Top Race (2011)

Medlem
Top Race (2011)

Efter att ha stått stilla under 15 år i depån rullar nu Wolfgang Kramer på nytt ut sitt spel Top Race med en nyutgåva för 2000-talet och som ett stort fan av ett annat, mer avancerat F1-sällskapsspel som heter Formula Dé så var jag naturligtvis snabb med att tacka ja till erbjudandet från WorldofBoardGames.com när de frågade om jag ville recensera ett av deras nyinkomna exemplar.

Skillnaden mellan de två racingspelen är väldigt tydlig där Formula Dé verkligen försöker vara just en Formel 1-simulator med många avancerade regler för bland annat slipstream, bränsleförbränning och risken att få spinn om man kommer in för hårt i en kurva. Här i Top Race behöver man däremot inte ägna en endaste tanke åt hur snabbt man kör eller ens var kurvorna ligger utplacerade utan det enda som räknas är att man får den eller de bilar som man har ägandeskap till över mållinjen före sina motståndare för att kamma hem flest prispengar och därigenom stå som vinnare efter tre lopp.

Se Top Race förklaras här i veckans avsnitt av ConraDargo Recenserar.

#blogg

Medlem
Top Race (2011)

Det var en väldigt... "kort" ConraDargo Recenserar Men jag förstår att det kan vara svårt att prata på om något så pass enkelt. Men bra recension som vanligt !

Medlem

Ja ibland blir det så när spelen som sagt är lättförklarade Men slutpläderingen lyckades jag ändå få att bli dryga 6 minuter lång! ^^

1
Skriv svar