Battlefield 3 designas för att hålla i åratal

Robot
Battlefield 3 designas för att hålla i åratal

Djupaste shootern i Dices historia har tio gånger så mycket upplåsbart som Bad Company 2.

#battlefield-3, #dice, #battlefield-bad-company-2, #activision, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Battlefield 3 designas för att hålla i åratal

Trevligt att höra.

Medlem

Låter bra, BC2 håller fortfarande för mig.

Medlem

Modverktyg och Bf3 kommer att leva ännu längre.. Men att låsa upp saker är alltid roligt mums för de som har lust

Medlem

Pffft. Den stora rivalen har inget säga till!

Spelet verkar bli mer awesome för varje nyhet ^^
Får hoppas dem får bukt på balansering så det inte blir som PKMen i BF2 innan dem lyckades fixa den.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Härligt att höra. älskar att kunna låsa upp nya grejer hela tiden
Jaja man kan inte säga det för många gånger: In DICE We Trust

Medlem

Bara det inte är så att det blir "den som har mest fritid får bäst saker". Jag hoppas verkligen att det är välbalanserat...

Medlem

Jag hoppas verkligen på att det blir asdrygt att nå högsta leveln som i BC2. För mig gör det under för spelets hållbarhet.

Medlem

Fast de pratar ju inte om "prylar" som i vapen, perks etc utan prylar som i medaljer etc... och många medaljer i Bad Company serien är ju smått efterblivna där t.ex. det krävs lika många kills med stridsvagn som med båt för att få medaljerna, dock är det lilla problemet att det finns typ 2 båtar i hela spelet och bara en av dom har vapen, vapen som dessutom oftast inte ens går att använda pga mapdesign. Brilliant.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag vill ha allt från början

Skrivet av DU238:

Jag hoppas verkligen på att det blir asdrygt att nå högsta leveln som i BC2. För mig gör det under för spelets hållbarhet.

Det tar väl bra mycket längre tid i BF2 än BC2?

Medlem
Skrivet av Yukki:

Modverktyg och Bf3 kommer att leva ännu längre.. Men att låsa upp saker är alltid roligt mums för de som har lust

Yep, Pr samt fh skule passa grymt till en ny spelmotor

Medlem
Skrivet av Jozo:

Bara det inte är så att det blir "den som har mest fritid får bäst saker". Jag hoppas verkligen att det är välbalanserat...

I alla spel kommer det finnas. Den som har mest fritid har mest tid att slipa sina skills på, därmed mest tid att få mer grejer.

Så hur du ser framför dig att ens hoppas på att det inte blir så förstår jag inte, för det är inte mjöligt i den här typen av spel.

---

För övrigt så verkar Battlefield 3 bli årets stora succé jäklar vad jg längtar!


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Max lvl tog rätt lång tid för mig i BC2, drygt 400 timmar kanske. Dock hade man ju alla unlocks redan vid 25 typ som kanske tog 60-70 timmar. Lite för snabbt

Medlem

Trevligt! Jag gillar tanken på att man har något att kämpa för och även att man som lagspelare får "cred" för sin insats (minorna i BF2 var hemska för den som placerade dem).

Inaktiv

Är väl trevligt att det blir många unlocks att jobba för, jag hoppas bara att det man startar med och tidiga unlocks är bra och roliga så man faktiskt har riktigt kul medans man jobbar mot roligare vapen unlocks.

Medlem

Yeeeeeeeeeeeessssssssssssss!!!!

Medlem

alla FPS spel släpper maps och skit men inga släpper nya vapen (om det inte är expansion) så jag hoppas verkligen att vi kanske får se några paket med 10 nya vapen lite närsom

Medlem

BF2 håller fortfarande för mig.. finns massa kvar där

Medlem

Bra, mycket bättre med taktik och samarbete framför CS och Cod generationens vilda pangande. Hoppas bara att det hjälper till med att hålla slynglarna borta. Nej, är fortfarande misstroende om BF3, kör nog vidare med Arma2 i stället.

Inaktiv

Har någon sett 32v32 än? Precis som jag sa förut så lurar dom er.. kommer inte bli några stora kartor med 64 stöd. Snälla FZ! När nyheten kommer om någon månad.. ge mig tipstack då!

Medlem

Vilken konstig syn dessa utvecklare har på spel.. achievments och medaljer som man "låser upp" är ju egentligen meningslösa. Det är gameplay i sig självt som ska få en att komma tillbaka till spelet. När någon skriver att dom ser fram emot att "jobba" på att låsa upp saker känns det som att speldesign gått i fel riktning. Om spelet verkligen har bra gameplay så bildas en community där folk tävlar klan mot klan i turneringar, där finns den riktiga spelglädjen. Varför måste alla spel vara pseudo-RPG?

Medlem

Äntligen det spel som kommer slå ut CS. Nya Esporten

Medlem

Gör ett bra spel så håller det lääänge även utan upplåsbara ting.
Gör det modvänligt och det lever än längre...

Men visst är det kul med en morot då och då.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av kyostize:

Äntligen det spel som kommer slå ut CS. Nya Esporten

Lycka till.

Medlem

Men det släpps väll ändå den 25e?


signatur

pain is temporary, glory is forever

OK, är det det här som man menar är "realism"? Kanske en färdighet där man slipper EA och Origin med? Den vill jag ha!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av kyostize:

Äntligen det spel som kommer slå ut CS. Nya Esporten

Lycka till.

Finns många FPS spel som är bättre än CS. Det ända som krävs är spelet som håller i flera år och satsar på community med tillräckligt många spelare för att intresset ska finnas att bilda esport och BF3 kommer vara det spelet. Nog med spelare, främst till pc och satsar på community, esport och att hålla flera år. Tack men det är nog du som får lycka till med att hålla kvar CS på esport tronen.

Medlem
Skrivet av Oxide:

Vilken konstig syn dessa utvecklare har på spel.. achievments och medaljer som man "låser upp" är ju egentligen meningslösa. Det är gameplay i sig självt som ska få en att komma tillbaka till spelet. När någon skriver att dom ser fram emot att "jobba" på att låsa upp saker känns det som att speldesign gått i fel riktning. Om spelet verkligen har bra gameplay så bildas en community där folk tävlar klan mot klan i turneringar, där finns den riktiga spelglädjen. Varför måste alla spel vara pseudo-RPG?

Precis min tanke.

Alla utvecklare verkar låsta vid tanken att upplåsbara saker kan ersätta gameplay och djup. Det är väl känslan av att det är kul att spela som ska få en att stanna kvar inte "jag-måste-ha-den-nya-prylen" tänk ala WoW/annat mmo? Eller är jag en kvarleva från tiden då fps faktiskt handlade om att skjuta varandra och inte grinda för gear?

Medlem
Skrivet av kyostize:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av kyostize:

Äntligen det spel som kommer slå ut CS. Nya Esporten

Lycka till.

Finns många FPS spel som är bättre än CS. Det ända som krävs är spelet som håller i flera år och satsar på community med tillräckligt många spelare för att intresset ska finnas att bilda esport och BF3 kommer vara det spelet. Nog med spelare, främst till pc och satsar på community, esport och att hålla flera år. Tack men det är nog du som får lycka till med att hålla kvar CS på esport tronen.

Tänker inte försöka hålla kvar cs på tronen då jag inte har spelat det på flera år, men tror knappast ett medioker spel som BF3 kommer att slå ut det.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av kyostize:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av kyostize:

Äntligen det spel som kommer slå ut CS. Nya Esporten

Lycka till.

Finns många FPS spel som är bättre än CS. Det ända som krävs är spelet som håller i flera år och satsar på community med tillräckligt många spelare för att intresset ska finnas att bilda esport och BF3 kommer vara det spelet. Nog med spelare, främst till pc och satsar på community, esport och att hålla flera år. Tack men det är nog du som får lycka till med att hålla kvar CS på esport tronen.

Tänker inte försöka hålla kvar cs på tronen då jag inte har spelat det på flera år, men tror knappast ett medioker spel som BF3 kommer att slå ut det.

BF3 kommer att vara långt över toppen då det gäller dagens och morgondagens FPS spel. Vi får väll se vem som har rätt. BF3 har bara nu typ 11 ggr så mycket förhandsbokningar som BC2 hade och det säger ganska mycket om hypet på spelet 11 GGR MER.

Förresten förklara varför du tror att det blir ett mediokert spel då många tror att BF3 kommer bli bästa FPSet på väldigt länge?

123
Skriv svar