Sega Channel - onlinetjänst före sin tid?

Flakmonkey
Sega Channel - onlinetjänst före sin tid?

Vi européer klagar titt som tätt på att vi måste vänta lite extra på att få hit spel, konsoler och tjänster och även om det i väldigt många lägen är sant så har situationen åtminstone blivit bra mycket bättre än vad det var på 80- och 90-talen. Nu får vi kanske vänta någon extra dag på de stora titlarna och några månader på de lite mer obskyra spelen från Japan. Till och med konsolerna släpps ju (med undantag förstås) i princip samtidigt här som i övriga världen. Mycket av detta beror ju såklart på lokalisering och olika regler i de olika länderna i Europa, men även om det även kan sticka i ögonen idag så är det inte på långa vägar lika illa nu som på "den gamla goda tiden".

Ta bara Sega Channel som släpptes till Sega Megadrive (eller Genesis som den ju hette i USA) i några länder. Jag ägde själv Segas underbara 16-bitarsmaskin men hade inte ens den blekaste aning om att det fanns en tjänst där jag kunde betala en månadsavgift och sen få tillgång till en herrans mängd titlar som gick att "ladda ner" till konsolen. Jag menar det är ju en sån tjänst många efterfrågar idag och så fanns det redan 1994. Nu fanns den visserligen i England också som enda europeiska land, men här lyste den såklart med sin frånvaro- Här fick man ju vara glad över att kunna köpa några spel överhuvudtaget fast å andra sidan var man ju inte riktigt medveten om det på samma sätt som man är idag. Ignorance är verkligen bliss ibland

#blogg

Sega Channel - en ny men också gammal bekantskap

Okej, Simon. Jag har börjat tappa tänderna nu och det svider som tusan i käken så jag knappt kan tänka klart. Någonting, någonstans säger mig att du är skyldig mig ekonomisk kompensation för den tandläkaravgift som jag kommer få betala för att ha följt ditt tips om det "otroliga" Vanish.

Flakmonkey

Ingen ekonomisk kompensation för skit bakom spakarna

Medlem

Någon siffra på hur mkt detta kostade i månaden?


signatur

Rwa?

Flakmonkey

Typ 15 dollars i månaden

1
Skriv svar