Göteborg... en andra chans

Medlem
Göteborg... en andra chans

En andra eller tredje eller fjärde. Kan inte hålla reda på hur många gånger jag har försökt köra i den staden, för att gång på gång bli förbannad över hur jävla svårt det är! Bara att ta sig till Liseberg ställer krav i likhet med dem en stridspilot har inför ett uppdrag över fiendeland.

Ni förstår min stress över att hitta rätt och kanske framförallt komma i tid till dagens bröllop?!
För att inte vara helt ihjälstressad och irriterad när jag kom fram bestämde jag mig för att åka upp ett dygn i förväg. Jag behövde vänja mig vid fisklukten, tunnelbana (ursäkta, spårvagnar) och den tråkiga göteborgshumorn. Skämt åtsido... jag gjorde nog helt rätt som tog lite extra tid. Jag hann spendera en mycket trevlig kväll med min bror och jag såg en sida av Göteborg som jag inte sett tidigare. En mysig, grön stad med massor av trevliga uteserveringar och vatten överallt nästan som Stockholm.

Vädret var kanske inte på vår sida, och det är tydligen lite av ett signum för Göteborg, det ska regna minst en gång om dagen! Sanning eller myt, jag hann uppleva flera rejäla regnskurar bara under det dygnet jag var där och på så vis cementerades min fördom om regniga Göteborg.

Dagen såg ut att bli blöt, åtminstone regnade det till en början, men då jag begav mig mot Lilla Bommen för avfärd med brudföljet ut till Nya Älvsborgs fästning så sken solen igenom molntäcket och det var behagligt varmt. Havet och båtarna gav en skön känsla av ledighet, skärgård och sommarmys.

Bröllopet gick utan några större missöden och brudparet vigdes i en pytteliten kyrka i en vacker miljö.

Nu ska brudgummen (själv fotograf) redigera bilderna och jag kommer kunna redigera några för egen del. Skönt att inte behöva redigera en massa bröllopsbilder, men konstig känsla att lämna ifrån sig något halvgjort. Vi får se hur det blir i slutänden.

Nu är det dags att sova och jag ska erkänna att vädret är minsann lika dåligt i Malmö som det var i Göteborg, regn regn regn...

#blogg

Göteborg... en andra chans

Haha, det regnar just nu när jag läste det här...

Medlem
1
Skriv svar