Robot
Resistance 3

PS3:ans paradshooter når butik nästa månad. Vi har testat en tidig version och frågan är om vi kan – och vill – stå emot det annalkande kriget.

#resistance-3, #insomniac-games


Medlem
Resistance 3

Underbart att någon äntligen vågar satsa på att den gamla skolans FPS-system. Jag är riktigt trött på Regen health och möjligheten att bara få ha 1-2 vapen!

Och självklart så är det kära gamla Insomniac som levererar, en av mina absoluta favoritutvecklare

Inaktiv

Mest ointressanta titeln detta året. Bra artikel dock Mats

Medlem

Resistance är helt klart den sämsta skjutarserien jag någonsin spelat. Kanske gör trean åtminstone någonting rätt, alls.

Tycker också spelserien är helt fruktansvärd.

Medlem

Tyckte aldrig om ettan o tvåan, men videon jag just såg verkade bra mycket bättre än föregångarna!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Mjölkar dom det här fortfarande?

Flakmonkey

Ska bli skoj att lira trean och gillar att de gått tillbaka till att ha medpacks och finurliga vapen... Den stora massan gillar det nog inte, det gör ju det hela lite knepigare och mindre realistisk, men det gör ju bara deras beslut ännu härligare ^^

Medlem

1:an bra, 2:an sög. 3:an ????

Medlem
Skrivet av showerguy:

Mjölkar dom det här fortfarande?

Mjölkar?
Tror du blandar ihop en väl respekterad spelserie där många spelare fortfarande är aktiva i både FoM och R2 och tusentals väntar på R3, med Call of Duty serien (ett nytt varje år, med samma skit motor och ännu mer noob grejer).

När något mjölkas (i min ödmjuka åsikt) är när utvecklarna är slappa och gör minimalt med förändringar och lägger så lite kostnader som möjligt för att kunna sälja en produkt med ett fint yttre men med samma skit innanför skalet, varje år.

Resistance 1 släpptes 2006, 2:an 2008 och 3:an 2011.. det kallar jag inte att mjölka.

Mjölkar Dice/EA Battlefield som varumärke?
Battlefield 1942, 1943, Vietnam, Bad company 1, Battlefield 2, Bad company 2, Heroes, 2142, Euro forces, armed forces, Battlefield 3... osv osv...

Inte i mitt tycke, dem har haft variation, släppt olika serier inom Battlefield universumet, med jämna mellanrum, byggt nya motorer, släppt uppdaterade motorer osv osv...

Activision kan skita på sig... DEM mjölkar.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av showerguy:

Mjölkar dom det här fortfarande?

Mjölkar?
Tror du blandar ihop en väl respekterad spelserie där många spelare fortfarande är aktiva i både FoM och R2 och tusentals väntar på R3, med Call of Duty serien (ett nytt varje år, med samma skit motor och ännu mer noob grejer).

När något mjölkas (i min ödmjuka åsikt) är när utvecklarna är slappa och gör minimalt med förändringar och lägger så lite kostnader som möjligt för att kunna sälja en produkt med ett fint yttre men med samma skit innanför skalet, varje år.

Resistance 1 släpptes 2006, 2:an 2008 och 3:an 2011.. det kallar jag inte att mjölka.

Mjölkar Dice/EA Battlefield som varumärke?
Battlefield 1942, 1943, Vietnam, Bad company 1, Battlefield 2, Bad company 2, Heroes, 2142, Euro forces, armed forces, Battlefield 3... osv osv...

Inte i mitt tycke, dem har haft variation, släppt olika serier inom Battlefield universumet, med jämna mellanrum, byggt nya motorer, släppt uppdaterade motorer osv osv...

Activision kan skita på sig... DEM mjölkar.

+1


signatur

It's gonna be fun on the bun!

Medlem

1:an var mitt första ps3 spel, körde igenom det singleplayer och co-op med en polare. Singleplayer kändes mediokert men helt okej i co-op.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av showerguy:

Mjölkar dom det här fortfarande?

Mjölkar?
Tror du blandar ihop en väl respekterad spelserie där många spelare fortfarande är aktiva i både FoM och R2 och tusentals väntar på R3, med Call of Duty serien (ett nytt varje år, med samma skit motor och ännu mer noob grejer).

När något mjölkas (i min ödmjuka åsikt) är när utvecklarna är slappa och gör minimalt med förändringar och lägger så lite kostnader som möjligt för att kunna sälja en produkt med ett fint yttre men med samma skit innanför skalet, varje år.

Resistance 1 släpptes 2006, 2:an 2008 och 3:an 2011.. det kallar jag inte att mjölka.

Mjölkar Dice/EA Battlefield som varumärke?
Battlefield 1942, 1943, Vietnam, Bad company 1, Battlefield 2, Bad company 2, Heroes, 2142, Euro forces, armed forces, Battlefield 3... osv osv...

Inte i mitt tycke, dem har haft variation, släppt olika serier inom Battlefield universumet, med jämna mellanrum, byggt nya motorer, släppt uppdaterade motorer osv osv...

Activision kan skita på sig... DEM mjölkar.

Amen to that!

Medlem

Tyckte faktiskt att ettan var fruktansvärd, om än med en intressant backstory. Tvåan var lite bättre, och det här är ännu lite bättre än så. Fick faktiskt Half-Life 2-vibbar under båtresan (tredje nivån, typ). Fast det tog ett tag att vänja sig vid att min hälsa inte laddades upp...

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Tyckte faktiskt att ettan var fruktansvärd, om än med en intressant backstory. Tvåan var lite bättre, och det här är ännu lite bättre än så. Fick faktiskt Half-Life 2-vibbar under båtresan (tredje nivån, typ). Fast det tog ett tag att vänja sig vid att min hälsa inte laddades upp...

Det är alltid segt att vänja sig vid en icke regenererande hälsa i dagens spel då stort sätt alla spel idag använder det noobiga regeneration systemet. Spel blir bara lättare för varannat år känns det som :/


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av showerguy:

Mjölkar dom det här fortfarande?

Mjölkar?
Tror du blandar ihop en väl respekterad spelserie där många spelare fortfarande är aktiva i både FoM och R2 och tusentals väntar på R3, med Call of Duty serien (ett nytt varje år, med samma skit motor och ännu mer noob grejer).

När något mjölkas (i min ödmjuka åsikt) är när utvecklarna är slappa och gör minimalt med förändringar och lägger så lite kostnader som möjligt för att kunna sälja en produkt med ett fint yttre men med samma skit innanför skalet, varje år.

Resistance 1 släpptes 2006, 2:an 2008 och 3:an 2011.. det kallar jag inte att mjölka.

Mjölkar Dice/EA Battlefield som varumärke?
Battlefield 1942, 1943, Vietnam, Bad company 1, Battlefield 2, Bad company 2, Heroes, 2142, Euro forces, armed forces, Battlefield 3... osv osv...

Inte i mitt tycke, dem har haft variation, släppt olika serier inom Battlefield universumet, med jämna mellanrum, byggt nya motorer, släppt uppdaterade motorer osv osv...

Activision kan skita på sig... DEM mjölkar.

Du har rätt såklart. showerguy bara svamlar.

Jag spelade FoM för första gången för en månad sen. Det visade sig vara ett riktigt bra spel även om jag var skeptisk först. Satte sen i R2 och första intrycket är inte bra men så är det ofta. Gamespot skriver att det är bra och dom brukar ligga väldigt nära sanningen för jämnan. Jag ska ge det chansen, jag gillar ju konceptet på papper iallafall. R3 är givet, det låter som för en gång skull sen Formula One: Championship Edition så har man behållit det som var bra i föregångare och utvecklat i rätt riktning. Jag tror jag kommer älska Resistance 3. E3 trailern är fantastisk.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar