Spela Brink gratis i helgen

Robot
Inaktiv
Spela Brink gratis i helgen

får väl kolla vad det här är då..

Medlem

Sambon och jag tänkte köpa detta förra veckan men kom på andra tankar. Tur är ju det, vi provade det inatt och nej...det var inget för oss isch!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nice! Ska testas.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Får man väl testa då.

Medlem

Vågade inte köpa det vid release, kul att man får prova det nu. Kan dock säga att jag är glad att jag inte köpte det då, och kommer definitivt inte köpa det nu

Medlem

Ett online spel med mindre en 300 aktiva spelare före denna 'gratis-helg' man vågar inte spendera pengarna alls i huvud taget.

Medlem

Håll er borta! Köpte spontant skiten och är bara en rejält dålig konsollportning av ett ännu sämre spel

Medlem
Skrivet av Tootzi:

Håll er borta! Köpte spontant skiten och är bara en rejält dålig konsollportning av ett ännu sämre spel

Samm här, tänkte att för 200 spänn så är det kanske OK
Vad fel jag hade. Spelets kartor och gameplay känns väldigt ogenomtänkta. Man kan knappt träffa något, allt kräver halva ens ammo som man har för lite till att börja med och det bildas bottlenecks hela jävla tiden. Alla problem bygger på varann och gör varandra värre genom negativ synergi.

Fan vilket sneköp. Näe efter alla dessa år har jag äntligen lärt mig: inget ska köpas i förväg utan allt ska testas och sedan köpas om jag gillar det.

Medlem

Jag köpte det på relesen, körde det en gång sen bytte jag in det. Lätt det mest ovärda spelet jag nånsin köpt.

Medlem

Bra, då slipper folk bli blåsta. Jag förköpte det på Steam, startade det och kände mig tom inuti. Min plånbok delade samma känsla.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Bra, då slipper folk bli blåsta. Jag förköpte det på Steam, startade det och kände mig tom inuti. Min plånbok delade samma känsla.

plusett


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Är det här nya tekniken att locka fler folk? göra det gratis vid helgerna ibland
Spelet lockar fortfarande inte mig, jag tyckte det såg dåligt ut vid första trailern, och jag hade tydligen rätt... verkar inte vara många som gillar detta.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Är det här nya tekniken att locka fler folk? göra det gratis vid helgerna ibland
Spelet lockar fortfarande inte mig, jag tyckte det såg dåligt ut vid första trailern, och jag hade tydligen rätt... verkar inte vara många som gillar detta.

Nja Steam har haft den här typen av trial för spel ett bra tag, var tack vare en sådan jag fick testat på Red Orchestra och efter det var ett köp givet.

OT:
Kan väl kanske vara värt att testa, verkar vara helt ok i MP däremot verkar SP suga rejält.

Medlem

Laddade ner spelet, spelade i 20 minuter, avinstallerade och kommer aldrig att spela igen.


signatur

Sylt är gott!

Medlem

Testat free weekend lite och jag måste säga... jag gillar det. Bottarna var verkligen inte värt att lägga nån tid på men en full server med spelare var riktigt skoj.

Tyvärr så har MugiMugi rätt dock, känns bara dumt att lägga pengar på ett spel som har så få spelare. Antagligen är det dött om en vecka igen.

Medlem

Köpte vid release, spelat väldigt mycket. Har 3x20s men tog en paus nu tills DLCet kom. Det är roligt med level system, är man högre lvl så är man bättre än de med lägre. Så med servrar man kan slåss motvarandra lvl1 vs lvl21, så blir det roligare. Särkislt att visa upp sina coola kläder också. Parkour och vapen systemet är inte så grymt som de fick det att framstå. Men som objective FPS så håller det måttet bra. Roligt med olika klasser som måste sköta sitt jobb. Brink är i min top5 lista för FPS nu. Tillsammans med Call of Duty 2, BF1942, CS, TF2.


signatur

iObject!

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Testat free weekend lite och jag måste säga... jag gillar det. Bottarna var verkligen inte värt att lägga nån tid på men en full server med spelare var riktigt skoj.

Tyvärr så har MugiMugi rätt dock, känns bara dumt att lägga pengar på ett spel som har så få spelare. Antagligen är det dött om en vecka igen.

Känner samma sak, ett spel som enbart är bra i MP utan många spelare är inget spel jag är villig att lägga pengar på. Hade det varit ett grymt spel i SP så hade jag varit betydligt mer villig trots få spelare på nätet. AI´n verkar vara riktigt usel vilket fördärvar hela känslan av att spela. Ett spel kan ha hur intressant story som helst men om AI´n inte är trovärdig så spelar det ingen som helst roll.

Medlem
Skrivet av AshTray:
Skrivet av über_alles:

Bra, då slipper folk bli blåsta. Jag förköpte det på Steam, startade det och kände mig tom inuti. Min plånbok delade samma känsla.

plusett

Samma känsla fick jag när jag köpte Homefront rent spontant på Steam typ tre månader efter release, det hade redan hunnit dö.

On topic: Jag tankade Brink igår och spelade lite över natten och kan redan säga att jag inte gillar spelet. Kommer inte köpa, ni som är nyfikna på spelet: Bränn pengarna på något annat, vad som helst!


signatur

Game long and prosper

Medlem

it ist crap ya.


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Värst vad folk var kritiska då. Köpte spelet till ett bra pris för några månader sedan och har inte haft några problem eller egentliga klagomål alls. När jag började spela så gjorde jag dock misstaget att spela kampanj, vilket är hemskt tråkigt om man gör det ensam. Testa, spela på riktiga servrar och för dem som har svårt att träffa: ehm... vapensystemet är inte helt självklart, men känner man till hur det fungerar så är det inga problem alls att skapa den typ av vapen man vill ha. Kan man fortfarande inte träffa något så tycker jag man borde öva mer, då jag inte har några problem med detta och vid vissa LAN haft nicket FreeFrag... så det så.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:

it ist crap ya.

wut teh 1337zorz ftW?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Inhandlade inte detta vid release, provade free weekened igår natt med ett par bekanta, måste säga även jag, att det är verkligen inget bra spel. Blir inget inköp.

Sättet man springer på, wtf?

Medlem
Skrivet av Touhatsu:
Skrivet av Tootzi:

Håll er borta! Köpte spontant skiten och är bara en rejält dålig konsollportning av ett ännu sämre spel

Samm här, tänkte att för 200 spänn så är det kanske OK
Vad fel jag hade. Spelets kartor och gameplay känns väldigt ogenomtänkta. Man kan knappt träffa något, allt kräver halva ens ammo som man har för lite till att börja med och det bildas bottlenecks hela jävla tiden. Alla problem bygger på varann och gör varandra värre genom negativ synergi.

Fan vilket sneköp. Näe efter alla dessa år har jag äntligen lärt mig: inget ska köpas i förväg utan allt ska testas och sedan köpas om jag gillar det.

Jag tror de flesta har samma problem som du har. Två saker ställer till det... dels att man tål så mycket som man gör, det tar en bra stund att skjuta ner någon. Det andra är att man måste skjuta väldigt korta salvor för att träffa något vilket även förvärrar det första problemet.

Dessutom så "känns" vapnen som om de borde klara full auto, det är rätt svårt att se exakt var man träffar så om man inte redan vet om att man måste skjuta väldigt sakta (så som i Enemy Territory) så är det långt ifrån uppenbart.

Kombinera sen det med att högre levlade spelare får fler saker att leka med, massa skumma objectives överallt och bottar som är dummare än spökena i PacMan, så blir det lätt en frustrerande upplevelse för nya spelare.

Allt det sagt så om man tar sig tiden att förstå vad som händer, hittar en server med riktiga spelare endast och lär sig hur vapnen ska användas för att träffa så är det ett riktigt bra spel. Kan klart se hur någon som just spelat TF2 / BFBC2 / MW2 har svårt att ställa om till vad som krävs i Brink, och det är inte spelarnas fel utan dålig speldesign.

Inaktiv

konstigt nog laddas det här ner 3 gånger så fort från washington dc än steams svenska server

Medlem

652 spänn för 34 spel? Givet då de spelen jag ville ha steg över den summan och då var jag inte ens halvvägs genom listan. Sen fick jag visserligen Brink på köpet, men om det är bra eller inte vet jag inte. Var inte därför jag köpte packet.

Inaktiv

Vilken tur det var gratis för hade jag köpt det så hade jag aldrig fått pengarna tillbaka.


signatur

Arguing on the internet is like running the special olympics... Even if you win, you´re still retarded.

Instämmer med många här... "Brink" lockar med sin fina presentation och "vackra" menyer, dessutom finns det många vapen att tillgå, men dessa måste låsas upp på olika sätt. Karaktärs-"modelleringen" är det många som klagat på och tillför inget av värde. Själva spelet känns slött, kontrollerna eftersläppande och det är på tok för mycket indikatorer överallt att man bara blir irriterad, detsamma gäller repetetiva basuneringar "I got that...", "Reaching for my gun...". Vapnen känns obalanserade och påfyllningen av ammuntion vid kommandoposter, eller gåvor av kamrater ger inte en känsla av samhörighet när folk inte vet i vilken riktning de ska springa, nåväl, det sista är förmodligen inte spelets fel, utan den mänskliga aspekten...

Testade i ett par timmar, tyckte det var långtråkigt, oinspirerande och rent ut sagt ett skämt. Kommer inte ens köpa det om det kostar 20:-

Testade också det gratis på STEAM.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Efter att ha spelat rätt frekvent över helgen.. tycker jag spelet är riktigt undermåligt. Lamt helt enkelt.. ush

12
Skriv svar