Might & Magic: Heroes VI

Robot
Might & Magic: Heroes VI

Ett strategispel med makt, magi och hjältar. Vi har sett det förut – och det är precis vad vi vill ha.

#new-world-computing, #ubisoft, #heroes-of-might-and-magic-v, #might-magic-heroes-vi-1, #black-hole-entertainment


Medlem
Might & Magic: Heroes VI

Låter lovande helt klart.

Det som intresserar mig är om detta spel är lika dåligt optimerat som tidigare Heroes. Att köra Extra Large eller Huge karta i Heroes 5 är än idag helt omöjligt eftersom datormotståndarna tar 5 minuter vardera att göra sina turns lategame. Att köra sin turn och sen gå iväg o göra annat i 20 minuter är inte något som mitt tålamod klarar av i mer än max en spelomgång.

Sen blire oftast bortglömt på datorn som det där spelet som är väldigt kul men som inte går att spela.

Medlem

Jag har spelat alldeles för mycket Heroes III i mina dagar.
Detta verkar följa samma spår och det gillar jag.
Ser fram emot mer information!


signatur

It's gonna be fun on the bun!

Medlem

Abominable: Svårt att säga, jag har en väldigt begränsad version av spelet. Men förhoppningsvis lägger de en del tid på optimering. Det är ju öststatsutvecklare, de brukar vara hyfsade på sådant :).

Medlem

Jag vill ha tillbaka dom riktiga Might & Magic spelen... Det görs alldeles för få rollspel med förstapersons vy nuförtiden och Bethesda tar för lång tid på sig att få ut sina.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Lite svagt att det bara finns 5 eller 6 raser (Factions) faktiskt. Och det härliga basbygget i tidigare spel ser man knappt i Heroes VI. :/

Men de släpper nog antagligen DLC paket eller expansion packs med nya factions, så som de gjorde med Heroes V.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Jag vill ha tillbaka dom riktiga Might & Magic spelen... Det görs alldeles för få rollspel med förstapersons vy nuförtiden och Bethesda tar för lång tid på sig att få ut sina.

Off Topic: Skyrim kommer säkerligen "spränga ditt sinne", om du ger det chansen.

On Topic: Det kommer detta spelet också göra.

Moderator | Testpilot

VARFÖR HETER DET MIGHT ANG MAGIC HEROES VI OCH INTE HEROES OF MIGHT AND MAGIC VI?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Därför att de vill standardisera spelnamnen, så att alla spel som har med Might & Magics spelvärld att göra heter Might & Magic först, därefter själva spelnamnet.

Medlem

Vad som behövs är en remake på Might and Magic 6


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

VARFÖR HETER DET MIGHT ANG MAGIC HEROES VI OCH INTE HEROES OF MIGHT AND MAGIC VI?

Why you hatin´? Spelar det någon roll?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av uberpwnage2.0:

VARFÖR HETER DET MIGHT ANG MAGIC HEROES VI OCH INTE HEROES OF MIGHT AND MAGIC VI?

Why you hatin´? Spelar det någon roll?

Klart det spelar roll. Ändrat på något som varit fast i folks huvuden sedan gud vet när.

Vad skulle du säga om Warcraft (säg att det kommer fler titlar i serien) börjar heta Craftwar, USCH!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Väldigt dålig förhandstitt, ni berättar verkligen långt ifrån allt ni borde berätta om, vi som spelat betan är medveten om detta.

Medlem

Till nästa recension hade jag gärna sett lite info om hur spelet ter sig för den som spelar det. Tex laddningstid, DRM och liknande jag inte kommer på just nu. I övrigt var det intressant läsning. Älskade Tribes of the East och hoppas denna uppföljare kan vara något..

Medlem
Skrivet av nanders:

Till nästa recension hade jag gärna sett lite info om hur spelet ter sig för den som spelar det. Tex laddningstid, DRM och liknande jag inte kommer på just nu. I övrigt var det intressant läsning. Älskade Tribes of the East och hoppas denna uppföljare kan vara något..

förhandstitt*


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Cane:

Väldigt dålig förhandstitt, ni berättar verkligen långt ifrån allt ni borde berätta om, vi som spelat betan är medveten om detta.

Jag tyckte du gav mig ett utförligt svar tidigare. Jag klistrar in det nedan.

Skrivet av Cane:
Skrivet av Tybalt:

Ni som är negativa samt har spelat tidigare spelen. Varför verkar detta vara så dåligt?

Funderar nämligen på ett köp, men jag kanske skall plocka upp ett av de äldre spelen?

Kan bara säga vad jag själv tycker suger med HoMM6 än så länge efter att spelat betan.

1. Ingen Town screen som i tidigare spel. Alltså du kan inte se din stad och hur den byggs upp när du bygger nu byggnader.

2. Du har 3 olika tiers av units nu, core, elite och champion. Problemet är att core är absolut överlägsna och det finns liten anledning att använda sig av champion. 10 champions klarar inte av en 150 stack utav core units ( tänk om t.ex. 150 peasents skulle döda 10 angels).

3. Du har en massa core units som kan heala OCH ressurecta vilket gör att striderna blir fruktansvärt utdragna och du förlorar sällan några units av att döda neutrals

4. Man levlar nu genom ett talent tree liknande system där du även lär dig alla magierna så det finns ingen mage tower att bygga. Detta leder till att du mer eller mindre alltid kör på samma skills då det finns en optimal build och du bestämmer precis vad du vill bli bättre på så det blir lätt repetivt.

5. Få factions, finns bara 5 factions och de har skurit ner på en hel del lore viktiga factions/units. Räkna inte med några Drakar eller Titans.

6. Möjlighet att teleportera mellan alla dina städer samt möjligheten att köpa alla dina units från samma stad vilket gör att det finns ingen anledning att ha mer än en hero och splittra upp dina units.

7. Möjligheten att konvertera en viss faction town till din egen alltså om du tar över en fiende nectro stad så kan du konvertera den till din egen faction t.ex. inferno

Finns mycket mer att klaga på men vart ett tag sen jag spelade betan så har glömt en del men hur som så i nu läget ser det ut att bli ett fruktansvärt dåligt HoMM spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Abominable, det verkar vara förbättrat ja. Beta 1 hade bara en Hotseat-karta, men jag har inte upplevt annat än sekundkorta "väntetider" på fiende-AI:n.

Ankh: Håller helt med. M&M6 är en riktigt klassiker! Men det kanske kan glädja dig att veta att en del av musikstyckena i Heroes VI kommer att vara remakes av låtar från bl.a. Might & Magic VI. När du befinner dig i snö kommer det till exempel att vara en remake på Free Haven-temat från Mandate of Heaven.

Mats: Du menar förstås "inspirerad av" Game of Thrones, inte "baserad på"


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Samma granna färgskala som vi gillar, och mycket mer...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har aldrig spelat sånt

Era
Medlem
Skrivet av Poncho:

Mats: Du menar förstås "inspirerad av" Game of Thrones, inte "baserad på"

Förhoppningsvis menar han "inspirerad av A Song of Ice and Fire-böckerna (där A Game of Thrones är den första boken).

Hoppas det blir mer likt 3:an än någon annan del.

Medlem

Längtar till release. Och andra, och sista, beta-fasen börjar ju om ett par dagar så man kan ju hoppa in där och försöka hjälpa till att göra spelet än bättre.

Inaktiv
Skrivet av abominable:

Låter lovande helt klart.

Det som intresserar mig är om detta spel är lika dåligt optimerat som tidigare Heroes. Att köra Extra Large eller Huge karta i Heroes 5 är än idag helt omöjligt eftersom datormotståndarna tar 5 minuter vardera att göra sina turns lategame. Att köra sin turn och sen gå iväg o göra annat i 20 minuter är inte något som mitt tålamod klarar av i mer än max en spelomgång.

Sen blire oftast bortglömt på datorn som det där spelet som är väldigt kul men som inte går att spela.

Jag har spelat lite av betan, och detta går oändligt mycket bättre än de tidigare heroes spelen.
Inga onödiga lagg eller långa väntettider.

Medlem

äh, när 3do slutade efter heroes 3 så vart allt bara skit. tråkigt men så sant.

Medlem

LÄNGTAR :D! Ska bli kul och spela detta några timmar på LAN eller mot polarna :).

Medlem
Skrivet av slarron:

LÄNGTAR :D! Ska bli kul och spela detta några timmar på LAN eller mot polarna :).

Går det att ställa in lag så att man kan spela 2vs2 t.ex.?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

hmmm var 5:an verkligen bra mottaget? vad jag minns så var det inte speciellt många som gillade det, ett okej spel men långt ifrån ett heroes 3 (som typ alla heroes spel). Själv tycker jag 5:an är ok men 3 & 4 bättre och av vad jag hört i heroes 6 är jag inte imponerad. Speciellt inte av att de lagt till halvkinesiska drakar (och tagit bort faktioner?).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:

hmmm var 5:an verkligen bra mottaget? vad jag minns så var det inte speciellt många som gillade det, ett okej spel men långt ifrån ett heroes 3 (som typ alla heroes spel). Själv tycker jag 5:an är ok men 3 & 4 bättre och av vad jag hört i heroes 6 är jag inte imponerad. Speciellt inte av att de lagt till halvkinesiska drakar (och tagit bort faktioner?).

5an var katastrof vid release. Det tog mer än 6månader innan man kunde spela online utan att spelet desyncade i mer än 95% av alla games.

Medlem

Hoppas den har samma djup och känsla som 3:an
Blir det ännu ett babby spel kan dom spela det själva.

OKEJ jag kollade precis på "trailern" som är sist i denna post och jag visste inte att de på riktigt ville ha "asiatiska" mobs :s respekt sjunker.... och de tagit bort academy? TITANS!!! respekt sjunker... om jag spelar detta är det inte jag som kommer betalt för det...


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Alla som klagar på det inte är som 3:an sluta skriv och kör 3:an istället och var tyst. Det här är Heroes VI eller har ni missat det.

Personligen ser jag väldigt mycket fram imot det här spelet och är nöjd att alla lag inte har drakar som bara är olika färger på och gör samma attacker i princip.

Academy kommer troligen i ett expansion och dom som klagar på att det är få factions så var det inte så många i Heroes 5 heller först utan kommer fler i expansions dock hoppas jag på kanske 2 nya factions i ett expansion istället för bara ett men det kan man kanske bara drömma om.

12
Skriv svar