Id släpper Doom 3:s källkod i år

Medlem
Medlem
Skrivet av cederrix:
Skrivet av MFC:

IF DOOR_1 = OPEN THEN
ENEMY_1 = JUMP(OUT);
ELSEIF DOOR_2 = OPEN THEN
ENEMY_2 = JUMP(OUT);
ELSE
FINISH(GAME);
END IF;

Fy fan för att koda ett spel i Basic.

Ptja, det är ju typ så där du skriver LUA

Medlem

För mörkt? Det var ju just det som gjorde att spelet blev läskigt och bra!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag spelade igenom doom 3 co-op med mina tre syskon, det var riktigt kul! Ska ordna doom 3 till nästa LAN och spela igenom det med några polare.

Inaktiv
Skrivet av MFC:

IF DOOR_1 = OPEN THEN
ENEMY_1 = JUMP(OUT);
ELSEIF DOOR_2 = OPEN THEN
ENEMY_2 = JUMP(OUT);
ELSE
FINISH(GAME);
END IF;

Hahaha fan den bästa kommentaren på FZ detta år! xd

jkw
Medlem

Härligt. Då får OpenSource-scenen en ny grafikmotor att leka med istället för den gamla avdankade Quake III-motorn.

Medlem

När vi ändå är i ämnet: Trots flera guider får jag inte Doom3 att köra i 1920*1200 16:10. Hjälp!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Deathgasm:

Härligt. Då får OpenSource-scenen en ny grafikmotor att leka med istället för den gamla avdankade Quake II-motorn.

Fast Quake III-motorn har ju också varit släppt sedan många år tillbaka. Vill minnas att det har gjorts ett gäng open source-spel med den.

jkw
Medlem
Skrivet av Cedric:
Skrivet av Deathgasm:

Härligt. Då får OpenSource-scenen en ny grafikmotor att leka med istället för den gamla avdankade Quake II-motorn.

Fast Quake III-motorn har ju också varit släppt sedan många år tillbaka. Vill minnas att det har gjorts ett gäng open source-spel med den.

Missade ett "I", editerar min tråd, tack för påpekandet.

Medlem
Skrivet av Deathgasm:

Missade ett "I", editerar min tråd, tack för påpekandet.

Haha okej tänkte bara det kunde vara bra att nämna det ifall du hade missat

Medlem

Bästa open source Quake 3 Arena är nog Open Arena. Sedan kanske Cube 2. Och så klart: True Combat: Elite. Nu kan allt det här göras coolare. ^^

12
Skriv svar