En inblick i Stronghold 3

Robot
En inblick i Stronghold 3

Första utvecklardagboken går igenom seriens grunder, visar upp gameplay och förklarar målsättningen att gå tillbaka till det första Stronghold.

#stronghold-3


Medlem
En inblick i Stronghold 3

Ja tvåan var verkigen en stor besvikelse med tanke på spelmekanik och alla buggar (som inte fixades).

Hoppas de nu verkligen (som nämns i videon) går tillbaks till vad som gjorde ettan (och förhoppningsvis crusader) bra.

Videon imponerade inte grafiskt men det gör ingenting om de får spelmekaniken att fungera (och minskar antal buggar).

Edit: Jag "bojkottade" Legends (fantasy-varianten) pga obefintlig support. Någon här som spelat Legends?

Edit 2: The Wolf var en skön karaktär!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Medlem

Legends var som en mod till SH2 snarare än ett nytt spel.

SH och SHC var däremot helt fantastiska!


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Hoppas gameplayet är "snabbare" än vad det var i videon för det såg rätt slött ut.

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Hoppas gameplayet är "snabbare" än vad det var i videon för det såg rätt slött ut.

Jo... men det är trots allt ett "castle sim".

Tidigare i serien kunde man ställa in hastigheten på spelet förresten.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det såg ju "charmigt" ut.

Medlem

Hade önskat bättre graffe faktiskt. Gällande fysiken som visades i filmen... mja.. intressant att en stor stenmur pulveriseras på det sättet när den väl rasar.

Jag får inte grepp om killen på filmen. Det kändes nästan som om han själv inte trodde på det han säljer.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Ok, han säger att misstaget de gjorde med 2an var att skriva sin egen 3D-motor... men vad har de gjort till 3:an då?

Det känns som om de behöver anställa nån ny grafiker och animatör också...

Medlem

Trailern var ju ett framsteg mot förra vi såg i alla fall.

Medlem

Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen - tvåan är det bästa spelet i serien. Jag har höga förväntningar på trean.

Medlem

Det är bra att de återgår mer till det som gjorde ettan och crusader så mycket bättre än sketna tvåan. Ser verkligen fram emot det här spelet

Har ni nån källa på att release har ändrats till Q1 2012?
Enda jag hittar säger fortfarande september och återförsäljarna har inte ändrat sina datum än.
Hittar inget officiellt ifrån någon som säger att det har blivit försenat.

Medlem

Verkar ju sjukt bra. Måste spana vidare på detta!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Är det bara jag som tycker att det grafik och animationsmässigt ser fem år gammalt ut? Att skriva sin egen 3D-motor som de gjort den här gången (också) känns ju inte så lyckat om du inte har sjukt duktiga motorprogrammerare (vilket de aldrig verkat ha).

Vi får se, det kanske tar sig.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Det är helt klart otroligt fult.

Fast det betyder ju egentligen ingenting, det är ju inte den typ av spel som bygger på bra grafik.

Medlem

Detta kan verkligen bli något,
Älskade första spelet så detta blir kärlek!

Medlem
Skrivet av ibib:

Är det bara jag som tycker att det grafik och animationsmässigt ser fem år gammalt ut? Att skriva sin egen 3D-motor som de gjort den här gången (också) känns ju inte så lyckat om du inte har sjukt duktiga motorprogrammerare (vilket de aldrig verkat ha).

Vi får se, det kanske tar sig.

Han säger ju klart och tydligt i videon att de lärt sig av läxan från tvåan, nämligen inte att skriva 3D-motorn själva. Stronghold 3 använder sig mao av en 3D-motor från ett annat företag. Trinigy Vision Engine, är det svar jag får efter lagt ner 1min på google.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

Medlem

Det ser väl okay ut,, men jag saknar verkligen spelet Castles som jag hade till min gamla Amiga 500.
(hm,, tror jag kanske har det kvar om jag skulle leta i förrådet, nästan värt o kolla)

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det ser väl okay ut,, men jag saknar verkligen spelet Castles som jag hade till min gamla Amiga 500.
(hm,, tror jag kanske har det kvar om jag skulle leta i förrådet, nästan värt o kolla)

Fungerar disketterna fortfarande?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av ForrestFox:

Det ser väl okay ut,, men jag saknar verkligen spelet Castles som jag hade till min gamla Amiga 500.
(hm,, tror jag kanske har det kvar om jag skulle leta i förrådet, nästan värt o kolla)

Fungerar disketterna fortfarande?

Oklart, men förhoppningsvis.

Vi kollar vad Yngwie har att säga om saken:

Det verkar som om han gillar det med...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar