Storartade säljsiffror för Black Ops och MW2

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag kan lätt förstå varför man föredrar Battlefield-serien. Det är ett lägre tempo, mer casual och de större ytorna om man jämför med CoD. Men jag vet vilken jag föredrar, och det är CoD.

Öh va? O_O Du måste ha skrivit fel ^^ CoD är bra mycket mer casual än BF. Kulorna går spikrakt, du kan campa exakt vart du vill för skyddet går aldrig sönder, levelingen går snabbt, deathstreaks/killstreaks, regenerande hälsa osv osv....

Spelar man på en server där det finns sniper limit så är det inget fel på tempot heller. Spelade några Rush maps precis och det är ju action konstant. Men visst, generellt så är det väl lite segare tempo.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Kommer aldrig förstå varför folk blir så förbannade och skriker om bojkott och hetsar upp sig över att ett företag gör spel de inte gillar... även att de som inte gillar spelen alltid måste ge sig in i alla trådar och säga just att de minsann är så mogna och vettiga att de såklart väljer nåt annat.

Om ett företag gör spel du inte gillar, spela inte skiten då, inte svårare än så?
Köpt ett COD-spel i mitt liv, Black Ops, spelat kanske 20 timmar, var småkul... kommer inte köpa nästa, men har inget behov av att skrika ut det till allt och alla bara för att verka cool och annorlunda eftersom man väljer nåt annat än det som är mainstream.

Låt pengarna tala istället. Gillar du nåt annat spel, köp det istället. Activision kommer pumpa ut COD-spel så länge de är de bäst säljande spelen i världen. Gnäll hur mycket ni vill, det hjälper inte så länge de slår försäljningsrekord.

Väl talat. Lägg energi på att spela de spelen som just Du tycker om istället!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Det är ju den här eviga saken att folk måste rättfärdiga just sitt köp. Den klassiska Xbox vs Playstation, Mac vs Pc osv. Fan köp det Du gillar och känn dig nöjd, eller är folk så jävla osäkra att de inte kan stå för att de gillar en produkt? Blir så enformigt att läsa kommentarer som hela tiden säger Produkt X suger, Produkt Y är bättre (för den har jag köpt).


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Palanor:
Skrivet av StrongBad:

Jag kan lätt förstå varför man föredrar Battlefield-serien. Det är ett lägre tempo, mer casual och de större ytorna om man jämför med CoD. Men jag vet vilken jag föredrar, och det är CoD.

Öh va? O_O Du måste ha skrivit fel ^^ CoD är bra mycket mer casual än BF. Kulorna går spikrakt, du kan campa exakt vart du vill för skyddet går aldrig sönder, levelingen går snabbt, deathstreaks/killstreaks, regenerande hälsa osv osv....

Spelar man på en server där det finns sniper limit så är det inget fel på tempot heller. Spelade några Rush maps precis och det är ju action konstant. Men visst, generellt så är det väl lite segare tempo.

Du bevisade just min poäng utan att du vet om det. Om man måste sätta regler på ett Battlefield-spel för att öka tempot så är grundspelets tempo högt nog (om det nu är det man är ute efter).

Sen tror jag inte riktigt du och jag pratar om samma sak. Du pratar om camping, det är inte samma sak som att det spel är mer eller mindre casual. Camping är inte casual, speciellt inte i CoD, det krävs att man är på sin vakt hela tiden. Tempo handlar om hur mycket du måste röra dig och hur många millisekunder det maximalt måste ta innen du måste reagera på en given situation. Jag vet väldigt många som inte klarar av att spela CoD för att tempot är för högt och de hinner aldrig tänka igenom de taktiska besluten som krävs. Men det betyder inte att de är mindre bra spelare, det handlar bara om att de föredrar en annan sorts spel, kanske till och med Battlefield.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Dum som man var så köpte man black ops, det var spiken i kistan. Aldrig mer ett Cod spel, samma skit år ut och år in.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Palanor:
Skrivet av StrongBad:

Jag kan lätt förstå varför man föredrar Battlefield-serien. Det är ett lägre tempo, mer casual och de större ytorna om man jämför med CoD. Men jag vet vilken jag föredrar, och det är CoD.

Öh va? O_O Du måste ha skrivit fel ^^ CoD är bra mycket mer casual än BF. Kulorna går spikrakt, du kan campa exakt vart du vill för skyddet går aldrig sönder, levelingen går snabbt, deathstreaks/killstreaks, regenerande hälsa osv osv....

Spelar man på en server där det finns sniper limit så är det inget fel på tempot heller. Spelade några Rush maps precis och det är ju action konstant. Men visst, generellt så är det väl lite segare tempo.

Du bevisade just min poäng utan att du vet om det. Om man måste sätta regler på ett Battlefield-spel för att öka tempot så är grundspelets tempo högt nog (om det nu är det man är ute efter).

Sen tror jag inte riktigt du och jag pratar om samma sak. Du pratar om camping, det är inte samma sak som att det spel är mer eller mindre casual. Camping är inte casual, speciellt inte i CoD, det krävs att man är på sin vakt hela tiden. Tempo handlar om hur mycket du måste röra dig och hur många millisekunder det maximalt måste ta innen du måste reagera på en given situation. Jag vet väldigt många som inte klarar av att spela CoD för att tempot är för högt och de hinner aldrig tänka igenom de taktiska besluten som krävs. Men det betyder inte att de är mindre bra spelare, det handlar bara om att de föredrar en annan sorts spel, kanske till och med Battlefield.

Det jag menade med camping var att CoD är mer förlåtande än BF. Du hakar upp dig en hel del på tempot också. Du påstod att BF var mer casual än CoD, vilket jag verkligen inte förstår >_>. Tro mig, jag försöker förstå men kan tyvärr inte se det. Jag har ändå 660 timmar spelade i MW2, prestige 10 lvl 70. Har spelat MW2 mer än BFBC2 faktiskt nu när jag tänker efter... >_>


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Bääh, bäääääääh!

http://farm3.static.flickr.com/2036/2171723239_42da7a2468.jpg

Ingen är väl förvånad över att de säljer bra; men som alla vet är höga (eller låga) försäljningssiffror inte nödvändigtvis ett resultat av en bra produkt.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av PingviN:

Ingen är väl förvånad över att de säljer bra; men som alla vet är höga (eller låga) försäljningssiffror inte nödvändigtvis ett resultat av en bra produkt.

Om det nu inte är Battlefield, då är det "rättvist".


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av StrongBad:

Jag kan lätt förstå varför man föredrar Battlefield-serien. Det är ett lägre tempo, mer casual och de större ytorna om man jämför med CoD. Men jag vet vilken jag föredrar, och det är CoD.

BF är ju verkligen inte mer casual du behöver bara kolla på försäljningssiffrorna för att se det. För du tror väl inte att alla 25 miljoner som har köpt Black Ops är hardcorespelare max 3-4 miljoner kanske.
COD serien är väldigt populär hos casualspelarna som bara vill in och spela några minuter ibland.

Medlem
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Kogster:
Skrivet av showerguy:

Jag säger ju att Modern Warfare 3 kommer att slå Battlefield 3 i försäljningssiffror. Folk gillart!

Folk gillar BC2 och snart BF3 också. CoD är springa runt och skjuta. (som quake spelen)

Min CoDfag till kompis blev igår kär i BC när han stog i närheten av två abraham tanks och det bara regnade debree från byggnaderna som nyss varit runt omkring samtidigt som fiendens helikopter skjöt som en galning i området. Han sa det var sånt som CoD saknade. BattleField är ett slagfält CoD är ett litet springa runt och skjuta spel.

Det är precis det som jag gillar med BC, men sen SUGER SKADEMODELLEN SÅ JÄVLA FETT. Inte ens Hardcoremode är roligt....

Vafan snackar du om? visst vissa hs dödar inte men har det slagit dig att hjälm funkar? Jag och en kompis har just spenderat hela dan spelandes BC2 och skype:at. satan vad mycket mer teamplay det är i det.

Jag har haft grymt kul med "COD: Black Ops.", speciellt MP har varit underhållande med fuskiga typer som man ändå kan göra "kaos" på. BF har sin charm, men varför jämföra ständigt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av PingviN:

Ingen är väl förvånad över att de säljer bra; men som alla vet är höga (eller låga) försäljningssiffror inte nödvändigtvis ett resultat av en bra produkt.

Om det nu inte är Battlefield, då är det "rättvist".

...nej? Folk som känner ett behov av att motargumentera utan argument behöver inte bemöda sig.

Det är "rättvist" när spelet är bra, inte när hype och tidigare titlar gör jobbet.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem
Skrivet av Kogster:
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Kogster:
Skrivet av showerguy:

Jag säger ju att Modern Warfare 3 kommer att slå Battlefield 3 i försäljningssiffror. Folk gillart!

Folk gillar BC2 och snart BF3 också. CoD är springa runt och skjuta. (som quake spelen)

Min CoDfag till kompis blev igår kär i BC när han stog i närheten av två abraham tanks och det bara regnade debree från byggnaderna som nyss varit runt omkring samtidigt som fiendens helikopter skjöt som en galning i området. Han sa det var sånt som CoD saknade. BattleField är ett slagfält CoD är ett litet springa runt och skjuta spel.

Det är precis det som jag gillar med BC, men sen SUGER SKADEMODELLEN SÅ JÄVLA FETT. Inte ens Hardcoremode är roligt....

Vafan snackar du om? visst vissa hs dödar inte men har det slagit dig att hjälm funkar? Jag och en kompis har just spenderat hela dan spelandes BC2 och skype:at. satan vad mycket mer teamplay det är i det.

Sen när skyddar hjälmar mot skott? Haha, sätt en hjälm på huvudet och skjut så får du se

Medlem

Jaha ja, hjälm stoppar kulor och det ena spelet är bra och det andra suger. Asch, jag spelar bägge två och ser vilket jag spelar mest efter ett tag.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Om dem kunde omsätta sina stora inkomster till att utveckla något nytt helt nytt spelkoncept.
Men så länge fjortisar med dålig smak köper detta kommer dom kunna släppa samma piss med en annat namn och förpackning varje jävla år.

Medlem

Förvånar mig inte att Blops sålde bättre än mw2, då blops _är_ ett bättre spel. Samtidigt är det skrämmande att läsa detta. Vilka enorma intäkter de gör genom sitt vidriga j****** mjölkande. Activision är hemska, Blizzard var mycket bättre innan de vart uppköpta.

Medlem
Skrivet av Ziraz:
Skrivet av Kogster:
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Kogster:
Skrivet av showerguy:

Jag säger ju att Modern Warfare 3 kommer att slå Battlefield 3 i försäljningssiffror. Folk gillart!

Folk gillar BC2 och snart BF3 också. CoD är springa runt och skjuta. (som quake spelen)

Min CoDfag till kompis blev igår kär i BC när han stog i närheten av två abraham tanks och det bara regnade debree från byggnaderna som nyss varit runt omkring samtidigt som fiendens helikopter skjöt som en galning i området. Han sa det var sånt som CoD saknade. BattleField är ett slagfält CoD är ett litet springa runt och skjuta spel.

Det är precis det som jag gillar med BC, men sen SUGER SKADEMODELLEN SÅ JÄVLA FETT. Inte ens Hardcoremode är roligt....

Vafan snackar du om? visst vissa hs dödar inte men har det slagit dig att hjälm funkar? Jag och en kompis har just spenderat hela dan spelandes BC2 och skype:at. satan vad mycket mer teamplay det är i det.

Sen när skyddar hjälmar mot skott? Haha, sätt en hjälm på huvudet och skjut så får du se

inte alla skott kanske men du vet det hände rätt ofta att vietnameser efter att ha blivit skjutna i ryggen med en M16 vänt sig om och skjutit tillbaka. Alla vapen slår inte så hårt...

Inaktiv

Kan verkligen inte förstå varför folk gladeligen årligen kastar pengar över Activision. :/

Medlem

Tycker det är skoj att det går bra för Call of Duty. Det första och andra spelet är kanon. Det första Modern Warfare spelet var helt ok också. Men sen verkar det som dom insåg hur bra det gick så dom började göra en massa spel med samma motor. Inge fel med det sålänge man är en person som fattar vilket tillfälle dom utnyttjar :), köp inte spelen helt enkelt. Jag tycker det var starkt gjort att göra ett spel som Black Ops, att gå en annan väg när modern warfare 2 gick så bra. Självklart sket det sig och som plåster på såren så gör dom ett nytt MW3 med ännu grymmare moderna vapen :D. Så fjäskigt men varför inte. Men det blir tufft för dom att göra ett till spel efter detta!

Medlem

25 miljoner... jävlar

Medlem
Skrivet av nils45:

Tycker det är skoj att det går bra för Call of Duty. Det första och andra spelet är kanon. Det första Modern Warfare spelet var helt ok också. Men sen verkar det som dom insåg hur bra det gick så dom började göra en massa spel med samma motor. Inge fel med det sålänge man är en person som fattar vilket tillfälle dom utnyttjar :), köp inte spelen helt enkelt. Jag tycker det var starkt gjort att göra ett spel som Black Ops, att gå en annan väg när modern warfare 2 gick så bra. Självklart sket det sig och som plåster på såren så gör dom ett nytt MW3 med ännu grymmare moderna vapen :D. Så fjäskigt men varför inte. Men det blir tufft för dom att göra ett till spel efter detta!

sket det sig? på vilket sätt?

Du kanske inte har läst nyheten, men Black Ops var mycket mer framgångsrikt än Mw2/Mw1 - sedan vad du tyckte om spelet är en helt annan sak.

Medlem
Skrivet av nils45:

Tycker det är skoj att det går bra för Call of Duty. Det första och andra spelet är kanon. Det första Modern Warfare spelet var helt ok också. Men sen verkar det som dom insåg hur bra det gick så dom började göra en massa spel med samma motor. Inge fel med det sålänge man är en person som fattar vilket tillfälle dom utnyttjar :), köp inte spelen helt enkelt. Jag tycker det var starkt gjort att göra ett spel som Black Ops, att gå en annan väg när modern warfare 2 gick så bra. Självklart sket det sig och som plåster på såren så gör dom ett nytt MW3 med ännu grymmare moderna vapen :D. Så fjäskigt men varför inte. Men det blir tufft för dom att göra ett till spel efter detta!

Tittar efter vettiga priser på Black Ops för att det har i alla fall inte sågats för kort SP. Alla MW har blivit sågade för just detta.

Så beroende på om man pratar online eller SP så kan val bli olika.

Medlem

Kvalite är per definition(ISO 9000:2000, tagen ifrån "Kvalite från behov till användning") en produkts möjlighet att uppfylla användarens krav så ja hur mycket fissförnäma smakpoliser utan förståelse för produktutveckling än inte tycker om det så har CoD serien "kvalite" i sig. Annars hade den faktiskt inte sålt(jo jag vet att ni blir jätteledsna nu men en produkts försäljningssiffror är ett bevis på dess kvalite, skit säljer inte så är det bara). Sen att man drar på med gamla hederliga självförhärligandet(bara "kidsen" och sheepen som kör CoD och jag är såååå mycket bättre för jag spelar X* istället) gör det ju inte bättre.

Visst det finns ett aspekt i kvalitetsutveckling att man ska förse "framtida behov" men även här så är detta inte nåt problem. Bara att se tillbaka till MW1 och Crysis då det var istortsett samma diskussion(MW1 hade en gammal motor osv.). Bara att se hur det gick. MW1 blev skitstort och Crysis blev en förhärligad Benchmark.

Sen att man inte tycker om BF3/CoD/CS/whatever är ju en annan historia(personligen inte stormförtjust i CS till.ex) men det är ens personliga smak och hur mycket hybris man än har så är ens personliga smak inte det som bestämmer om nåt är bra eller dåligt.

Personligen så blir det nog både BF3(får se efter öppna betan) och MW3 man köper. Även om båda suger så har man iaf nåt att göra tills The Old Republic/Diablo 3/nåt annat kommer.

Oh ja och innan nån försöker sig på gamla hederliga "men backstreet boys sålde mer än X så därför måste de ha hög kvalite" så ja. De hade kvalite i det sättet att de kunde förse slutanvändaren(iaf flera slutanvändare) med det de ville ha. Tillgång och efterfrågan liksom. Produktutveckling 101 people!. Sen som sagt tidigare att man kanske inte tillhör just den stora gruppen slutanvändare som denna produkten är skapad för är ju en annan historia.

* lite av ironin här är ju att X troligtvis har sämre försäljningssiffor pågrund av.....*drum roll please* sämre kvalite i dess egenskap av att förse slutanvändarens behov

Medlem

Jag kan inte förstå hur försäljningssiffrorna kan öka när skepticismen ökar.
Men det är väl i takt med att allt fler köper konsoll och den breda massan går rakt i fällan ...

Medlem

Jag väntar på det helt automatiserade MW där man kan luta sig tillbaks och njuta av en lång 30 minuters killstreak med tillhörande virtuella guldstjärnor och achievements. Dessa belöningar bör automatiskt postas på diverse forum samt med e-post med screenshots så jag kan skryta utan att manuellt göra någonting. Detta får gärna pågå i bakgrunden så jag kan göra någonting annat på min konsol. Möjligen kan jag tänka mig ett quick time event för att installera spelet eller avbryta ovan nämnda process. > ; - )


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag väntar på det helt automatiserade MW där man kan luta sig tillbaks och njuta av en lång 30 minuters killstreak med tillhörande virtuella guldstjärnor och achievements. Dessa belöningar bör automatiskt postas på diverse forum samt med e-post med screenshots så jag kan skryta utan att manuellt göra någonting. Detta får gärna pågå i bakgrunden så jag kan göra någonting annat på min konsol. Möjligen kan jag tänka mig ett quick time event för att installera spelet eller avbryta ovan nämnda process. > ; - )

Du glömde bort, att varje kill/streak/achievement/whatever som du automatiskt får skall uppladdas på facebook.

Medlem
Skrivet av Palanor:
Skrivet av TexN:

Hoppas många bojkottar mw3 så activision börjar tänka om
Samma spel år efter år är lite halvsegt :/

QFT

<rage>
Kommer aldrig mer stödja activision, såvida de inte tänker om helt och hållet.

Stackars ni stollar som köper MW3, ni kommer ju få exakt samma spel som förra året med andra skins och lite tweaks till perk systemet och ni måste pröjsa 150kr för några extra maps när det oundvikligen kommer. Överpris om något. Men men, ni gör som ni vill (ni som tänkt köpa det) givetvis. Själv ska mina pengar gå till EA/DICE i år.

Disclaimer: Har MW2 på Steam, 660hours played, inga DLC köpta. Det var det senaste och sista jag köpte av Activision. -_-
</rage>

Du glömde nämna att banorna i DLC paketen kommer vara banor från mw2.

Medlem

Jag tror nog kanske att MW 3 kommer att sälja mera spel än Battlefield 3 men BF 3 ser bättre ut. Det dåliga med MW 3 är att dom har typ samma system som i MW 2 det är dåligt. nya vapen, 20 olika banor i MP, nya killstreaks etc. jag får se om jag köper MW 3 eller BF 3 eller kanske båda 2 spelen

12
Skriv svar