value än att betala till nån som hyrt en webserver och sen egentligen inte gör mer för mig.

Blizzard själva hävdar förstås att det inte alls handlar så mycket om att tjäna pengar. Som de sade; "När vi kommer på en idé så frågar vi oss först: kommer det att vara kul? Om så är fallet så frågar vi: Kommer det att fungera ekonomiskt? Om svaret är att det inte kommer att kosta oss något, så självklart gör vi det. Är det inte ekonomiskt försvarbart så kan vi inte göra det. Finns det en möjlighet av vi dessutom kan tjäna på det - toppen!"

De pengar du i teorin tjänar på auktioner kommer att hamna på ditt battle.net-konto och kan användas för att köpa andra Blizzard-produkter. Om du vill kan du också "ta ut" dina pengar, men då tillkommer en liten kostnad för att betala avgifter åt tredjeparten som hanterar utbetalningen.

Plockar direkt från deras egen faq, och jag kan inte tolka det på något annat sätt än att de själva vill tjäna pengar på det, då communityn hade löst det annars, som de gjort idag. ;>

What’s Blizzard’s cut?

As with other online auction sites and real-world auction houses, our fee structure will vary by region. However, we plan to collect a nominal fixed transaction fee for each item listed in the auction house. This fee consists of a fixed charge to list the item, which is assessed whether or not the item is successfully sold, and an additional fixed charge that is assessed only if the item is sold. The listing portion of the fee, which helps encourage sensible listing prices and discourage the mass posting of items that are very low quality or would be of little interest to other players, will be waived for a limited number of transactions per account. For players who opt to have the proceeds of their auction house sales go to their third-party payment service account instead of to their Battle.net account, Blizzard will collect a separate “cash-out” fee. Specific details regarding these fees will be announced at a later date.

Självklart tackar de inte nej till inkomster, de har ju en tremeters bronsstaty av en orch på gårdsplanen av en anledning - MEN jag tror på att huvudanledningen är att förhindra att folk spammar ut varenda liten trinket de hittar till auktion.


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Inaktiv

Ser bara mer och mer fram emot detta lir. Är otroligt taggad!

Medlem

Wonderbar!! Vill lira nu!! spelar ingen roll vad dom gjort för ändringar spelet blir nog KING ändå.. Blizzard har aldrig gjort mig besviken.

123
Skriv svar