Idag slås DC Universe ihop till fyra mega-servrar

Robot
Idag slås DC Universe ihop till fyra mega-servrar

Sony slår ihop spelservarna till fyra så du ska hitta fler lekkamrater. Bonus: ditt spelarnick kan ha ändrats!

#sony-online-entertainment, #dc-universe-online


Medlem
Idag slås DC Universe ihop till fyra mega-servrar

"..för att alla spelare ska få enklare att hitta lekkamrater"

En dålig ursäkt för att spelet säljer dåligt så dem måste slå ihop servrarna.
För alla vet att Sony hellre gräver sin egen grav än att erkänna misstag.

Medlem

Skaffade spelet en vecka efter launch ungefär, då fanns det hyffsat med folk som spelade på alla servrar, sedan då jag hade en vecka kvar på min gratismånad märkte man en jättedrop på folk, folk som köpte det på launch och fått slut på sin gratismånad och inte förnyat.

Jag skaffade dock en månad till (för jag hade en polare som började lira det efter mig) men sen lessnade även jag.

Conceptet är bra, med aktiva strider och så, men dom hade på tok för lite content och då man vart lvl 30 så var det bara grinda för bättre gear för att kunna göra svårare instancer för att få bättre gear för... ja, moment 22 där.

Och pvp:n var trasig och buggig som fasen, eller vad sägs om en skill som fick vissa klienter att krasha (jokerns bomb) och animationglitchare som kunde göra mångdubbelt mer i skada än som var tänkt.

Nää inte förvånande alls att dom slår ihop servrarna.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Moderator | Testpilot

Jag tycker det var kul första månaden men inte spelat mer. Skulle gärna testat igen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

skulle nog vilja köra det igen då spelet gått ner i pris, var riktigt roligt under tiden jag lirade betan av spelet


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Zymac träffade huvet på spiken där. Klockrent!

Medlem

Fick typ alla bästa epics på min healer men jag tröttna. Se om jag kanske börjar igen längre fram :).

Medlem

Lite sent nu. Det var mycket snack om server merge in-game efter att psn blev hackat. Det var kul ett tag men man kommer troligtvis inte börja igen, tycker att det finns andra bättre alternativ.

Medlem

Jag har köpt och spelat spelet lite nu, och jag tycker det är skitskoj!
Nu när sommaren snart är över och regn och kyla börjar kännas av ville jag ha något att göra.
Jag är en tidigare mmo lirare i olika spel, mest wow, som jag märkte inte var något för mig då det kräver en hel del tid!
Detta spelet passar mig hittils perfekt! Lättsamt, bra med action, känns mer som ett beat em up med lite spells osv. Väldigt lätt och snabbt att bara kunna hoppa in och lira en stund och sedan ut, utan att man känner någon stress/press. Roligt folk som är inne och lirar, antagligen mestadels gamla serienördar som en själv

Grymt snygg grafik för ett mmo, skitskön musik (som jag oftast annars brukar stänga av i mmo), lite bladerunner synth stuk. Styrningen funkar bra efter man vant sig vid "konsoll"känslan. (kör med mus och tangentbord fast det går lira med handkontroll). Sedan att alla uppdrag osv har röstpålägg (som är mkt bra) så gör det ännu mer till känslan.

Vad jag nu börjar söka är ett skönt gäng att lira med. Finns det några spelare här på fz? Jag lirar som superskurk på EU servern.
PM:a mig

1
Skriv svar