Return to Castle Wolfenstein

Robot
Return to Castle Wolfenstein

2001 återvände vi till slottet Wolfenstein och vägen dit kantades av fasansfulla varelser. Men återkomsten visade sig vara en riktig juvel. Vi retrorecenserar Return to Castle Wolfenstein.

#id-software, #wolfenstein-3d, #alien-breed, #quake, #return-to-castle-wolfenstein, #quake-iii-arena, #unreal-tournament, #splash-damage, #wolfenstein-enemy-territory


Medlem
Return to Castle Wolfenstein

Enemy Territory var kul!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Det tog ett tag innan jag besegrade sista bossen på RTCW...

Medlem

haha så jäkla bra, jag belv så jädrans rädd av alla monster i början när jag spelade första gången haha i cryptan eller vad det var.

Medlem

Ja helsiken vad man har spelet RTCW och framför allt ET! Den multiplayern är guld!

Medlem

Spelet hade bra grafik för sin tid


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Jag pallade aldrig mer än första banan i sp, men har kört mycket mp. Det var riktigt skoj, även public.

Medlem

NOSTALGI!

Minns att eldkastarn var revolutionerande och den var riktigt snyggt gjord! Aaaaaaah..... Nostalgi!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fick med detta spel b.la när jag köpte QuakeCon Pack 2011 på steam häromdagen.
Bästa spelköpet jag gjort på flera år! <3

Medlem

Ett av de bästa spel som gjorts enligt mig! Fantastisk single player med härliga miljöer och sjukt grym musik.

Medlem

Kom inte det här till Xbox också? Jag är iaf säker på att jag kört det på Xbox

Medlem

Ett av de bästa multiplayerspelen någonsin, rtcw och ET var helt underbart bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

lugnt ett utav de bästa multiplayer-liren någonsin!

Medlem

Herregud, 10 år. Känns inte som det var så länge sen faktiskt.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Inaktiv

oooh rtcw.
jag har aldrig någonsin har haft ett sådan tokflin som första gången när jag petade på avtryckaren till minigeväret( på sann urtöntig syndicate wars-svenska )

Medlem

Verkligen oerhört roligt multiplayer i detta vill jag minnas. Normandie var nog en favorit på de gamla LANen.

Medlem

Jag var en av de som missade... eller rättare sagt inte fastnade för dessa spel. Jag kommer inte ihåg vad jag spelade istället. Kanske OFP eller UT99? Jag testade gratisversionen men det var såpass mycket senare att det kändes daterat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

RTCW var tillsammans med Halo och Operation Flashpoint mina kronjuveler i FPS genren när jag växte upp. RTCW var skitsnyggt, läskigt, actionfyllt och hade en lång single player kampanj. Tyvärr så klantade sig butiken jag köpte spelet ifrån och skickade ingen manual i lådan så jag fick aldrig en cd-key, så var tvungen att använda en falsk cd-nyckel så jag gick helt och hållet miste om multiplayern :/
Jag tycker spelet håller minst lika bra även idag, har installerat spelet ett dussintals gånger och spelat kampanjen under de 10 år som passerat, det kan jag inte säga om de flesta spel Det är riktigt synd att uppföljaren var sånt jäkla konsolskräp så det inte ens är värdigt namnet Wolfenstein!!

Off topic: Vad hände med veckans fredagsquiz FZ?


signatur

Game long and prosper

Skrivet av AshTray:

Herregud, 10 år. Känns inte som det var så länge sen faktiskt.

Herregud bara 10 år trodde mer på 13-14 hehe känns som det var lääänge sen


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Så jävla bäst!

Medlem

Beach var den karta som fanns i demot.... har en del sköna minnen av att sitta i "murderhole" med eldkastare och vänta på att allierade noobs kom springande runt hörnet.... lika kul var det att som allierad droppa ur ventilationstrumman med Panzerfaust , mmmm gib-fest! "Hilfe! Meeeedic!"

Medlem

Spelade igenom RTCW för någon månad sedan igen, blivit någon sjuk tradition för mig att köra igenom gamla spel varje år, Doom, Quake och Jedi Knight-spelen och mycket mer därtill.
XIII är en klar favorit med.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Funkar detta på windows 7?

Medlem

Eldkastaren borde jag ha nämnt, den var ju underbar!

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Funkar detta på windows 7?

Yes, för min del iaf.

Medlem

Ah, wolfenstein, a.k.a judenstein (kommer väll få bann för detta, men seriöst; sparka sönder tavlor på Hitler och få guldtackor, sabba hakkors och stjäl skatterna i slottet etc, samla guldpåsar m.m... någon som ser ironin? )

ont; spelet var bra, både i singleplayer och multiplayer. Min fz bild är dedikerad till detta spel <3

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Funkar detta på windows 7?

Jag har hittills inte stött på ett enda spel som inte funkar i W7 för mig.
RtcW fungerar utmärkt.

Medlem

Jag vill ha ett Wolfenstein utan en massa vidskepligt trams. Smyga runt i Örnnästet och nita nassar räcker gott för att jag ska bli glad.


signatur
Medlem

Eldkastaren var nog det snyggaste man hade sett i ett spel på väldigt länge när det kom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Drygt, skrev ett lååång inlägg, tryckte på "posta snabbsvar" så får jag ett fint meddelande från FZ att jag inte skrivit något... Sedan testar jag skicka ett tomt meddelande och det går kanon. -_-

12
Skriv svar