Alice Madness Returns. *.ini (PhysX etc)

Medlem
Alice Madness Returns. *.ini (PhysX etc)

Hej!

Som många andra är jag riktigt förtjust i spelet. Ett av de bästa single player spelen jag sett på länge. Jag tänkte ge er lite tips för er som vill få lite mer krut i spelet.

Små trick för att få spelet att flyta lite bättre om du använder Nvidia och PhysX.
(Observera, ta kopia på orginal *.ini filerna innan du leker med dem. Jag tar inget ansvar för andras dumhet.)

Dessa inställningar kör jag med för tillfället. PhysX på medium. 1280x1024. på ett GTX 460 1GB.

Dessa filer hittar du och modifierar under:
\Documents\My Games\Alice Madness Returns\AliceGame\Config\

[info]AliceGame.ini[/info]

[Engine.WorldInfo]

MaxPhysicsSubsteps=5

För att beräkna färre fysikberäkningar per frame, minskade jag denna siffra till Unreal standard.
(Standard för UE3 = 5, standard för Alice = 10).

Nästa:

[info]AliceEngine.ini[/info]

[Engine.Engine]

PhysXGpuHeapSize=128
PhysXMeshCacheSize=16

För att öka grafikkortsminnets allokering för fysik (PhysX) ökade jag dessa till det dubbla.
Bör inte göras på grafikkort som har mindre än 1GB minne. (Standardallokering är 64/8.)

-----

Nästa sak med Alice Madness Returns är att spelet är begränsat till 30fps. Många PC spelare tycker att detta är aldeles för lågt. Om man vill höja, måste man stänga av V-Sync (fråga mig inte varför. Dock bör man behålla bSmoothFrameRate=TRUE , annars kan fps spikarna jäklas med kontroll och kameran riktigt rejält.)
Föjande "FPS tweaks" fungerar även aldeles utmärkt om du använder ATI.

*Edit: V-Sync behöver ej ändras till FALSE

[info]AliceEngine.ini[/info]

[Engine.Engine]

bSmoothFrameRate=TRUE
MinSmoothedFrameRate=25
MaxSmoothedFrameRate=60

[SystemSettings]

UseVsync=False

Dessa Max och Min framrates är bara förslag. Testa gärna lite olika, och berätta gärna vilka inställningar, upplösning och även vilket/vilka grafikkort du använder.

Nu går jag tillbaka till tweakandet, förr att se om det finns möjligheter till att förbättra surround ljudet. Just nu känns Alice M.R lite väl "Stereo" för min smak ^^

1
Skriv svar