Systemutvecklare

Medlem
Systemutvecklare

tjenare

nu är det så att jag ska plugga till systemutvecklare på universitetet ^^

något tips vilket "språk" man ska fokusera på ? jag hade tänkt mig java eller C av någon form,
jo, sen tänker jag plugga utomlands ett år (mellan år 1-2 ) hade tänkt mig England, någon som har erfarenhet av det ?

Medlem

Hej!

Jag har läst systemutveckling och då läste jag C# som jag tyckte var oerhört smidigt. Om jag hade vart du så hade jag antingen satsat på C++, C# eller Java.

Anledningen till att jag skrev upp de tre språken är för att de är de mest vanligaste och de flesta företag använder sig utav något av det.

Hoppas det hjälper inom framtida sökande!

Medlem

tack för tipsen

Medlem
Skrivet av Algoroth:

Hej!

Jag har läst systemutveckling och då läste jag C# som jag tyckte var oerhört smidigt. Om jag hade vart du så hade jag antingen satsat på C++, C# eller Java.

Anledningen till att jag skrev upp de tre språken är för att de är de mest vanligaste och de flesta företag använder sig utav något av det.

Hoppas det hjälper inom framtida sökande!

Håller med, läste Java när jag pluggade till systemutvecklare (tog examen 2008), så antingen som Algoroth skriver Java, C++ eller C#. Kom till ett företag som håller på med både C# och Java utveckling.
C# är inte svårt att komma in i, bara marginell skillnad i syntaxer mot Java och vice versa.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

hur ser de ut med jobb efterfrågan ?

som jag förstår så söker många efter systemutvecklare, sen så e jag jäkla sugen på att jobba utomlands, hur e de på den fronten ?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

hur ser de ut med jobb efterfrågan ?

som jag förstår så söker många efter systemutvecklare, sen så e jag jäkla sugen på att jobba utomlands, hur e de på den fronten ?

Efterfrågan är stor, och växer hela tiden. Bli grym på så många språk du kan, så kommer du att bada i jobb sen

Medlem
Medlem

Lär dig grunderna. Någon form av C. Gärna någon kurs i hårdvara och assembler. Sedan kan du lätt lära dig nya språk på kort tid.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar