Gameplay från Diablo-inspirerade Path of Exile

Medlem

ser fantastiskt roligt ut att kolla på när sin karaktär svingar svärdet fram och tillbaks tills allt levande ligger ner.


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Personligen ser jag inte att det ser "bättre ut" mina ögon blöder av att se deras UI som dom har skapat.. USH och fy. Spelet kanske blir OK, men inget jag spelar jag kommer lira D3 hur blizzard än gör me spelet. om dom så gör om alla monster till gamla tanter så lirar jag nog D3 än detta ändå

Medlem

Påminner om Torchlight, vilket i sin tur påminner om Diablo. Säger också Ripoff. Men det är bara jag, alla har sina egna åsikter. Tycker personligen att Diablo 3 ser snyggare ut.

Medlem

Hur tänkte de nu?
Ok om de hade släppt spelet för 2 år sedan men är detta tänkt att släppas snart eller om flera år?

Känns ju ganska kaxigt (och dumt?) att släppa en diablo-klon samtidigt som det sanslöst efterlägtade och hypade diablo 3 släpps. Jag hoppas ingen grävt ner sitt livs besparingar i projektet..

Det finns inget annat spel än "Diablo" som får ha en stor röd sfär i UI:n...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mja, fast egentligen är det väl fel att kalla det för klon då detta mer eller mindre blivit standard i hack'n slash genren. Health och managlob/bar med healthpotions/manapotions och massa skills.
Diablo var först men allt annat som påminner om det behöver inte vara kloner, skulle väl vara som att kalla alla FPSspel för wolfensteinkloner(om det nu var först) och plattformsspel för mariokloner osv, vilket känns lite trist.
Då är väl det mesta kloner

Att just hack'n slash spel kallas diablo kloner har nog också att göra med att det finns ganska få, i jämförelse med FPS tex.

Medlem

Älskade Diablo 2 i singleplayer, avskydde det i multiplayer.

Så detta... njae.

Medlem

Både ljud och hur det ser ut känns som D2 i 3d ^^

Medlem

Detta är ju som Diablo 3 borde blivit, hur kan "Diablo 2 i 3D" vara negativt? Det är ju skitbra, det går lika snabbt och verkar ha samma feeling som Diablo 2. Diablo 3 ser långsamt ut och anpassat alltför mycket till casuals.

Medlem

Jag har provat många action-RPG för att stilla min abstinens efter Diablo 3. Lång innan spelet tillkännagavs. Men än så länge har jag inte spelat något som kommer upp i samma nivå som Diablo 2.

Titan Quest var helt okej, dock.

Medlem

Trodde jag aldrig skulle säga det då jag mest av tristess kollade in spelet men det såg jäkligt kul ut och dessutom har den PvP med ranking/random arenas. Mycket bättre än vad Diablo 3 erbjuder!

Det blir nog ett köp...ehh, det visade sig dessutom vara gratis så det blir nedladdning då

Inaktiv
Skrivet av Annanaz:

Tittade snabbt på Grim Dawn.
Väldigt roligt att det kmr 3 Rpgs i den här stilen, då Top-down RPGs är min favorit typ av spel, dock har det inte kommit något bra som jag vet om på senaste tiden, blir att kolla in dem sen när dem släpps

Grim Dawn är mycket intressant eftersom det är skaparna från Titan Quest som ligger bakom det. Så gillade man det spelet så är Grim Dawn högintressant. Dessutom ser grafiken i Grim Dawn detaljerad och realistisk ut.

Grafiken i Diablo III är väldigt blurrig och kontrastlös. Färgskalan och kontrasten påminner en hel del om WoW faktiskt, vilket inte är så konstigt då det är samma art department. Personligen gillar jag inte det, men kommer nog spela det ändå, eftersom det är Diablo.

Medlem

Sluta drömma om D3 och signa upp er på Path of Exile. Betan startar 10:e Aug och alla får vara med. Behöver bara lämna mail-adressen. Spelet kommer innehålla micro-transaktioner, men dessa skall ej ge gameplay fördelar. See you on the flip side!

Medlem

Diablo 3 är åratal före än detta spel.

Första sakerna man reagerar på i denna "demo", är hur dåligt UI ser ut, potions ser ut som om dom varit bredare, men sen ändå dragit dom smalare från original bilden.
Hur man interagerar med omgivningen, allt man kan interagera med blir vitt.
Sen har vi hur gubben rör sig, långt ifrån verklighetstroget, tar bort all känsla.
Feelisen på hack and slash kändes inte alls bra.
Det var alldeles för mörkt var killen springer, du måste springa fram o tillbaka för att ens finna din väg.

Även grafiken här e värre än i diablo 3. Det finns dom som än idag hatar diablo 3 för hur det kunde ha sett ut (om nån kommer ihåg petition om grafiken som skapades o massor med folk skrev under, inklusive jag). Men även här hade blizzard än en gång rätt.

Medlem

Tycker att det ser stelt ut, samma animationer för en spell och inget innovativt med interfacet.

Medlem

Även om detta var ett mycket kortare klipp med mindre innehåll så såg detta mycket mer intressant ut än D3.

"Path Of Exile", så långt mer intressantare ut än D3, såg mer genomarbetat ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ser ut som diablo 2 i 3d


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Säger bara gillar man köta(jepp medvetet stavat fel) monster spel kolla in
http://www.torchlight2game.com/

1an var hur kul som helst med 2an och co-op så blir det ännu roligare


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Säger bara gillar man köta(jepp medvetet stavat fel) monster spel kolla in
http://www.torchlight2game.com/

1an var hur kul som helst med 2an och co-op så blir det ännu roligare

Japp. Som jag sa i en annan nyhetstråd ang. D3 så är det till Runic Games jag kommer kasta mina pengar. De har en bättre och trevligare inställning till spel. Men det har nog mest att göra med att de inte är så pass stora att de måste ha kostym-nissar som styr företaget. För dem är det bara spelen de knåpar ihop som betyder något... får se hur länge det varar. Och Runic ska ju till GamesCom och visa upp sig senare denna månaden, så det lär bli spännande.

Medlem

Tackar de som tipsat om Grim Dawn!

Kärlek vid första ögonkastet där - har nu beställt en Legendary-beta/alphanyckel och väntar ivrigt.

Medlem
Skrivet av Eltu:

Tackar de som tipsat om Grim Dawn!

Kärlek vid första ögonkastet där - har nu beställt en Legendary-beta/alphanyckel och väntar ivrigt.

Ja, om man gillar Titan Quest borde man hålla ögonen på Grim Dawn.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gillar att "sight radius" verkar minska när man håller på att dö.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar