Medlem
Barnvagn

Vad behöver man när man har ett barn och inte känner för att kånka runt på det i famnen dygnet runt? Jo en barnvagn!
Jag kikade runt en del på blocket igår och fann den här vagnen på en annons i Malmö. Det är en kombivagn vilket betyder att den har både liggdel och sittdel, man byter enkelt med en knapptryckning och bara lyfter av/på den nya delen allt eftersom barnet växer.

Svart och rosa, vi bara håller tummarna för att det är en tjej (andra ultraljudet är den 16e) och vi får väl lite bättre koll då. De trodde ju med största sannolikhet att det var en tjej redan vecka 18 men det är ändå lite osäkert så tidigt.

Så här ser vagnen ut med liggdelen monterad. Pretty nice om du frågar mig haha, men jag börjar å andra sidan misstänka att jag för länge sedan slutat se objektivt på hela den här grejen.

Sittdelen monterad

Guess what, sittdelen monterad, fast åt ANDRA hållet Både sittdel och liggdel går att vända på med ett enkelt handgrepp.

Som om inte vagnen och det braiga priset var nog så fick vi på köpet två stora lådor med barnkläder! Hur grymt är inte det?
Jättefina kläder i toppskick, några till och med med lappen kvar... gissar att barn växer ur kläder innan de ens hinner använda dem. Nästan alla kläder var rosa, så nu blir det extra roligt om det visar sig vara en kille. Snacka om metrosexuell från start!
Stort tack till Lisa.

I världen utanför barn så håller jag på och packar/laddar batterier/tömmer minneskort osv för Göteborg på fredag. Lördag blir det bröllopsfotografering och då gäller det att vara sharp. Jag ska låna en Canon 17-40/4 vidvinkelobjektiv dagen till ära. Kyrkan är pytteliten och man kan gott behöva en rejäl vidvinkel till att fånga allt från nära håll.

#blogg

Medlem
Barnvagn

Dendär saken kommer driva dig till vansinne när den står ivägen överallt i hus/lägenhet om man inte har ett bra förråd att ställa den i


signatur

Rock n Roll

Medlem

Till en början kommer nog barnet ligga där i en hel del tänker jag, men annars finns både förråd för barnvagn och ett bra trapphus att ställa den i. Vi har gott om plats i lägenheten också så egentligen skulle den kunna stå inomhus hela tiden då vi inte använder den, förutsatt att man inte kört ler-rally med den nyligen

1
Skriv svar