Me, myself, I & Harry Potter

Flakmonkey
Me, myself, I & Harry Potter

Idag har jag återigen varit på bio ensam och precis som de tidigare gångerna så förstår jag såhär i efterhand inte varför jag inte gör det oftare. Det är ju inte som att det blir en bättre upplevelse men inte särskilt mycket sämre. Missförstå mig rätt nu, självklart är det trevligt med rätt sällskap om det är det man är ute efter och att prata om en film efteråt är ju alltid trevligt. Det jag menar är att filmen varken blir bättre eller sämre av att du ser den med någon annan så vill du verkligen se filmen ska det inte hindra dig att du inte har någon att se den med. Det är bara att köpa en biljett och krypa ner i biostolen. Rätt mysigt faktiskt.

Hursom så var det den sista Harry Potter-filmen jag såg idag, den tvådimensionella versionen ska väl tilläggas också. Som ett fan av både böckerna och de tidigare filmer så var min förväntningar rätt höga och på det stora hela levde den upp till dessa. Ja den följde inte boken till punkt och pricka och jag önskar att det hade lagts mindre fokus på action men jag inser ju att de måste locka biobesökare och då måste man göra vissa ändringar. En bok är en bok och en film är en film, olika medier som måste behandlas på olika sätt.

Högt produktionsvärde som vanligt och stabila skådespelarinsatser. De nu vuxna barnskådisarna har stadigt blivit bättre och de stöttas upp på ett mycket bra sätt av de brittiska kvalitetsskådisarna med min personliga favorit Rickman i spetsen. Uppskattar också att de har fått med det mörka i böckerna också, de skulle kunnat barnanpassa det för att öka men filmen är verkligen inte för de yngsta och jag tror inte de skulle hänga med heller.

Jag har dock en sak som jag störde mig på och här måste jag komma med en spoilervarning. Så vill du inte veta hur det slutar bör du sluta läsa precis i detta nu. Det som stör mig eller som jag snarare tyckte var lite onödigt att ta med var epilogen där man får se hur Harry, Hermione, Ron, etc säger hejdå till sina barn som ska till Hogwarts. I böckerna fungerade det men nu såg det mest lustigt ut. Jag tvivlar inte på att Emma Watson kommer vara vacker om 19 år men hon lär ju inte se ut precis som idag fast med lite "vuxnare" kläder. Nej den biten kunde de gärna fått skippa, eller gjort om på något sätt så att det inte var lika löjligt. Tjejerna som satt bredvid brast ut i ett väldans fnitter när de såg det och jag förstår dem fullt ut...

Förresten så såg ju Rise of the planet of the apes lite intressant ut, enda trailer som lockade för ovanlighetens skull. Ingen bra biohöst att se fram emot?

#blogg

Medlem
Me, myself, I & Harry Potter

Antar du fick gå själv eftersom det va Harry Potter *tsk tsk*

Flakmonkey

Skulle man ju kunna tro men som tur är har man ju ändå blivit så pass gammal nu att man har vänner som vågar erkänna att de kan gilla sådant som harryp.. Faktum är att de jag sett de tidigare delarna med redan sett den :/

Ingen bra biohöst? Go retro i soffan istället.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Jag ska se Varuhuset-boxen igen alltså?

1
Skriv svar