Vad tycker ni om Origin?

Medlem
Vad tycker ni om Origin?

Hej FZ! Tänkte bara fråga vad ni personligen tycker om origin och dess funktionalitet?

Själv tycker jag det är en mycket bra och bekväm tjänst har redan nu köpt Burnout Paradise där. Och senast igår så lade jag tilll MoH:T1 i origin och då laddade jag ner det där istället och slippper sedan skicka in och ut skivor ur datorn. (Jättesmidigt) Sedan så gär ju jag själklart så att jag lägger till det i "icke steamspel" så jag kan använda Steam Gemenskapen. Är ju väldigt smidigt för många som gärna köper hard copy men tycker det är jobbigt med alla dessa skivor som man ska leta rätt på.

Nå skriv vad ni tycker nu och snälla ni som inte testat origin behöver inte whina om det.

Medlem

Jag har enbart använt det för att ladda hem å spela BF3 Alpha.. Å det jag stör mig så kopiöst mycket på är att man inte kan ta bort att programmet startar automatiskt när datorn startar (ja, man fick välja att det skulle göra det när man installerade, men senare kan inte inte ta bort det!!!).

Slutade med att jag avinstallerade det igår! Punkt!

Medlem

Det lilla jag hunnit testa är jag nöjd med. Det känns inte lika dystert och trist som steam heller, men det är troligen pga de ljusare färgerna de valt att ha och sånt kan väl ändras på steam, har bara inte orkat leta vart.

Vet inte om det beror på att spelet jag laddade ner var riktigt gammalt... Men kräver nyare spel. t.ex. MoH att man har igång Origin för att kunna spela?
Nådastöten skulle ju vara att Origin krävs vara igång när man spelar BF3.
Att då behöva logga in två gånger för att kunna spela ett spel är bara: fail.

Fast jag föredrar retail eftersom priserna är fortfarande inte korrigerade på Steam eller Origin. Spel borde vara 20-25% billigare om man köper det online och tittar man på Steam så är det normalt 20-25% dyrare än butikerna.

Dead island kostar 500kr på Steam. 399kr på Gamestop med samma innehåll och 295kr utan förbokningserbjudandet/dlc på webhallen.
Steam= 25% dyrare än Gamestop
och nästan 70% dyrare än vanliga versionen från Webhallen.

Medlem

Tror att priserna generellt på dowloadsspel är dyrare för att företagen tycker att de kan ta mer betalt pga impuls-köpare som vill spela "NU!" och inte "om 1-2 dagar"... Å de verkar ju fungera i många av fallen.

Dock får dom verkligen inte mig på kroken!

Medlem
Skrivet av Zane86:

Å det jag stör mig så kopiöst mycket på är att man inte kan ta bort att programmet startar automatiskt när datorn startar (ja, man fick välja att det skulle göra det när man installerade, men senare kan inte inte ta bort det!!!).

Om du hade scrollat ner på inställningssidan, så hade du kunnat ändra det där. Man missar nog att det är en scrolllist.

För övrigt tycker jag att origin funkar bra än sålänge, känns smidigare än deras gamla skittjänst faktiskt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Zane86:

Jag har enbart använt det för att ladda hem å spela BF3 Alpha.. Å det jag stör mig så kopiöst mycket på är att man inte kan ta bort att programmet startar automatiskt när datorn startar (ja, man fick välja att det skulle göra det när man installerade, men senare kan inte inte ta bort det!!!).

Slutade med att jag avinstallerade det igår! Punkt!

http://www.megapix.com/?p=IP8LCZ3X.jpg
http://www.megapix.com/?p=R8BKCNFP.jpg
http://www.megapix.com/?p=XFBYSGO8.jpg

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Det lilla jag hunnit testa är jag nöjd med. Det känns inte lika dystert och trist som steam heller, men det är troligen pga de ljusare färgerna de valt att ha och sånt kan väl ändras på steam, har bara inte orkat leta vart.

Vet inte om det beror på att spelet jag laddade ner var riktigt gammalt... Men kräver nyare spel. t.ex. MoH att man har igång Origin för att kunna spela?
Nådastöten skulle ju vara att Origin krävs vara igång när man spelar BF3.
Att då behöva logga in två gånger för att kunna spela ett spel är bara: fail.

Fast jag föredrar retail eftersom priserna är fortfarande inte korrigerade på Steam eller Origin. Spel borde vara 20-25% billigare om man köper det online och tittar man på Steam så är det normalt 20-25% dyrare än butikerna.

Dead island kostar 500kr på Steam. 399kr på Gamestop med samma innehåll och 295kr utan förbokningserbjudandet/dlc på webhallen.
Steam= 25% dyrare än Gamestop
och nästan 70% dyrare än vanliga versionen från Webhallen.

Nej man behöver absolut inte ha igång Origin när man spelar MoH. Jag har testat det nämligen och då installerade jag spelet från skivan sedan aktiverade jag det ingame efter det så löste jag in koden på origin tog ut skivan och det fungerade spela utan skiva medans jag hade igång origin både sp och mp. Sedan så avslutade jag origin och startade MoH utan skivan och det funkade även då i både sp och mp. Sedan har man möjlighet till att ladda ner spelet vi origin också om man vill eller exempelvis om man tappat bort skivan.

Angående BF3 så vet jag inte säkert men skulle tro att man inte behöver ha igång origin hela tiden dock så vet jag att man måste ha igång Battlelog hela tiden för MP Sedan om man köper i butik hard copy så behöver man ju klart inte använda origin.

Medlem

Sen allihop angående priserna på spelen i origin, så kan man göra så att man köper hard copy sedan löser in produktkoden i origin. Sen så kan man antingen installera spelet från skivan och sedan spela spelet utan skivan eller så kan man hämta hem spelet från origin och också spela spelet utan skiva. Så det är verkligen otroligt smidigt så det spelar ingen roll att priserna är lite högre för man kan ändå köpa skiva och sen få tjänsten gratis om man nu säger så. För mig är detta otroligt smidigt och det tycker ni säkert med att det otroligt smidigt för er.

BTW:löste precis in BF:BC2 nyckeln i origin som jag köpte på steam.

1
Skriv svar