SC2 vägrar fungera

Medlem
SC2 vägrar fungera

jag köpte SC2 dagen efter det släpptes och körde de ganska så mycket till och från, men sen har jag bara inte spelat det på ett par månader.
Så jag startade upp det, kom till Updater och den började ladda ner massor av patchar.

på en viss punkt så får jag ett error meddelande:

Blizzard Updater was unable to read the file "Assets\StoryModeProps\Terran\SM_CharBattlezoneFlag\SM_CharBattlezoneFlag.m3". This error may be caused by problems with the media or drive at D:\--for example, a scratched or dirty CD-ROM/DVD-ROM, hard drive corruption, or a networking problem while downloading the update. (The error code was 5.) If this problem persists, you may be able to solve it by uninstalling and then reinstalling the game. If you are unable to correct this problem, please contact Blizzard Technical Support. (ReadJob::Execute)

som ser ut sådär jag försöker ett par gånger men det funkar inte, samma sak händer.
så ett par dagar senare så försöker jag igen flera gånger men det funkar fortfarande inte.

så jag avinstallerar spelet och installerar det igen.
då går allting bra ända tills jag kommer till uppdateraren.
Då blir min skärm blå och jag får ett till synes väldigt allvarligt meddelande där det står att jag nånting har gått fel och att datorn ska startas om och nåt om hårdisk och hårdvara m.m.

så den startar om jag loggar in och allt funkar normalt förutom att min Facebook va konstig i milda ordalag ( ) men sen fungerar den normalt då så försöker jag en gång till men det funkar inte.
då började jag läsa vad som faktiskt stod på error meddelandet och ser det där med smutsig skiva, så jag tar en mikrofiber duk och rengör den försiktigt och noggrant även fast den inte var så jättesmutsig och inte hade någon repa.

sen försöker jag igen ett par gånger men det fungerar ändå inte, vad ska jag göra?
någon som har svar?
skulle uppskatta hjälp

EDIT: vet ej varför det blev en ledsen smiley i error meddelandet men jag tror inte att det var meningen att det skulle vara det.

Inaktiv

Hade samma problem med installation av World of Warcraft för 2 år sedan. Kommer faktiskt inte ihåg hur jag löste det. Men testa att skippa skivan och ladda ner clienten från battle net. Annars så kan du testa med att starta som administratör.

Du kan även göra en ticket till blizzard så kan dom kanske hjälpa dig mera. Dom kan eventuellt skicka dig en fix fil eller nått.

En länk som kan hjälpa dig på traven : http://us.blizzard.com/support/article.xml?locale=en_US&artic...

Hoppas att det löser sig.

Medlem

tack så mycket nu har jag oxå testat nåt program som poppade upp efter att jag fick det senaste "det funkar inte" meddelandet som heter Starcraft2 repair eller något,
jag lät den försöka reparera den men det funkade inte utan jag fick meddelandet att jag ska installera om det för att kunna spela vilket jag redan har gjort,
men det funkade tydligen inte...
men tack för hjälpen iallafall

Medlem

Jag hade problem med mitt SC2 i våras, spelet crasha och jag fick error meddelande vart 20 minut typ. Jag uppdatera mina drivrutiner och windows sen funka det, vet inte om det kan hjälpa i detta fallet.

Medlem
Skrivet av SiMaCool:

EDIT: vet ej varför det blev en ledsen smiley i error meddelandet men jag tror inte att det var meningen att det skulle vara det.

: \ blir en :\

När du skriver D : \ blir det D:\

Förstår du?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tybalt jag var ju helt seriös oxå....
Skulle bara förklara att det inte var jag som skrev den.

WaXsMoKe, jag skickade ett email till deras support där och fick svaret att det antagligen var fel på min hårddisk men har ej tillgång till datorn just nu men vi får se hur det löser sig.

Medlem

Okej, hoppas det löser sig.

1
Skriv svar