Red Dead Redemption är för långt
Under semestern jag pendlat mellan #Starcraft 2 och #Red Dead Redemption, adrenalinkickar framför datorn och myspys i spelpuffen. Jag har säkert lagt 15 timmar på Rockstars cowboy-epos men ganska snart efter José Gonzalez mäktiga välkomnande i Mexiko började jag bli otålig, frustrerad och faktiskt ganska less. Karaktärerna var inte alls lika intresanta som i den inledande delen och det blev nästan Super Mario-humor över att Willamson alltid fanns i ett annat slott.
Inflationen i uppdragen blev också påtaglig och då menar jag huvudstoryn. För att inte dra ut på eländet skippade jag allt som inte bar en svart hatt och hade snygg mustasch. Gatling-panga var bara kul en, kanske två gånger. Jag trodde också att det skulle ta slut där, vilket jag nästan såg fram emot, men nu har jag precis anlänt till den nordliga regionen. De flesta säger att spelet får ett uppsving där och det hoppas jag verkligen. Klart är i alla fall att Red Dead Redemption är för långt. I alla fall i min smak.
Jag ogillade faktiskt inte Mexiko, som du (och flera andra) verkar göra. Men jag håller med om att huvudstoryn kanske är lite i längsta laget. Det jag skulle vilja klippa lite i vore i sådana fall första delen, där man bland annat gör sjuttioelva uppdrag åt nån kvacksalvare... Det kändes en smula tradigt.
Norra området (där du är nu) tyckte jag om.
Kvacksalvaren Dickinson var i alla fall lite älskvärd, även om Super Mario-konceptet inleddes redan där.
RDR är ett underbart spel enligt mig. Dock är det en sak som stör mig på det. Då man ska flå djur man dödar. Samma jävla sak hela tiden. Enormt jobbbigt om man dödar flera också. Man ser honom dra omkring lite med kniven samt en dålig kommentar.
Dock tycker jag att du ska spela klart spelet. RDR är faktiskt ett riktigt bra spel även om det finns saker att förbättra till en tvåa. Hoppas verkligen en tvåa kommer.
Är väl en smaksak, kanske. Jag gillade Red Dead när det var lite allvarligare, medan jag tyckte kvacksalvaren/gravplundrargalningen och de lite mer "humoristiska" episoderna var svagare.
Jo, jag håller med om att gravplundrargalningen var rätt tråkig också. Så det håller jag med dig om.
Det kan läggas åtskilliga månader på detta spel om man lider av trophy-OCD och måste köra alla sidouppdrag. Jag är glad att jag fick lirat klart allt innan min svarta fick YLOD då jag envisas med att inte göra backups.. Det hade kunnat sluta med med mänsklig variant av YLOD för min del.
PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare
Jag håller också på att köra igenom RDR för första gången, och varit i Mexico ett tag. Känner på samma sätt att det är ganska segt och att världen känns en aning tom. Det blir mycket rida för att ta sig till ett uppdrag, för att under uppdraget rida så långt ifrån nästkommande uppdrag som möjligt. Känns segt.
Tycker även att när man flår ett djur så borde man ha möjlighet att trycka förbi denna sekvens då det är något oerhört segt att titta på detta timme efter timme.
Spelet känns inte så motiverande att fortsätta spela helt enkelt när det inte finns så mycket att göra i denna stora värld.
Kan hålla med, Calle. Om det hade haft fler rollspelselement hade kanske den långa speltiden blivit lite drägligare.
Tälta istället för transport? Har åkt coaches för att slippa rida själv.
Kan hålla med, Calle. Om det hade haft fler rollspelselement hade kanske den långa speltiden blivit lite drägligare.
Hade kanske varit bra, minns hur man tränade i San Andreas.
Kan hålla med, Calle. Om det hade haft fler rollspelselement hade kanske den långa speltiden blivit lite drägligare.
Hade kanske varit bra, minns hur man tränade i San Andreas.
En sak som irriterade mig var att det enda man kunde göra med de olika items man hittade i världen var att sälja dem. T.ex. hudarna man fick efter att ha jagat villebråd (som förövrigt va skitskoj), som man bara kunde sälja i en affär! Tänk så kul det hade varit om man kunnat crafta kläder lr dylikt av hudarna istället. John Marston var ju trots allt en vildmarksmänniska (han kunde för fan fälla en grizzlybjörn med en fickkniv, och sedan flå djuret med den).
Nej, Rockstars rollspel utan rollspelsmekaniker faller mig inte riktigt i smaken. Max Payne 3 ser jag dock fram emot.
Imperator
Mexiko var helt klart den tråkigaste delen av RDR. Också den buggigaste delen av spelet.
Vissa har sett kärringar som betett sig som pumor där Andra har sett flygande åsnor. Själv så har jag bara råkat ut för att ha blivit instängd i en garderob (vilket fick spelet att flippa totalt) och blivit katapult utkastad från en grotta, genom berget(!) och hundratals meter upp i luften.
Annars så tycker jag i största allmänhet att spelet var för litet. Kartan hade gott kunnat få varit större.