Satt in Iphone 4 sIm kort fel. Kan inte få ut!

Medlem
Satt in Iphone 4 sIm kort fel. Kan inte få ut!

Hej!
Jag har precis köpt en iphone 4 och det var dags att sätta i sim kortet. Kollade på några tutorials. Och då stängde jag av videon pga visste hur man öpnnade luckan. Men jag gjorde fel. Och stoppade in sim kortet i hållet istället för på grejen som popar ut.
Hur får jag ut det?
Hur ska jag göra?
Tacksam för svar

MVH arma2

Medlem

Ta en dammsugare, öppna luckan och ta bort påsen, lägg dit en ny vanlig påse, sätt dammsugar änden mot hållet på iPhonen, täta till med fingrarna, då att all sugkraft går till hålet, starta damsugaren.
Förmodligen borde dit sim sugas ut sen genom röret ut till där påsen ska sitta, men ist hamnar i din "vanliga" påse.
Så länge du placerat den bra såklart.
Testa vinkla mobilen i olika vinklar om den inte sugs ut.

OBS! Vet inte om det kan skada mobilen förmodligen inte


signatur

Rwa?

Medlem
Medlem
Skrivet av Annanaz:

Ta en dammsugare, öppna luckan och ta bort påsen, lägg dit en ny vanlig påse, sätt dammsugar änden mot hållet på iPhonen, täta till med fingrarna, då att all sugkraft går till hålet, starta damsugaren.
Förmodligen borde dit sim sugas ut sen genom röret ut till där påsen ska sitta, men ist hamnar i din "vanliga" påse.
Så länge du placerat den bra såklart.
Testa vinkla mobilen i olika vinklar om den inte sugs ut.

OBS! Vet inte om det kan skada mobilen förmodligen inte

Du vet inte hur en vanlig hushållsdammsugare fungerar va?

-Sätter man i en vanlig påse så kommer den inte suga nånting utan bara jobba som en tok och bli överhettad.
Man måste ha en påse som släpper igenom luft men filtrerar bort dammet.

OnT, vet inte hur en iphone 4 simkortshållare ser ut, men om du ser kortet kanske du kan ta ett gem eller tandpetare eller nått med en droppe superlim på, och sedan då det torkat bara dra ut kortet?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Annanaz:

Ta en dammsugare, öppna luckan och ta bort påsen, lägg dit en ny vanlig påse, sätt dammsugar änden mot hållet på iPhonen, täta till med fingrarna, då att all sugkraft går till hålet, starta damsugaren.
Förmodligen borde dit sim sugas ut sen genom röret ut till där påsen ska sitta, men ist hamnar i din "vanliga" påse.
Så länge du placerat den bra såklart.
Testa vinkla mobilen i olika vinklar om den inte sugs ut.

OBS! Vet inte om det kan skada mobilen förmodligen inte

Du vet inte hur en vanlig hushållsdammsugare fungerar va?

-Sätter man i en vanlig påse så kommer den inte suga nånting utan bara jobba som en tok och bli överhettad.
Man måste ha en påse som släpper igenom luft men filtrerar bort dammet.

OnT, vet inte hur en iphone 4 simkortshållare ser ut, men om du ser kortet kanske du kan ta ett gem eller tandpetare eller nått med en droppe superlim på, och sedan då det torkat bara dra ut kortet?

Haha nej det har ja ingen aning om.
tror dock inte det är så smart att limma på en tandpetare, då förmodligen kmr det fasta där inne, och sen kanske det inte går att stoppa in korten ändå.

Tror bästa alternativet är att ta den till butiken du köpte den på, och be dem om hjälp.

BTW simkortet ser ut ungefär som en miniatyr av ett "Vanligt" simkort


signatur

Rwa?

Medlem

En mindre korkskruv har jag hört ska kunna fungera, liknande en sådan som finns på multiverktyg. Dvs den måste få ett grepp om kanten bakom hålet till simkortshållaren.
i värsta fall måste man skruva upp hela enheten och knuffa ut den innifrån, om det nu går på 4'an, har bara meckat med 3gs'en själv.

Medlem

tack för alla svar. fixade med superlim och en litten plupp man fick med. fungera!. Tack alla!

1
Skriv svar