Ge mig en hobby

Medlem
Ge mig en hobby

Rätt kortfattat egentligen. Min utbildning börjar först 26 september, och jag känner mig less på att gå hemma och vara rastlös. Blir deprimerad. Vill hitta något som jag kan fördjupa mig i, och förlora delar av min själ. Hobbyn ska vara min horrokrux

Jag kör ju med måleri ibland, men bara ibland. Tidigare hade jag mitt modefoto (www.simonkarlsson.com), men jag tycker att branschen har för många "jag gillar smink!&ponnys!-tjejer". Tyvärr är det dessa 22-åriga smink-och-stylist-tjejer som styr modesverige a.k.a Stockholm. Att vara populär i fel kretsar känns så fel, när jag är en nörd i grund och botten.

Musik är fint. Och bortsett från att plinka på en barnkeyboard önskar jag att jag var medlem i ett band igen. Tidigare var det "The Airbourne Society" (http://www.myspace.com/theairbournesociety/music), vilket var ett fint musikaliskt avancemang på ett halvår. Vi hade bara en enda spelning, och det var en akustisk sådan där vi bjöd in folk att sitta i ett trapphus. Awh, men problemet är, att jag har svårt att lita på en musikhobby i kombination med folk. För går ett band sönder igen, så är man strandsatt.

Givetvis har jag mitt intresse i att utveckla TV-spel, men har svårt att bli superduperpeppad på det, när jag inte ens riktigt är kompatibel med GameMaker, men kräver kanske att man sitter där också.

Så det kanske är en vädjan till er, vad har ni för hobbies, vad ska jag ha för hobby? Förslag är ju inte helt fel, åtminstone kan det ge ett par nya idéer.

[ia=28631; large]

(bilden är från när gamla demoplattan the airbourne society släppte)

#blogg

Medlem
Ge mig en hobby

Ta en kompis och stick till en klätterhall. Ta topprepskort.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Fota? Blogga? Spela? Ah, just det.

Lär dig instrument eller någon sport kanske? Prova på så mycket som möjligt, så hittar du nog något du gillar!

Medlem

Lär dig spela Dwarf Fortress, sedan 4X-spelet Aurora. OCh skulle du ha tråkigt efter det, lär dig spela valfrit Gary Grigsby-spel. (Ex. Gary G's War in the east)

Hokus pokus, året är nu 2015!

Inaktiv

MMA. Skönt sätt att hålla sig i form och vem tycker inte om att kramas med svettiga killar?


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Medlem

Ah, sporter och öl. Kan inte bli manligare än så, vi kör på det!

inK
Medlem

Börja pärla!


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Bli pärldykare menar du? OK!

Läs böcker!

Medlem

Samla frimärken? Gummiband?

Bergsklättring?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Bli min städare!
Pretty please?

Medlem

Om du bjuder mig på godis går jag med på allt. Höhö

1
Skriv svar