Upproret närmar sig i Rage

Robot
Upproret närmar sig i Rage

En liten rebellgrupp mot de stora, starka myndigheterna. Gissa vilket läger du tillhör?

#id-software, #rage


Medlem
Upproret närmar sig i Rage

Bah, jag trodde man var med i de stora starka myndigheterna.

Medlem

Mm me like, bara id har hållt konsollifieringen borta från PC utgåvan lär det bli ett köp.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Gieeeffff meee

Medlem

Mm me like, bara id har optimerat konsolversionerna lika mycket som de påstår att de har så spelet slipper lida bara för att det samtidigt ska komma till PC, så som Bad Company 2 gjorde

Medlem

Undrar hur mobilversionen är?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag vill ha nu! Oktober är för långt borta, även om det kommer en del annat skoj innan dess. Nåja, det är förhandsbokat och klart, så det är bara att vänta.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Undrar hur mobilversionen är?

sjukt snygg för att vara på mobil, fast tror att den än så länge bara är i en demo version till iphone/ipad?

Medlem
Skrivet av pjuppi:
Skrivet av Tybalt:

Undrar hur mobilversionen är?

sjukt snygg för att vara på mobil, fast tror att den än så länge bara är i en demo version till iphone/ipad?

edit: här är länken till de btw ^^ http://itunes.apple.com/app/rage-hd/id400707675?mt=8

Medlem

Bara jag som tycker det ser ut som en korsning mellan Borderlands och Fallout 3? .... Me like!

Medlem

Fan såg riktigt nice ut ju! Man blir ju lite sugen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

I början såg grafiken otroligt fin ut med ansikte hand och apparater osv. som 3D-objekt renderat av dator.

Sedan såg resten ut som hollywood-kuliss från 40-talet med pappfigurer som animerats på nästan. Tänker på när han åkte i bilen osv.

Verkar ojämn kvalitet.

Men videon kanske inte gör det rättvisa.

Medlem

Det där såg ju inte direkt utsom den grafiska revolution som Id brukar stå för. Sen huruvida det är roligt gameplay är ju en annan sak...

För övrigt, skriket vid 2.30 vart kommer det ifrån? Jag tycker man ofta hör det i filmer osv och jag vill inbilla mig att det ursprungligen kommer från DOOM. Någon som vet?

Medlem

Fick lite resning i byxorna...

Medlem

fyfan vad likt borderlands. Stort minus för det.

Medlem

Såg sjukt jävla bra ut!


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Vad alla ska vara negativa inför nya spel. Och grafiken är inte allt som vissa andra tror gah hatar grafik k*ta människor. Var även glad att det finns folk som släpper spel till PC trots allt.
Ska iallafall förhandsboka special utgåvan och få med lite extra saker ska stödja ID Software och själv tycker jag det är värt 400-500kr för detta spel. Dem har ju trots allt jobbat med detta bra tag.

Medlem
Skrivet av pjuppi:
Skrivet av pjuppi:
Skrivet av Tybalt:

Undrar hur mobilversionen är?

sjukt snygg för att vara på mobil, fast tror att den än så länge bara är i en demo version till iphone/ipad?

edit: här är länken till de btw ^^ http://itunes.apple.com/app/rage-hd/id400707675?mt=8

Men det ser ju bra ut!
Har telefonerna gått om konsolerna prestandamässigt ännu?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Detta är min höst..

Medlem
Skrivet av Volk:

Det där såg ju inte direkt utsom den grafiska revolution som Id brukar stå för. Sen huruvida det är roligt gameplay är ju en annan sak...

För övrigt, skriket vid 2.30 vart kommer det ifrån? Jag tycker man ofta hör det i filmer osv och jag vill inbilla mig att det ursprungligen kommer från DOOM. Någon som vet?

Skriket du syftar på kallas för "The Howie Scream" och användes först 1980 i "The Ninth Configuration"

OnT: Ser faktiskt ganska så bra ut men jag tror jag måste kolla upp mer innan jag bestämmer mig om det blir releasedagen eller realådan.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Ah, grymt Thumba, tack! Läste Wikipedia om skriket och det är till och med så att Rage finns med i en lista där. Men skriket var äldre än jag ville minnas...

Medlem

Känner lika mycket för detta som jag gjorde inför Brink releasen. Hoppas bara detta är bättre.Har det pratats om något demo?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

Är det bara jag som tycker att själva början av trailern påminner om starten på Quake2?
om jag kommer ihåg rätt så landar man på en planet i en kapsel precis som i denna trailer? kan ha fel, quake2 var många år sedan för mig men ligger fortfarande väldigt varmt om hjärtat

Medlem
Skrivet av raefzm88:

fyfan vad likt borderlands. Stort minus för det.

Rage var i utveckling och blev uppvisat innan Bordelines kom till så det leder ingen vart om man ska säga så. Och Borderlines har en inriktning på tecknad grafik vilket Rage har ytterst lite.

Inaktiv
Skrivet av Typhor:

Mm me like, bara id har optimerat konsolversionerna lika mycket som de påstår att de har så spelet slipper lida bara för att det samtidigt ska komma till PC, så som Bad Company 2 gjorde

Det är Carmack vi snackar om. Vi kommer att få se 60 FPS på konsol men självklart högre upplösning etc på PC.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:
Skrivet av Typhor:

Mm me like, bara id har optimerat konsolversionerna lika mycket som de påstår att de har så spelet slipper lida bara för att det samtidigt ska komma till PC, så som Bad Company 2 gjorde

Det är Carmack vi snackar om. Vi kommer att få se 60 FPS på konsol men självklart högre upplösning etc på PC.

jag litar helt och fullt på Carmack min kommentar var en pik åt en annan person som så många andra tycks tro att allt ont i världen beror på "konsolifiering"

1
Skriv svar