Storartade säljsiffror för Black Ops och MW2

Robot
Storartade säljsiffror för Black Ops och MW2

Activision gör storvinst och avslöjar hur många exemplar av de två senaste Call of Duty-spelen som sålts.

#activision, #call-of-duty-black-ops, #call-of-duty-modern-warfare-2, #call-of-duty-modern-warfare-3, #world-of-warcraft, #activision-blizzard


Medlem
Storartade säljsiffror för Black Ops och MW2

Verkar som dom vill bli rikare än USA dom med

Medlem

Snart kommer kommentarerna om att Modern Warfare suger och att Bobby Kotick är en girig djävul, kan hålla med till viss del, men det är ändå imponerande vilket pengamaskin ActivisionBlizzard är. Någonting rätt har de ju gjort, folk köper deras spel trots "bojkott" (och behöver jag ens länka till bilden som visar boycott MW2 gruppen på Steam där samtliga medlemmar spelar MW2?).

Medlem

Att spelet inte är till min smak är ju en sak. Att folk vill fortsätta köpa spelet & DLC med samma gamla motor och buggar förstår jag då inte.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

imponerande


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Jag säger ju att Modern Warfare 3 kommer att slå Battlefield 3 i försäljningssiffror. Folk gillart!

Medlem

Hoppas många bojkottar mw3 så activision börjar tänka om
Samma spel år efter år är lite halvsegt :/

Medlem

Förstår inte heller, tycker dem släpper samma spel hela tiden med överprisade DLCs, enda skillnaden är väll mer OP kill streaks? Aja pengar kännar dem ju iaf


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av TexN:

Hoppas många bojkottar mw3 så activision börjar tänka om
Samma spel år efter år är lite halvsegt :/

Det är just det som är det sorgliga, dem kommer inte att göra det


signatur

Rwa?

Inaktiv

När jag gick i mellanstadiet var det populärt med Coca-Cola/Fanta/Sprite jojo, och eftersom så många hade en sån jojo, så skulle prompt alla ha någon eller alla av dessa läsk-jojos. Det känns som att det blivit samma sak med CoD, det har ingen betydelse att produkten är skit, bara "jag" får vara med i poppisgänget. Jag hade också en läsk-jojo, men min bortförklaring är att jag var 10-11 år.

Jag skulle vilja se försäljningssiffrorna på vardera plattform.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Att folk vill fortsätta köpa spelet & DLC med samma gamla motor och buggar förstår jag då inte.

Kanske för att själva motorn inte är det som definierar CoD-spelen och gör dem framgångsrika.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av TexN:

Hoppas många bojkottar mw3 så activision börjar tänka om
Samma spel år efter år är lite halvsegt :/

QFT

<rage>
Kommer aldrig mer stödja activision, såvida de inte tänker om helt och hållet.

Stackars ni stollar som köper MW3, ni kommer ju få exakt samma spel som förra året med andra skins och lite tweaks till perk systemet och ni måste pröjsa 150kr för några extra maps när det oundvikligen kommer. Överpris om något. Men men, ni gör som ni vill (ni som tänkt köpa det) givetvis. Själv ska mina pengar gå till EA/DICE i år.

Disclaimer: Har MW2 på Steam, 660hours played, inga DLC köpta. Det var det senaste och sista jag köpte av Activision. -_-
</rage>


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Skrivet av DrToker:

När jag gick i mellanstadiet var det populärt med Coca-Cola/Fanta/Sprite jojo, och eftersom så många hade en sån jojo, så skulle prompt alla ha någon eller alla av dessa läsk-jojos. Det känns som att det blivit samma sak med CoD, det har ingen betydelse att produkten är skit, bara "jag" får vara med i poppisgänget. Jag hade också en läsk-jojo, men min bortförklaring är att jag var 10-11 år.

Jag skulle vilja se försäljningssiffrorna på vardera plattform.

Dissa inte, cocacola-jojon var den bästa jojon!

Medlem

Och alla som äger broken ops
till pc och ps3 känner sig lurade... Det blir aldrig mer att ge pengar till activision-blizzard. Gå med bojkotten idag


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag bojkottar det spelet som inte kommer att ha Mod-verktyg.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag säger ju att Modern Warfare 3 kommer att slå Battlefield 3 i försäljningssiffror. Folk gillart!

Folk gillar BC2 och snart BF3 också. CoD är springa runt och skjuta. (som quake spelen)

Min CoDfag till kompis blev igår kär i BC när han stog i närheten av två abraham tanks och det bara regnade debree från byggnaderna som nyss varit runt omkring samtidigt som fiendens helikopter skjöt som en galning i området. Han sa det var sånt som CoD saknade. BattleField är ett slagfält CoD är ett litet springa runt och skjuta spel.

Medlem

Kan någon förklara för mig vad det är som gör cod serien så bra att miljontals människor köper samma gamla spel år ut och år in trots att det i praktiken inte tillkommer några nyheter alls och det är uppenbart att man bara mjölkar.
För min del så var det sista cod spelet jag körde cod4 modern warfare vilket var bra men har aldrig känt mig hypead av Kotiks pr-maskin.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av DrToker:

När jag gick i mellanstadiet var det populärt med Coca-Cola/Fanta/Sprite jojo, och eftersom så många hade en sån jojo, så skulle prompt alla ha någon eller alla av dessa läsk-jojos. Det känns som att det blivit samma sak med CoD, det har ingen betydelse att produkten är skit, bara "jag" får vara med i poppisgänget. Jag hade också en läsk-jojo, men min bortförklaring är att jag var 10-11 år.

Jag skulle vilja se försäljningssiffrorna på vardera plattform.

Dissa inte, cocacola-jojon var den bästa jojon!

Hahaha... Jag köpte faktiskt SKF-jojon senare och det var en kvalitetsjojo ska jag säga.

Medlem

Varför skulle man bojkotta spelet om man tycker det är roligt att spela? It eludes me...
Själv bojkottar man ju spelet för att det är så pass tråkigt.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Saknar gamla CoD. De första två spelen är klassiker, otroligt välgjorda och före sin tid.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Saknar gamla CoD. De första två spelen är klassiker, otroligt välgjorda och före sin tid.

Känner samma sak, CoD: United Offensive gillade jag... Kan å andra sidan inte yttra mig speciellt mycket om alla andra CoD-spel.. Jag är nämligen en BF-Fanboy ;P

Medlem

Tänkte jag skulle skaffa ett CoD Black Ops och irriterar mig på att priserna inte fallit mer. Det är väl för att det säljer bra ändå då.

MW och MW2 har så korta SP så de är inte intressanta.

Medlem

Kommer aldrig förstå varför folk blir så förbannade och skriker om bojkott och hetsar upp sig över att ett företag gör spel de inte gillar... även att de som inte gillar spelen alltid måste ge sig in i alla trådar och säga just att de minsann är så mogna och vettiga att de såklart väljer nåt annat.

Om ett företag gör spel du inte gillar, spela inte skiten då, inte svårare än så?
Köpt ett COD-spel i mitt liv, Black Ops, spelat kanske 20 timmar, var småkul... kommer inte köpa nästa, men har inget behov av att skrika ut det till allt och alla bara för att verka cool och annorlunda eftersom man väljer nåt annat än det som är mainstream.

Låt pengarna tala istället. Gillar du nåt annat spel, köp det istället. Activision kommer pumpa ut COD-spel så länge de är de bäst säljande spelen i världen. Gnäll hur mycket ni vill, det hjälper inte så länge de slår försäljningsrekord.

Tråkigt att ett sådant mediokert spel faktiskt är så populärt bland många spelare.
Finns andra spel som förtjänar dom framgångarna.

Medlem

BF3 kommer dock krossa nästa modern warfare. Har svårt att tänka mig något annat

Medlem
Skrivet av Kogster:
Skrivet av showerguy:

Jag säger ju att Modern Warfare 3 kommer att slå Battlefield 3 i försäljningssiffror. Folk gillart!

Folk gillar BC2 och snart BF3 också. CoD är springa runt och skjuta. (som quake spelen)

Min CoDfag till kompis blev igår kär i BC när han stog i närheten av två abraham tanks och det bara regnade debree från byggnaderna som nyss varit runt omkring samtidigt som fiendens helikopter skjöt som en galning i området. Han sa det var sånt som CoD saknade. BattleField är ett slagfält CoD är ett litet springa runt och skjuta spel.

Det är precis det som jag gillar med BC, men sen SUGER SKADEMODELLEN SÅ JÄVLA FETT. Inte ens Hardcoremode är roligt....


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Kommer aldrig förstå varför folk blir så förbannade och skriker om bojkott och hetsar upp sig över att ett företag gör spel de inte gillar... även att de som inte gillar spelen alltid måste ge sig in i alla trådar och säga just att de minsann är så mogna och vettiga att de såklart väljer nåt annat.

Om ett företag gör spel du inte gillar, spela inte skiten då, inte svårare än så?
Köpt ett COD-spel i mitt liv, Black Ops, spelat kanske 20 timmar, var småkul... kommer inte köpa nästa, men har inget behov av att skrika ut det till allt och alla bara för att verka cool och annorlunda eftersom man väljer nåt annat än det som är mainstream.

Låt pengarna tala istället. Gillar du nåt annat spel, köp det istället. Activision kommer pumpa ut COD-spel så länge de är de bäst säljande spelen i världen. Gnäll hur mycket ni vill, det hjälper inte så länge de slår försäljningsrekord.

Eller hur... konsumera och håll käft:evil:


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av bionicman:

Kan någon förklara för mig vad det är som gör cod serien så bra att miljontals människor köper samma gamla spel år ut och år in trots att det i praktiken inte tillkommer några nyheter alls och det är uppenbart att man bara mjölkar.
För min del så var det sista cod spelet jag körde cod4 modern warfare vilket var bra men har aldrig känt mig hypead av Kotiks pr-maskin.

För min del är det att man inte behöver spraya magasin efter magasin.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Skribent
Skrivet av DrToker:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av DrToker:

När jag gick i mellanstadiet var det populärt med Coca-Cola/Fanta/Sprite jojo, och eftersom så många hade en sån jojo, så skulle prompt alla ha någon eller alla av dessa läsk-jojos. Det känns som att det blivit samma sak med CoD, det har ingen betydelse att produkten är skit, bara "jag" får vara med i poppisgänget. Jag hade också en läsk-jojo, men min bortförklaring är att jag var 10-11 år.

Jag skulle vilja se försäljningssiffrorna på vardera plattform.

Dissa inte, cocacola-jojon var den bästa jojon!

Hahaha... Jag köpte faktiskt SKF-jojon senare och det var en kvalitetsjojo ska jag säga.

Fruktansvärt off-topic men iaf:
Jojos, d va häftiga grejer d. Exploderade på min gamla skola efter att det hade vairt jojo-uppvisning, verkligen ALLA skulle ha en. Kommer ihåg att jag först hade en billig jojo men fick den jag ville ha (tror d va coca-cola) i present

Fan va lättroad man var på den tiden...saknar den tiden..:(

Medlem
Skrivet av bionicman:

Kan någon förklara för mig vad det är som gör cod serien så bra att miljontals människor köper samma gamla spel år ut och år in trots att det i praktiken inte tillkommer några nyheter alls och det är uppenbart att man bara mjölkar.
För min del så var det sista cod spelet jag körde cod4 modern warfare vilket var bra men har aldrig känt mig hypead av Kotiks pr-maskin.

Jag tror det är många faktorer. En av dem är upplåsningssystemet med belöningar och variationen av spelstilar man kan använda sig av. Ett annat är det höga tempot och fokuseringen kring tävlingsmomenten i varje situation, oavsett om det är en enskild liten eldstrid, matchen som helhet eller sin klan/grupp/partys progress.

Jag kan lätt förstå varför man föredrar Battlefield-serien. Det är ett lägre tempo, mer casual och de större ytorna om man jämför med CoD. Men jag vet vilken jag föredrar, och det är CoD.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

12
Skriv svar