Hälp med val av dator!

Medlem
Hälp med val av dator!

Tjena!
Efter några års spelande på konsol p.g.a. brist på en vettig speldator har jag nu ekonomin att köpa en hyfsad burk. Problemet att jag är totalt ointresserad av datorer och kan ingenting om det. Så bygga en egen är inget alternativ. Jag har spanat in :
http://www.inet.se/artikel/1517090/taurus-experienced-gamer-g...

som enligt mig verkar rätt okej. Så min fråga till er är, är denna dator prisvärd? Kommer jag kunna lira typ bf3 och liknande prestandakrävande spel (måste inte klara allt på det högsta) på denna dator? Eller bör jag köpa via något annat företag? Eventuellt köpa egna komponenter men där affären kan bygga ihop den åt mig? Om ni har några åsikter eller tips hör gärna av er!

Tack på förhand!

Medlem

Ser riktingt bra ut! Går alltid att hitta ngt billigare men efter att jag själv nu kollade runt så verkar den hålla för priset

Medlem

Man kan ju få ihop liknande konfiguration med samma CPU och grafikkort för mindre pengar helt klart med lite andra val av resten av systemet.. Men den där dator i mitt tycke är perfekt som gaming burk just nu. Grafikkortet är dock 1 generation gammal just nu men presterar riktigt bra fortfarande och är populärt bland datorbyggare fortfarande. Sedan är det tämligen enkelt att byta ut grafikkortet när man börjar se att spelen är tungdrivna.
Skönt att få med Windows 7 Premium i 64-bitarsversion och allt.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Okej, låter ju nice Tack så mycket för svaren!

1
Skriv svar