Bethesda stämmer Minecraft-skaparna

Robot
Bethesda stämmer Minecraft-skaparna

Mojang Specifications slipar på kortspelet Scrolls. Detta namnval ogillas starkt av The Elder Scrolls-skaparnas juridiska ombud.

#nyhetstips, #mojang-specifications, #minecraft, #scrolls, #bethesda-softworks


Medlem
Bethesda stämmer Minecraft-skaparna

Säkert bara advokater som anser sig göra sitt jobb. Både Todd Howard och Notch verkar ju vara lika imponerade av varandra och repsektera det de gör: http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2011/06/14/not...

Medlem

Hör väll ändå hemma på pc?

anyway, det är ju uppenbart att "SCROLLS" kan förknippas med "THE ELDER SCROLLS" precis som det framgår i stämningsansökan, däremot borde de kanske ha kommit överens med 'Mojang AB' om ett eventuellt namnbyte elns. Detta kan knappast vara bra publicitet för Bethesda, alla Notch följeslagare är nog rätt inne på att såga Bethesda.

Medlem

Fjantigt, The Elders Scrolls må var deras varumärke men inte bara ordet scrolls.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ja jag fattar inte heller det, dom har ju knappast copyright på 1 ord som blizzard har diablo t ex...

Medlem

Så EA kan stämma Activision för att de använder of i Call of Duty. Medal of honor var ju före....

Medlem

Väldigt märkligt. Hade spelet byggt på Elder Scolls värld, då hade de haft grund. Men nu är det bara ett ord de anser sig äga, utan någon som helst anledning.

Medlem

Ofta någon skulle förväxla Scrolls med The Elder Scrolls. Långsökt värre.
Jag fick förresten tag på en tidig version av The Elder Scrolls: Skyrim, men jag verkar inte få det att funka. Kan någon berätta för mig varför det inte funkar?
http://i.imgur.com/d8EBh.jpg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Fasiken vad fjantigt, jag relaterar inte scrolls till bethesda alls, ett ord bara...
Om jag skulle skapa ett spel med "The ****" så får ingen annan ha ordet The i spelet :S

Medlem

Det är ZeniMax som sköter stämningen, inte Bethesda. ZeniMax äger Bethesda.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Ofta någon skulle förväxla Scrolls med The Elder Scrolls. Långsökt värre.
Jag fick förresten tag på en tidig version av The Elder Scrolls: Skyrim, men jag verkar inte få det att funka. Kan någon berätta för mig varför det inte funkar?
http://i.imgur.com/d8EBh.jpg

Din Xbox är inte påslagen.

Nej, det är fel sorts papper, det måste vara minst 120 gram för att det ska funka...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av FPS100:

Din Xbox är inte påslagen.

Se på fan! Brb troubleshooting.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jahapp, känns ju lite överdrivet

Medlem

Går det här igenom så blir det ännu en kapten picard i samlingen.

Medlem

Då skulle man väl ta och ta patent på "The game 2", så kan man stämma alla som gör ett "game", har "the" i titeln eller om de gör en uppföljarel.. byråkrati och amerikanska stämmiga muppar går till överdrift ibland.

Medlem

Vad fan är det för anledning att stämma?

Skrivet av Luciphear:

Vad fan är det för anledning att stämma?

Pengar självfallet, klart att de testar, ingen gör spel av välgörenhet det är väl uppenbart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det kommer sluta lika illa för Bethesda som det gjorde för Tim Landell och hans larv över Edge-namnet.

Medlem

detta är säkert en skum marknadskampanj som slutar med att notch och todd howard annonserar the 11.11.11 bundle

Medlem

Oj vad dålig publicitet detta är för Bethesda, vare sig det är ägarna Zenimax som stämmer eller ej. Kommer endast leda till att många kommer vara negativa mot Bethesda för att vara så fittiga att dom ska stämma över något sånt här löjligt, plus att dom går på en liten utvecklare. Ingen goodwill för detta företaget, kan nog möjligen leda till att ett par fler piratkopierar deras spel istället. Dom verkar inte bry sig om vilket rykte det ger dom.

Medlem

Bojkottar bethesda fr.o.m. nu då. Hoppas verkligen att deras "legal department" har agerat själv och blir avskedade.

Medlem

HAAH - snacka dålig publicitet! Kostar garanterat mer än vad de kan tänkas få in på att stämma...

Medlem
Skrivet av ingen aning:

detta är säkert en skum marknadskampanj som slutar med att notch och todd howard annonserar the 11.11.11 bundle

Japp, min tanke exakt

Medlem

Det är väl en Cease and Desist snarare än en stämning?

Medlem

Jantelagen verkar finnas inom spelindustrin också, patetiskt,

Medlem

Får Bethesda som de vill hittar jag lättare rätt när jag googlar på "scrolls".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det handlar inte om någon jantelag och jag är tveksam till att det skulle skada deras namn på något sett. "vanliga" människor som också köper Bethesda-spel varken följer denna typen av nyhet eller bryr sig.

Vad jag har förstått det som så ligger problematiken i USAs kassa patentlag.
När ett annat företag börjar "inkräkta" på någon annans patent så är företaget som äger patenten tvungen att stämma för att inte riskera att förlora sin patent.

Det är fjantigt, men det är deras patentlag som är fjantigt.

Medlem

Lol, som bethesda har copyright på ordet Scrolls I framtiden kan man inte heta någonting då
Edit: Undra om Notch kommer köpa Skyrim nu

Medlem

"Pappersrullar" eller "Gamla Pappersrullar". Det är en märkbar skillnad.

123
Skriv svar